تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های انجام تبلیغات در فضای آنلاین هستند. تبلیغات کلیکی درسال ۱۹۹۶ برای اولین بار معرفی شدند. (دیوار شیراز)

مطابق آمار ارائه شده توسط SocialMediaToday در سال ۲۰۱۷ هفت میلیون تبلیغ‌دهنده بیش از ۱۰.۱ میلیارد دلاررا به تبلیغات کلیکی اختصاص داده‌اند و شرکت‌های بزرگ و شناخته شده سهم بزرگی از هزینه‌های بازاریابی خود را به تبلیغات کلیکی اختصاص می‌دهند. برای مثال شرکت آمازون سالانه بیش از ۵۰ میلیون دلار از بودجه بازاریابی خود را صرف تبلیغات کلیکی می‌کند.

تبلیغات کلیکی یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات در میان کسب‌وکارهای ایرانی است. احتمالا همینطور که در حال خواندن این مقاله هستید مثال‌های متعددی از برندهای ایرانی که قبلا تبلیغات کلیکی آن‌ها را در فضای وب دیده بودید به خاطر بیاورید.

در این مقاله در سایت تبشی ما قصد داریم به معرفی تبلیغات کلیکی بپردازیم با ما همراه باشید و لذت ببرید.

امروزه با گسترش کسب‌وکارهای آنلاین، روش‌های تبلیغاتی سنتی نیز رفته‌رفته جای خود را به تبلیغات آنلاین و دیجیتالی می‌دهند. اگر وب‌سایتی دارید که در پی افزایش ترافیک آن هستید، قاعدتاً به تبلیغ کردن هم به عنوان یکی از روش‌های افزایش ترافیک فکر کرده‌اید.

تبلیغات کلیکی یکی از شیوه‌های رایج و متداول درمیان انواع روش های مختلف تبلیغات و بازاریابی اینترنتی است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که تبلیغات کلیکی چیست

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) به تبلیغاتی اشاره دارد که در آن‌ها تبلیغ‌دهندگان تنها به ازای کلیک انجام شده به روی تبلیغات خود در رسانه‌های ناشر، هزینه پرداخت می‌کنند. در این روش تبلیغ‌دهندگان برای نمایش‌هایی که منجر به کلیک نمی‌شوند هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند. (دیوار شیراز)

بازاریابی با تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

با یک تعریف ساده می‌توان گفت که بازاریابی با تبلیغات کلیکی یا پرداخت به‌ازای کلیک راهی برای استفاده از موتورهای جستجو به‌منظور کسب بازدید از طریق کلیک‌های کاربران به‌صورت تبلیغات است.

از بارزترین مثال‌های موجود برای تبلیغات کلیکی، تبلیغات اسپانسری گوگل در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل است. این سیستم گسترده‌ی تبلیغاتی گوگل Google AdWords نام دارد و دارای چندین بخش است

که برخی از آن‌ها تبلیغات کلماتی در موتورهای جستجو، تبلیغات کلیکی در سایت‌های اشتراک ویدئویی مثل یوتیوب و همچنین در اپلیکیشن‌های موبایلی می‌باشند.

نحوه عملکرد این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه است. درواقع تبلیغات کلیکی امروزی بر مبنای تبلیغات کلمات کلیدی پایه‌گذاری شده‌اند. به همین دلیل این تبلیغات هوشمندانه خوانده می‌شوند که می‌توان آن‌ها را با سرعت زیاد و با دقت بالا و درست مطابق با کلمات کلیدی انتخابی سفارش داد.

تبلیغات کلیکی

شما بهازای تعداد کلیک‌هایی که خواهان دریافت هستید، مبلغی متناسب با آن را پرداخت کرده و سفارش خود را تکمیل می‌کنید. مثلاً اگر شما تبلیغ خود را برای 1000 کلیک سفارش داده باشید،

به مقدار 1000 کلیک از آی‌پی‌های مجزا کلیک دریافت می‌کنید و به محض رسیدن تعداد کلیک‌ها به حدنصاب، تبلیغ شما حذف خواهد شد. (دیوار شیراز)

گوگل تبلیغ موردنظر شما را با کلمه کلیدی مخصوص به کسب‌و‌کار شما تطابق داده و در نتایج صفحاتی که کاربران اقدام به جستجو برای کلمات مشابه کرده‌اند به نمایش درمی‌آورد.

برای مثال شما خواهان سفارش دادن تبلیغی برای محصول خودتان هستید. مثلاً محصول موردنظر شما ساعت مردانه است. گوگل به‌صورت هوشمند و خودکار کلمه ساعت مردانه را با تبلیغ اصلی شما لینک می‌کند

و هرجا در سطح موتور جستجوی گوگل شخصی کلمه ساعت مردانه و یا کلمات مشابه را جستجو کند، سایت شما به‌عنوان تبلیغ نمایش داده می‌شود. این مبحث مهم‌ترین بخش بازاریابی با تبلیغات کلیکی است.

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click) PPC)

در تبلیغات کلیکی شما تنها به ازای کاربری که به شما علاقه نشان داده و با کلیک روی تبلیغات، وارد وب‌سایت شما می‌شود هزینه می‌پردازید.

با هدفمندسازی و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات کلیکی می‌توانید تبلیغات‌تان را در زمان درست، تنها به مخاطبان هدف‌تان نمایش داده و بهره‌وری کمپین‌تان را افزایش دهید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا به اصطلاح PPC یکی از هدف‌‌مندترین روش‌های تبلیغاتی است. کلمۀ PPC مخفف عبارت Pay Per Click به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است. البته بعضی آن را CPC هم (Cost Per Click) می‌گویند.

در این روش تنها وقتی هزینه می‌کنید که کاربران نسبت‌ به تبلیغ شما کنجکاو شده و روی آن کلیک کرده باشند. ممکن است هزاران نفر تبلیغ شما را دیده‌ باشند اما شما پولی بابت دیده‌ شدن نخواهید داد! اما مزیت‌ تبلیغات کلیکی تنها به این‌جا ختم نمی‌شود. (دیوار شیراز)

بزرگترین مزیت تبلیغات کلیکی، امکان هدف‌گیری دقیق مشتریان است. یعنی شما می‌توانید دقیقاً مشخص کنید که تبلیغ شما برای چه کسانی و در چه زمانی نمایش داده شود. این افراد زن باشند یا مرد؟ سن آن‌ها چقدر باشد؟ اهل کدام کشور باشند؟ علایقشان؟ و … خیلی چیزهای دیگر!

تبلیغات کلیکی

فرض کنیم شما یک سایت کم‌ترافیک دارید و چند سایت پرترافیک هم می‌شناسید که فکر می‌کنید می‌توانند سایت شما را تبلیغ کنند. قاعدتاً باید روی یک چارچوب همکاری توافق کنید که بر اساس آن، سایت پرترافیک برای سایت شما تبلیغ کند.

معمولاً در چنین توافقی، شما را تبلیغ‌دهنده (Advertiser) و سایت پرترافیک را تبلیغ‌گیرنده یا منتشرکننده‌ی تبلیغ(Publisher) می‌نامند.

تبلیغات کلیکی

همانطور که گفته شد تبلیغات کلیکی یا تبلیغات به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کند. (دیوار شیراز)

این روش در زمان خود نوآوری در صنعت تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شد و به مرور جایگزین متدهای سنتی تبلیغات بنری (مدت‌دار) و پرداخت به ازای تعداد نمایش شد.

مدل‌های پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری از پرداخت به ازای کلیک نیز هم‌اکنون در حال بهره‌برداری هستند که به عنوان مثال می‌تواند به پرداخت به ازای منجر شدن به خرید اشاره کرد. در هر وب سایت جایگاهی برای تبلیغات وجود دارد.

ما آگهی‌های شما را در وب‌سایت های مرتبط با محصول شما نمایش می‌دهیم و زمانی که روی آن آگهی کلیک شود هزینه‌ای را بابت آن کاربر(کلیک) از شما دریافت خواهیم کرد.

تبلیغات کلیکی (PPC) روشی موثر برای بالا بردن ترافیک شماست؛ همچنین با توجه به تعداد نمایش بالای آگهی‌ها، این روش منجر به برندسازی می‌شود.

pay per click 24 780x381 1 - تبلیغات کلیکی چیست؟

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز