تبلیغات رسانه ای چیست

تبلیغات رسانه ای چیست

تبلیغات رسانه ای چیست؟

در یک نگاه می توان گفت که تبلیغات رسانه ای بخشی از درون مایه کانال های رسانه ای است که از طریق آنها تبلیغات انجام می شود. (استخدام شیراز)

رسانه تبلیغاتی برای نمایش محتوای تبلیغاتی استفاده می شود که به اشکال مختلفی از جمله متن، گفتار، تصاویر، فیلم ها با استفاده از تلویزیون، رادیو، آنلاین، فضای باز و غیره ارتباط برقرار می کند.

اساساً آنها کانال هایی هستند که از طریق آنها شرکت ها می توانند محصولات و خدمات خود را برای رسیدن به مشتری تبلیغ کنند.

اهمیت رسانه تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی نقش اساسی در تجارت و بازاریابی برای شرکت ها دارند. بسیاری از شرکت ها هستند که محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه می دهند.

با این حال، غیرممکن است که هر مشتری از همه ی مارک ها یا محصولات آگاهی داشته باشد. به همین دلیل است که شرکت ها برای دستیابی به مشتریان و افزایش سهم بازار خود از رسانه های تبلیغاتی استفاده می کنند.

بسته به تعداد مشتری، بودجه تبلیغات، اهداف شرکت، اهداف تبلیغات و ..، شرکت ها می توانند نوع رسانه مورد نظر خود را برای تبلیغات انتخاب کنند. این امر به شهرت برند، نشان دادن محصول و خدمات به مشتری کمک می کند و یک برند قوی ایجاد می کند. (استخدام شیراز)

رسانه تبلیغاتی Advertising Media چیست ؟

رسانه تبلیغاتی

رسانه تبلیغاتی Advertising Media اشاره به کانال‌ها یا رسانه‌هایی دارد که تبلیغ در بستر آن انجام می‌شود. رسانه آن چیزی که موجب می‌شود ، چیزی از یکجا به جای دیگر برسد.

مثل سیم مسی رسانه الکتریسیته است و جریان الکتریکی را از باطری به لامپ می‌رساند. رسانه تبلیغاتی برای بیان یک پیام انگیزاننده دست به تولید محتوا خواهد زد.

پیام تبلیغاتی می‌تواند به صورت متن، صدا، عکس و ویدیو از طریق رسانه‌هایی نظیر تلویزیون، رادیو، وب‌سایت‌ها و یا تبلیغات محیطی ( بیلبورد ، پوستر ، …. ) به سمع و نظر مخاطب برسد. (استخدام شیراز)

اهمیت رسانه تبلیغاتی

رسانه تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در کسب‌وکار و بازاریابی برای شرکت‌ها ایفا می‌نماید. ممکن است تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدمت را ارائه نمایند ، زیاد باشد.

از سوی دیگر ، این امکان برای مشتری وجود ندارد تا تمام برندها بشناسد.در این حالت شرکت‌ها برای معرفی خود به مشتری مخاطب از رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات محصول یا خدمات خویش استفاده می‌نمایند.

انتخاب رسانه باید با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی مشتری ، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت ، پیام تبلیغاتی ، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ انجام شود.

حال آنکه در ایران ، شرکت‌های تبلیغاتی که صاحب رسانه ، صاحبان کسب‌وکارها را به سمت رسانه خود سوق می‌دهند. حتی اگر به صلاح کارفرما نباشد. بالاخره باید به هر قیمتی که شده پول درآورند !!

مثلا شرکتی که تولیدکننده رنگ‌های مختص مخازن نفتی است ، چرا باید در اتوبان همت بیلبورد بزند و یا کلیپ ۳۰ ثانیه‌ای با حضور فلان بازیگر بسازد  ؟ – زیرا که شرکت تبلیغاتی به وی این‌گونه توصیه نموده است !! (استخدام شیراز)

همچنین شرکت‌ها باید بر اساس عناصر فوق ، رسانه یا رسانه‌هایی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایند. کمپین تبلیغاتی به برندها کمک می‌نماید تا در مورد برند هم همه ایجاد نمایند، تبلیغات هدفمند می‌تواند منجر افزایش آگاهی از برند گردد.

انتخاب رسانه های تبلیغاتی

برای شرکت ها، داشتن برنامه مشخص برش در انتخاب رسانه های تبلیغاتی حائز اهمیت است. برخی مراحل در انتخاب رسانه های تبلیغاتی دنبال می شوند:
1. هدف شرکت مورد بررسی قرار می گیرد که چه کالایی و برای چه مشتری هایی را تبلیغ می کند.
2- مرحله بعد، درک کاملی در مورد مشخصات جمعیتی مشتری مورد هدف است.
3- پس از آن بسته به نوع محصول، نوع مشتری، مجموعه بودجه تبلیغات، شرکت ها می توانند از بین انواع مختلف رسانه تبلیغاتی را انتخاب کنند. رسانه های تبلیغاتی باید بر اساس این نیاز انتخاب شوند که بیشترین بازده سرمایه گذاری را داشته باشد. شرکت ها باید حداقل برای تبلیغات هزینه کنند، تا آنجا که می توانند به تعداد زیادی از افراد برسند و باید به فروش قابل توجهی تبدیل کنند تا سود شرکت را به دست آورند. (استخدام شیراز)
4. در هر دوره زمانی، این پردازش انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب می تواند برای افزایش منافع هزینه برای شرکت تکرار شود.

پنج مفهوم معروف تبلیغاتی که می توانند تبلیغات شما را تاثیرگذارتر کند و مستقل از روش تبلیغاتی و کانال های آن است بپردازیم.

اگر از این شیوه ها به درستی استفاده کنید، این تکنیک های تبلیغاتی معجزه هایی را در تلیغ محصول و خدمات شما به وجود می آورد.

جذب احساسات:

مطالعات نشان می دهد مردم برای تصمیم گیری در مورد برند، به جای اطلاعات و اعداد و ارقام، بیشتر به احساسات متکی هستند. پاسخ های عاطفی به تبلیغات بیش از محتوای واقعی تبلیغ اثرگذار است.

اینکه شما سعی در برانگیختن خوشحالی، ناراحتی، ترس یا عصابنیت دارید؛ جذب احساسات مخاطب هدف شما کمک می کند پیام شما را حس کند و نه فقط آن را بخواند و ببیند.

ایجاد وابستگی های مثبت:

هنگامی که مصرف کننده محصول شما را با احساس خوشحالی، موفقیت یا تحقق هدف خود مرتبط می کند، احتمالا توجه شان به محصول شما بیشتر می شود و تبلیغ شما را در خاطر می سپارند و حتی خرید انجام می دهند احتمالا قبلا به این نتیجه رسیده اید و فقط دقت کافی به آن نداشته اید.

تا به حال شده محصولی را در دستان بازیگر یا شخص محبوب خود ببینید و هنوز هم در ذهن شما باقی مانده باشد؟ شاید اصلا تاکنون آن را خریده باشید. (استخدام شیراز)

شرکت ها این احساسات ناخودآگاه را ایجاد می کنند به امید اینکه شما احساسات مثبت خود را با محصول یا خدمتی که تبلیغ می کند مرتبط کنید.

تمرکز بر منافع به جای ویژگی ها:

منفعت و ویژگی دو چیز متفاوت هستند. ویژگی ها جزئیاتی از محصول یا خدمت شماست، اما منفعت توضیح می دهد که یک فرد چرا باید محصول را بخرد و پس از خرید زندگی اش چگونه بهتر می شود.

در تبلیغات باید روی منافعی که محصول شما به وجود می آورد فکر کنید و نه اینکه توضیح چیزی که به صورت فیزیکی فروش می کنید. به جای هدر دادن فضای تبلیغاتی گرانبهایی که در اختیار دارید،

در مورد راه هایی که تاثیر مثبت بر مشتریان شما می گذارد صحبت کنید. اگر اینکار را درست انجام دهید، تبلیغات خلاقانه و پر از مزایا را ایجاد کرده اید.

روایت داستان:

داستان پردازی تکنیکی است که باید در تمام تبلیغات خود آن را تزریق کنید. در واقع اگر تاکنون پیش نویس داستان کلی برندتان را تهیه نکرده اید در اولین فرصت به آن بپردازید.

تحقیقات نشان می دهد داستان ها یک برند را باورپذیرتر نشان می دهند و این کار را برای تعامل بیشتر مخاطب و تاثیر بر مصرف کننده افزایش می دهد. (استخدام شیراز)

Analisi di mercato - تبلیغات رسانه ای چیست

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز