برای بهبود اثربخشی یک کمپین تبلیغات کلیکی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

برای بهبود اثربخشی یک کمپین تبلیغات کلیکی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

بسیاری از تبلیغ‌دهندگان ممکن است فکر کنند با تبلیغات کلیکی، خیلی راحت تعداد زیادی کلیک دریافت خواهند کرد و افزایش فروش بلافاصله آغاز خواهد شد. (شیپور شیراز)

اما در واقعیت شرایط پیچیده‌تر از این است. بدون استراتژی هوشمندانه و تبلیغی اثرگذار، کمپین تبلیغات موبایلی شما ممکن است بیشتر از سود، هزینه روی دستتان باقی بگذارد.

برای آنکه از کمپین تبلیغات موبایلی CPC خود بیشترین بهره را ببرید، باید به تقاضای منحصر به فرد مخاطب، محدودیت‌ها و فرصت‌های تبلیغات موبایلی خوب فکر کنید.

در ادامه می‌توانید چند راهکار برای خلق کمپین‌های تبلیغات موبایلی اثربخش‌تر را از نظر بگذرانید که می‌توانند برای کاربران جذابیت بیشتری داشته باشند و نرخ کلیک (CTR) بالاتری نیز برایتان رقم بزنند.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

تست A/B

برخی تبلیغ‌دهندگان برای پیدا کردن بهترین ترکیب برای تبلیغات موبایلی خود، صد‌ها مدل متن، تصویر، هدف‌گیری و پیشنهاد مختلف را در کنار هم امتحان می‌کنند تا بتوانند بهینه‌ترین ترکیب را پیدا کنند.

نام دیگر این کار A/B Testing است که طی آن نسخه‌های مختلفی از یک مدل اولیه مورد آزمایش قرار می‌گیرد. حتی جزئی‌ترین تغییرات مثل سایز لوگو، فونت، رنگ و تگ‌لاین نیز می‌توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. (شیپور شیراز)

تعیین سقف هزینه و نرخ مطلوب بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI)

نرخ ایده‌آل هزینه به ازای کلیک شما از روی ROI مطلوبی که برای خود تعیین می‌کنید مشخص می‌شود. برای اغلب کسب‌و‌کار‌ها نسبت ۵ به ۱ درآمد به تبلیغات قابل قبول محسوب می‌شود.

این یعنی به ازای هر یک دلاری که برای تبلیغات هزینه می‌شود، ۵ دلار درآمد باید حاصل شود. طبیعی است تعیین کردن سقف هزینه برای کمپین‌های CPC نیز می‌تواند از هدررفت منابع جلوگیری کند.

بهبود کیفیت لندینگ پیج

فارغ از شبکه‌ی تبلیغاتی انتخاب شده، هر کمپین تبلیغاتی آنلاین برای آنکه به درستی کار کند و بهترین نتیجه‌ی ممکن را بدهد نیاز به صفحه‌ی فرود یا همان لندینگ پیج مرغوب با نرخ تبدیل بالا دارد.

هیچ تبلیغ‌دهنده‌ای دوست ندارد بازدیدکننده‌ها پس از کلیک روی آگهی تبلیغاتی و هدایت به صفحه‌ی فرود، بدون هیچ اقدام خاصی آن را ترک کنند. تبلیغ‌دهنده می‌خواهد وقتی مخاطب به صفحه‌ی فرود می‌رسد کاری انجام دهد.

به همین منظور، باید لندینگ پیج جذاب و متقاعد کننده‌ای وجود داشته باشد که در این مرحله مخاطب را به برداشتن قدم بعدی و انجام اقدامی عملی مجاب کند. (شیپور شیراز) برای تحقق این مهم، به چند فاکتور اساسی نیاز است:

فراخوان شفاف:

فراخوان، پیام دعوت به اقدام یا Call To Action شما همان کلیدی است که کارش ترغیب کاربر به انجام اقدامی عملی است. آنچه که فراخوان شما را فوق‌العاده می‌کند ترکیب «ارزش» و «ارتباط» است.

فراخوان شما از یک طرف باید برای مخاطب حاوی ارزش بوده و از طرف دیگر به وبسایت و لندینگ پیج مربوطه مرتبط باشد.

پیشنهاد جذاب:

پیشنهاد به هر آن چیزی که گفته می‌شود که در ازای ترغیب مخاطب به انجام اقدام مورد نظرتان در اختیارش قرار می‌دهید. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف آنی، کوپن تخفیف، استفاده‌ی رایگان آزمایشی به مدت محدود (ترایال)، ارائه‌ی یک فرم آماده یا حتی بروشور قابل دانلود باشد.

به عنوان نمونه، یک بروشور رایگان و شانس شرکت در قرعه‌کشی برای کسانی که اطلاعات تماسشان را ثبت می‌کنند می‌تواند پیشنهاد جذابی باشد و آنها را به ثبت اطلاعات ترغیب کند.

تمرکز:

هرچه گزینه‌های بیشتری در اختیار افراد قرار دهید، تصمیم‌گیری برایشان دشوار‌تر خواهد شد و برای نتیجه‌گیری به زمان بیشتری احتیاج خواهند داشت. (شیپور شیراز)

بنابراین با باریک‌تر کردن بازه‌ی تمرکز خود، تصمیم‌گیری را برایشان ساده کنید. لندینگ پیج خود را ساده نگه دارید و در هر صفحه تنها روی یک چیز تمرکز داشته باشید.

برای مثال اگر آموزشگاه زبان‌های خارجی هستید، برای کلاس‌های خصوصی خود لندینگ پیجی مجزا داشته باشید که تمرکزش تنها و تنها روی یک چیز است: اینکه مخاطب اجازه دهد برای ثبت نام در کلاس خصوصی با او تماس گرفته شود.

اشاره به ویژگی‌های بسیار مهم:

مخاطبان صفحات فرود شما باید متقاعد شوند برای برداشتن قدم عملی مورد نظر، دلایل قابل توجهی وجود دارد. برای دستیابی به این مهم باید بهترین ویژگی‌های محصول یا خدمات خود را برجسته کنید.

بهتر است مطمئن شوید ویژگی‌هایی که برمی‌شمرید واقعاً مهم‌ترین ویژگی‌های محصول یا خدمات شما هستند؛ نباید در لندینگ پیج خود اطلاعات اضافی قرار دهید.

در این صفحه به اندازه‌ای اطلاعات لازم است که آنها را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند.

استفاده از تیتر‌های اثرگذار:

صفحه‌ی فرود شما باید تیتر‌هایی داشته باشد که در اولین نگاه به وضوح بازگو کنند کسب‌و‌کارتان دقیقاً چه کار انجام می‌دهد. هیچ کس دوست ندارد به لندینگ پیجی هدایت شود که حتی اولیه‌ترین اطلاعات نیز روی آن مشخص نیست. (شیپور شیراز)

صفحه‌بندی مناسب:

کاربران اینترنت این روز‌ها از طریق دستگاه‌های متنوعی به فضای مجازی دسترسی پیدا می‌کنند، بنابراین اطمینان حاصل کنید صفحه‌بندی لندینگ پیج شما با حفظ مهم‌ترین بخش‌های پیام مورد نظرتان (مثل لوگو، تیتر، فراخوان و عناصر گرافیکی ضروری)، برای نمایش روی طیف گسترده‌ای از نمایشگر‌ها مناسب است.

طراحی تمیز و چشمگیر:

درست مثل عنوان صفحه، باید مطمئن شوید طراحی بصری صفحه‌ی فرودتان ساده و در عین حال گیراست. طراحی بصری خسته کننده، کیفیت پایین یا بیش از اندازه شلوغ می‌تواند حواس مخاطب را از پیامتان پرت کند.

تایید اجتماعی:

انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستند و معمولاً پای صحبت‌های همسایه‌ها، دوستان و حتی غریبه‌ها بیشتر از صحبت کسب‌و‌کار‌ها می‌نشینند.

به همین دلیل است که تستیمونیال‌ها، نقد و بررسی‌ها و آمار و ارقام کاربران، همگی در متقاعد کردن افراد به استفاده از محصول یا خدماتی مشخص تا این حد اثرگذارند. (شیپور شیراز)

استفاده از سیستم‌های خودکار مدیریت کمپین

برای به حداکثر رساندن موفقیت کمپین‌های تبلیغات کلیکی و دستیابی به نتیجه‌ی مطلوب در مقیاس بالا، می‌توان از سیستم‌های خودکار مدیریت قیمت پیشنهادی استفاده کرد.

مبنای تصمیم‌گیری‌های این سیستم را می‌توان روی اهداف آگهی‌ها مثل حداکثر سودآوری، حداکثر ترافیک، حداکثر دقت در هدفگیری یا غیره تنظیم کرد. اثربخشی این سیستم‌ها مستقیماً با کیفیت و کمیت داده‌های عملکردی کمپین مرتبط است.

بنابراین آگهی‌هایی که ترافیک پایینی دریافت می‌کنند به خاطر کمبود داده‌های جمع‌آوری شده، سیستم‌های مدیریت خودکار قیمت را در معرض کاهش یا حتی از بین رفتن اثربخشی قرار می‌دهند.

تجزیه و تحلیل مستمر

یکی از بزرگ‌ترین مزایای تبلیغات موبایلی و به طور کلی اینترنتی این است که در خصوص نرخ کلیک و سایر معیار‌ها شفافیت زیادی وجود دارد.

بنابراین بهتر است از هر فرصتی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده (به ویژه داده‌های مربوط به تبدیل) استفاده شود.

به این ترتیب می‌توان فهمید چه کار‌هایی نتیجه می‌دهند و چه کار‌هایی خیر. (شیپور شیراز)

1391809589 future now convergence social media crowdfunding tech - برای بهبود اثربخشی یک کمپین تبلیغات کلیکی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز