ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که از اهمیت ویژهای در بازاریابی محتوا برخوردار است. (دیوار شیراز)
متخصصان دیجیتال مارکتینگ، هر زمان میخواهند استراتژی محتوا را برای یک کسب و کار تدوین کنند، باید به این سوال پاسخ بدهند که میخواهند چه جایگاهی برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرند.
ما در این مطلب در سایت تبشی می خواهیم به ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی بپردازیم با ما همراه باشید و لذت ببرید.
ایمیل مارکتینگ یعنی چی؟
اگر بخواهیم کمی واضحتر تعریف کنیم، این مثالها مفید هستند:
- ارسال ایمیل اطلاعرسانی تخفیفها یا محصولات جدید
- فرستادن خبرنامۀ مقالات یا هر نوع محتوای جدید
- گرفتن نظر مشتری درباره محصول یا خدمات (دیوار شیراز)
- یادآوری خریدهای تکمیل نشده
- تبریک تولد یا هر نوع سالگرد
- ارسال فاکتور خرید
با تمام این ایمیلهایی که میفرستیم سعی میکنیم مشتری یا مخاطب جدید به دست آوریم و مشتریهای فعلی را حفط کنیم.
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟
ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرونبهصرفهترین روشهای ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است.
ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که بهویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد. به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامههای (spam) ما پر از ایمیلهای مختلف تبلیغاتی و غیره است.
اما این روزها بسیاری از شرکتهای مختلف تلاش میکنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.
از سوی دیگر لزوما تمام روشهای تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست و با استفاده از ابزارهای کارامدی چون ایمیل، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی (Call To Action) مناسب میتوان مشتریان زیادی جذب کرد. (دیوار شیراز)
با اینکه ابزارهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین فراگیر شدهاند، اما هنوز هم خیلیها به ایمیل مارکتینگ باور دارند و معتقدند اگر بتوان به درستی از این بستر استفاده کرد، میتوان نتایج خوبی گرفت.
ایمیل مارکتنیگ (EMAIL MARKETING) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی شاید تعریف سخت و پیچیدهای نداشته باشد. در واقع ایمیل مارکتینگ یعنی استفاده از ابزار ایمیل و ارسال پیام به مخاطبان هدف در راستای جذب مشتریان جدید و حفظ رابطه با مشتریان قدیمی. محتوای پیام شما میتواند شامل تبلیغات، محتوای کاربردی، تخفیفها و پیشنهادات جذاب و متفاوت و… باشد.
شما در هر مرحله از استراتژی خود میتوانید سراغ ایمیل مارکتینگ بروید. در واقع میتوانید برای برندسازی و آگاهی از برند، ترغیب به خرید، وفادارسازی، حفظ مشتریان و… سراغ بازاریابی ایمیلی بروید. (دیوار شیراز)
استفاده از ایمیل ظرفیتهای بسیار بالایی دارد در بسیاری از موارد از آنها بیخبر هستیم و نمیتوانیم به درستی از بازاریابی ایمیلی سود ببریم.
تبلیغات ایمیلی چیست؟
یکی از روش های تبلیغات آنلاین، ایمیل مارکتینگ است. ایمیل یکی از راه های پرطرفدار تبلیغات آنلاین است. که به شما کمک میکند از طریق ارسال ایمیل یا ایمیل مارکتینگ به صورت هدفمند.
به مخاطبان خود، آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود تشویق کنید. در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخصی دارید و می خواهید آن را از طریق ایمیل، برای افراد زیادی ارسال کنید.
در این صورت با خرید یک بانک ایمیل میتوانید اینکار را انجام دهید. در واقع ایمیل یک ابزار ارتباطی است که در همان ابتدای ظهور اینترنت مطرح شده است و تاکنون توانسته جایگاه خود را حفظ کند.
در حالت صحیح ایمیل مارکتینگ شما باید با اجازه خود کاربر در ازای ارائه خدماتی، ایمیل او را دریافت کنید و بعد مناسب با علائق مخاطب در فواصل زمانی مشخص تبلیغ هایی برای او ارسال کنید.
این شیوه صحیح تبلیغات آنلاین ایمیلی بسیار موثر بوده و در وفادارسازی مشتریان بسیار به شما کمک خواهد کرد. (دیوار شیراز)
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟
به عمل ارسال ایمیلهای تجاری به گروهی از افراد که در حال حاضر مشتری بالفعل یا بالقوه ما هستند، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی گفته میشود.
در نظرسنجی که لیتموس (LITMUS) از بین ۳۷۲ دیجیتال مارکتر انجام داده بود ، میانگین نرخ تبدیل (Conversion Rate) را (۳۸:۱) محاسبه کرده بود. این بدین معناست که از هر ۳۸ گیرنده ایمیل یک نفر تبدیل به مشتری میگردد.
ایمیل
امروزه تقریبا بدون ایمیل نمیتوان هیچ کاری را به سرانجام رساند. به گونه ای که حتی تبلیغات ایمیلی به عنوان یکی از کلیدی ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، شناخته شده و مورد استفاده قرار میگیرد. و توانسته نتایج مطلوبی را ارائه دهد.
اگر بتوانید از این روش به صورت کاملا درست و اصولی استفاده کنید، مشاهده افزایش نرخ تبدیل مشتریان خیلی دور از ذهن نخواهد بود. اما مسئله اینجاست؛ چه چیزی باعث شده ایمیل، تا این اندازه پراهمیت شود؟
در حال حاضر 3.8 بیلیون حساب ایمیل در دنیا راه اندازی شده است. که به طور متوسط به ازای هر یک دلاری که برای ایمیل مارکتینگ هزینه می شود، 38 دلار سود تخمین زده شده است. شاید آن را روش منسوخ شده ای بدانید، اما رقبایتان برای پیشی گرفتن از شما، از هیچ راهی غافل نمی شوند. (دیوار شیراز)
تبلیغات ایمیلی چیست؟
درحال حاضر تبلیغات ایمیلی، به نوعی آگاهانه تر از ارسال پیام های ساده یک طرفه با پاسخگویی خودکار تبدیل شده است. درواقع شرکت ها در تلاش اند تا از طریق ایمیل، ارتباط بهتر و صمیمانه تر و آگاهانه تری را از طریق ایمیل با مشتریان خود برقرار کنند.
البته در این راه پیشرفت علم و تکنولوژی مزید بر علت شده و شرایط آسان تری را پیش روی کسب و کارها قرار داده است.
آنها تنها با انجام برخی تنظیمات در ایمیلهای خود، به علایق، تمایلات و پیشینه خرید مشتریان خود اهمیت بیشتری دهند. در نتیجه ایمیل های هدفمندتری را ارسال کنند. چه بسا که از این طریق نتایج بسیار بهتری را برای مخاطبین خود ارسال نمایند.
اگر بخواهیم به صورت خیلی واضح ایمیل مارکتینگ را تعریف کنیم، باید گفت؛ تبلیغات ایمیلی به ارسال هر پیامی گفته می شود که از طریق ایمیل سعی در تبلیغ یک کالا یا خدمات، تقاضا برای استخدام و حتی جذب نیرو دارد و یا هر حرکتی در راستای افزایش فروش شرکت داشته باشد. (دیوار شیراز)