تبلیغات تلفنی چیست

تبلیغات تلفنی چیست

اصطلاح بازاریابی تلفنی برای نخستین بار در اواخر دهه 1970 برای توصیف ارتباطات سیستم Bell بطور گسترده ای استفاده شد. در قرن نوزدهم بازاریاب های تلفنی به طور کامل و حرفه ای در عرصه های مختلف شروع به کار کردند. (آگهی شیراز)

در سایت تبشی با ما همراه باشید.

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی به معنی ارتباط با مشتریان از طریق تلفن است، همچنین در این نوع از بازاریابی می توانید از فکس یا اینترنت استفاده کنید. در این حرفه لازم به ملاقات مشتری و جلسات حضوری نیست.

این روش به طور گسترده برای ارتباط با مردم جهت تبلیغ محصولات یا خدمات، جمع آوری پول برای امور خیریه، دادن اطلاعات محصول به مشتری واقعی و انجام بررسی ها کاربرد دارد.

با استفاده از فناوری های جدید، این نوع از بازاریابی شامل مکالمات تصویری نیز هست که در اکثر موارد برای مشتریان ثابت و واقعی استفاده می شود.

بازاریابی تلفنی یکی از مهمترین و جدیدترین روش های بازاریابی مدرن است. با این حال بسیاری از سازمان ها از روش های غیر قانونی یا غیر اخلاقی در بازاریابی از راه دور استفاده می کنند.

یکی از نسخه های منفی، استفاده از تلگرام در بازاریابی مدرن است. در این روش با استفاده از یک پیام از پیش ضبط شده از طریق شماره گیری خودکار هر روز با هزاران نفر تماس برقرار می کنند. به همین دلیل، مقررات دولتی بسیاری در مورد بازاریابی از راه دور در کشور های سراسر جهان وجود دارد. (آگهی شیراز)

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی معمولا به معنی تماس با مشتریان و مشتریان بالقوه از طریق تلفن است، اما می تواند شامل استفاده از فکس یا اینترنت نیز باشد. نامه ها و جلسات حضوری بخشی از بازاریابی تلفنی نیست. دو دسته اصلی آن کسب و کار به مصرف کننده (B2C) و کسب و کار به کسب و کار (B2B) است.

این روش به طور گسترده ای برای تماس با افراد با هدف تبلیغ محصولات یا خدمات، جمع آوری پول برای خیریه، جمع آوری اطلاعات، تولید سرنخ و انجام نظرسنجی استفاده می شود. با استفاده از تکنولوژی جدید، این اصطلاح همچنین شامل تماس های ویدئویی است که در اکثر موارد با مشتریان موجود اتفاق می افتد.

بازاریابی تلفنی (Telemarketing) چیست؟

به‌طور کلی بازاریابی تلفنی (که به آن تبلیغات تلفنی یا فروش تلفنی هم گفته می‌شود) یک شیوه بازاریابی مستقیم است که در آن فروشنده با مشتریان احتمالی خود با استفاده از تماس تلفنی ارتباط برقرار می‌کند و پس از ارائه توضیحاتی درباره محصولات یا خدماتی که دارد،

از مشتری تقاضای خرید می‌کند. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فروش تلفنی دستخوش تغییراتی شده و فروشندگان می‌توانند با استفاده از تماس تلفنی، ارتباط چهره به چهره با مشتریان خود برقرار کنند. (آگهی شیراز)

بازاریابی تلفنی

تله مارکتینگ یا بازاریابی تلفنی (TeleMarketing) یکی از موفق ترین روش‌های تبلیغی می‌باشد که هم‌اکنون به شیوه‌ی کاملاً سنتی توسط برخی از شرکت‌ها جهت معرفی خدماتشان انجام می‌پذیرد.

بدین صورت که آن شرکت چند نفر از اپراتورهای خود را در طول روز مسئول تماس گرفتن به شماره‌های مختلف و ارائه توضیحات تلفنی به آنها می‌کند.

طبق آمارها در این شیوه هر اپراتور در روز حداکثر می‌تواند با 150 نفر صحبت کند که از این تعداد حداکثر 30 تماس موفقیت آمیز می‌باشد. از معایب این مدل سنتی، بالا بودن تعداد تماس های خطا، انتظار اپراتور پشت بوق انتظار و شنیدن بوق اشغال می باشد.

تاریخچه

اگر چه بازاریابی تلفنی تاریخچه‌ ای حدود یک قرن دارد، اما حدود چهار دهه است که اصطلاح بازاریابی تلفنی را به صورت گسترده در کتابهای بازاریابی و فروش مشاهده می‌کنیم.

در سال‌های ۱۹۷۰ و ۸۰ میلادی، هنوز در بسیاری از کتاب‌های عمومی و گاه تخصصی، واژه‌های بازاریابی و فروش و گاه تبلیغات به جای یکدیگر به کار می‌رفتند. هنوز هم مدیران زیادی را می‌بینید که وقتی می‌گویند محصول ما به بازاریابی نیاز دارد،

منظورشان این نیست که نیازهای بازار را بیابند و بکوشند خود را با آن تطبیق دهند. بلکه بیشتر در پی این هستند که کسی بیاید و بازاری را پیدا کند و با تبلیغ یا هر شیوه‌ی دیگر، محصولشان را عرضه کند. (آگهی شیراز)

بازاریابی تلفنی

Telemarketingیا بازاریابی تلفنی یک استراتژی مارکتینگ است که شامل ارتباط با مشتریان از طریق تلفن می باشد.

بازاریابی تلفنی می تواند به طیف گسترده ای از سازمان ها کمک کند تا به روش های مختلف به نتایج بهتر برسند. اگرچه بدیهی ترین شکل از تله مارکتینگ شامل تماس های بی واسطه شرکتها با مصرف کننده نهایی می باشد،

اما بازاریابی تلفنی برای کسب و کارهای B2B همچنان کارایی خاص خود را دارد. حتی بازاریابی بین المللی نیز در بسیاری از اوقات به این روش انجام می گردد.

دیدگاه مردم درباره ی بازاریابی تلفنی

علیرغم درامد سالانه ی بسیار زیاد این کار در سراسر جهان ، بازاریابی تلفنی در درک عمومی به طرز چشمگیری منفی است. به طوری که وقتی بازاریاب ها می خواهند از طریق تماس تلفنی با مردم ارتباط برقرار کنند

بسیاری از آن ها عکس العمل منفی نشان می دهند اما اگر از نیروهای با تجربه در این زمینه استفاده شود شاید با گذشت زمان بتوانند نظر مردم را راجع به این شغل پر درامد تغییر دهند. (آگهی شیراز)

تماس های سرد بازاریابی تلفنی

تماس تلفنی سرد به معنی برقراری تماس با مشتریان جدید است. مصرف کننده احتمالا هرگز از این شرکت خرید نکرده و هیچ نظری درباره آن ندارد.

بازاریابان تلفنی لیست های نام و شماره تماس را از سازمان هایی که اطلاعات مربوط به افراد را با توجه به سن، نژاد، علاقه مندی ها، حرفه، سطح اجتماعی و اقتصادی، سطح علمی و غیره دارند، خریداری می کنند.

برای پرستاران، پزشکان، افسران پلیس، کارکنان کارخانه و سایر کارکنان شغل های شیفتی، هیچ چیز بیش از دریافت تماس تلفنی در طول روز، هنگامی که در حال استراحت هستند اذیت کننده نیست. به همین علت تلاش برای پیدا کردن بهترین زمان تماس با افراد بسیار مهم است. (آگهی شیراز)

زیرمجموعه های بازاریابی تلفنی

تولید سرنخ: هدف در اینجا فروش نیست، بلکه جمع آوری اطلاعات و مخاطبین است.

فروش: تماس تلفنی به منظور متقاعد کردن افراد برای خرید یک محصول یا سرویس.

برونگرا: نوعی از بازاریابی که در آن با مشتریان فعلی و آینده به طور مستقیم تماس گرفته می شود.

درونگرا: پاسخ به تماس های دریافتی و درخواست اطلاعات از جانب مشتری که به بازاریابی ربایشی نیز مشهور است. مردم معمولا به این دلیل تماس می گیرند که در معرض نوعی تبلیغ قرار گرفته و با شما آشنا شده اند. (آگهی شیراز)

SMDA 080916 - تبلیغات تلفنی چیست

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز