نکات مهم در تبلیغات همسان

نکات مهم در تبلیغات همسان
تبلیغات همسان یا Native advertisement مدتی است که در ایران توسط وب سایت های مختلف فعال شده است و استقبال خوبی از آن انجام شده است. (آگهی شیراز)
اینگونه از تبلیغات در سایت‌های اینترنتی بازدهی بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات بنری دارد و علاوه بر اینکه کلیک بیشتری نسبت به بنرهای تبلیغاتی میخورند، مخاطب هدفمندتری را نیز می‌توانند به سمت سایت آگهی دهنده هدایت کنند.
با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

تبلیغات همسان

کاربران اینترنتی افرادی عجول هستند که با ذهنیت قبلی خود به وب سایت ها مراجعه می کنند، به همین دلیل معمولا بنرها را نگاه نمی کنند و به بنرهای تبلیغاتی به صورت تبلیغات ناخواسته نگاه می کنند، این موضوع باعث می شود که بنرهای تبلیغاتی نرخ کلیک داشته باشند.

مدیران سایت ها و بازاریابان محتوا به مرور به سمت روش های جایگزین مانند رپورتاژ آگهی ها و تبلیغات همسان رفتند تا بتوانند بازدهی بیشتر از تبلیغات بدست بیاورند.

در این مدل از تبلیغات اینترنتی، کاربر تصور می کند که تبلیغات همسان بخشی از محتوای سایت پذیرنده آگهی است و آن را مشابه مطالب عادی سایت مشاهده می کند و بر روی مطالب کلیک می کند. (آگهی شیراز)

اولین سیستم تبلیغات همسان در دنیا، گوگل ادروردز و گوگل ادسنس هستند که توسط گوگل ابداع شد. در شبکه تبلیغات گوگل، مدیران سایت ها می توانند تبلیغات را در بخش خود فعال کنند،

خزنده گوگل محتوای سایت را خزش کرده و بر اساس محتوای صفحات سایت، تبلیغات مرتبط با آن صفحه را نمایش می دهد، این موضوع برای تبلیغ دهنده این مزیت را دارد که تبلیغات او در صفحات مرتبط نمایش داده میشود

و از طرف دیگر وب سایت نمایش دهنده آگهی هم این مزیت را دارد که درآمد مناسبی کسب کند زیرا بازدهی تبلیغات بالا است و از طرف دیگر مخاطب را آزار نمی دهد.

امروزه در دنیا تبلیغات همسان از استقبال زیادی برخوردار است و روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود. در سالهای اخیر در ایران نیز شاهد راه اندازی سیستم های تبلیغات همسان بوده ایم.

نکات مهم تبلیغات همسان چیست ؟

در ادامه مقاله تبلیغات همسان چیست به مهمترین نکاتی که در ارتباط با تبلیغات همسان نیاز است تا بدانید، می پردازیم.

  • از محتوا های بصری استفاده کنید:

آمار ها نشان می دهند امروزه بیش از نیمی از بازاریابان دیجیتال از محتواهای ویدئویی و تصاویر جذاب در محتوای تبلیغ خود استفاده می کنند.

اگر شما بتوانید ویدئو های مفید و جالبی برای مخاطبان خود تولید کرده و آن را به صورت همسان در پلتفرم های مرتبط و پر بازدید منتشر کنید، به احتمال زیاد سود قابل توجهی از تبلیغات عایدتان خواهد شد.

  • به سبک پلتفرم منتشر کننده توجه کنید:

وقتی از همسان بودن صحبت می کنیم، یعنی باید در تمام ابعاد محتوای شما مشابه پلتفرم منتشر کننده ی تبلیغ تان باشد.

برای مثال لحن تبلیغ شما در اینستاگرام، سایت های خبری و سایت های سرگرمی به کل باید متفاوت باشد. شما باید تبلیغاتی با همان رنگ و لحن مورد علاقه ی مخاطبتان تولید کنید.

زمانی که به فکر ایجاد تبلیغات همسان در یک وب سایت و یا صفحه ی مجازی می افتید، بیشتر زمان شما باید صرف شناخت لحن و جنس آن وبسایت یا صفحه شود. (آگهی شیراز)

حتی توصیه می شود نظرات کاربران، زمان بندی انتشار محتوا در آن و محل قرارگیری تبلیغ شما نیز کاملا بررسی شود. هرچقدر بتوانید همسان تر تبلیغ کنید، شانس کلیک های موثر بیشتر می شود.

  • محتوای با کیفیت ارائه دهید:

شما می خواهید این محتوا منجر به فروش شما شود. اگر مخاطب احساس کند مطلب شما بیهوده است، نه تنها سودی نمی کنید

بلکه باعث ضرر به شهرت برند شما می شود و شما یک ضد تبلیغ ایجاد کرده اید. پس وقت مخاطب را نگیرید، محتوای مناسبی برای او ایجاد کنید و منتظر تاثیرات چند برابری تبلیغات نیتیو باشید.

  • تبلیغات واضح و کاربردی باشد:

مخاطب باید متوجه شود که شما چه چیزی به او ارائه خواهید داد. مطالب جالب؟ تخفیف؟ خدمات حرفه ای؟ نباید مخاطب را در سردرگمی رها کنید و از الفاظ پیچیده استفاده کنید. چون در این صورت نرخ کلیک به شدت کاهش می یابد. به مخاطب دلیلی برای کلیک بدهید!

  • مخاطبان را فریب ندهید:

اینکه شما یک لینک تبلیغی جذاب بسازید و مخاطب پس از کلیک متوجه شود موضوع شما نا مرتبط است و یا شما درباره ی خدمات خود به او دروغ گفته اید، مسموم ترین نوع تبلیغات است. (آگهی شیراز)

شما باید اعتماد مشتری خود را جلب کنید. هیچ کس از جایی که غیر قابل اعتماد باشد خرید نمی کند! پس به مخاطب احترام بگذارید و با او صادق باشید.

هدف از تبلیغات همسان

با استفاده از تبلیغات همسان، می توان تبلیغات را به اشخاصی نشان داد که در همان زمینه محتوا و اطلاعات می خواهند و به همین دلیل اینگونه از تبلیغات نه تنها برای مشاهده کننده آزاردهنده نیست بلکه به او کمک میکند تا اطلاعات بیشتری کسب کند.

به همین دلیل است که تبلیغات همسان در دنیا از اقبال زیادی برخوردار شده است و طرفداران زیادی دارد چون برای هر دو طرف آگهی دهنده و نمایش دهنده نتیجه بهتری دارد.

نکته ای که بسیاری از سیستم های تبلیغاتی به آن توجه نمی کنند، رضایت کاربر است. یکی از دغدغه های اصلی صاحبان رسانه این است که با تبلیغات مخاطب خود را آزار ندهند و او را از سایت خود دور نکنند.

تبلیغات همسان بر خلاف تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ آپ و سایر روش های آزاردهنده برای مخاطب، نوعی از محتوا را به کاربر نمایش می دهند که به دنبال مشاهده آن است (آگهی شیراز)

و دقیقا برای دیدن آن به همان صفحه مراجعه کرده است. به همین دلیل هم برای مالک رسانه، هم برای تبلیغ دهنده و هم برای کاربر رضایت بخش است.

دیجیتالی - نکات مهم در تبلیغات همسان

آگهی شیراز

سخن پایانی

تبلیغات همسان، سیستمی تبلیغاتی است که در آن سه طرف راضی خواهند بود و همه برنده هستند. هم کاربر، به دلیل اینکه تبلیغ مرتبط مشاهده می کند،

هم رسانه، به این دلیل که مخاطب خود را آزار نمی دهد و به درآمد مناسبی دست پیدا می کند و هم تبلیغ دهنده به این دلیل که به هدف خود می رسد.

در ایران تا کنون نه تنها سیستم کاملی در این حوزه نداشته ایم، بلکه حتی آگهی دهندگان نیز با فلسفه این موضوع آشنا نیستند و از سیستم تبلیغات همسان برای تبلیغ محصولات فروشگاهی، بلیط هواپیما، رزرو هتل و… استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده که تجربه مناسبی در ایران در این حوزه نداشته باشیم. (آگهی شیراز)

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز