معایب رپورتاژ خبری

معایب رپورتاژ خبری

انتشار خبر تبلیغی یکی از روشهای تبلیغات حرفه ای در دنیای امروزی اینترنت است. در رپورتاژ خبری منتشر کننده می تواند با معرفی کسب و کار خود، و همچنین محصولات و خدمات خود در متن خبری به معرفی خود و خدمات و محصولاتش بپردازد. (نیازمندی های شیراز)

این روش تبلیغاتی مدتی است جای تبلیغات بنری را گرفته است. به این دلیل که این روش تبلیغات بخاطر بیشتر خوانده شدن توسط کاربران تاثیر بسیار زیادی در ایشان و تبدیل بینندگان به مشتری دارد.

در یک رپورتاژآگهی می توانید به صورت غیرمستقیم به تبلیغ خدماتتان بپردازید. تبلیغات غیر مستقیم سبب تاثیر بیشتر بر روی کاربر بیشتر می شود.

منظور از رپورتاژ آگهی این است که آگهی شما در قالب یک مقاله یا مطلب خبری همراه با تعدادی تصویر و لینک مناسب در یک وبسایت فعال و معتبر و با شرایط مناسب، منتشر می شود و برای همیشه در آن سایت باقی می ماند.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید و برای خود بهترین ها را رقم بزنید، سایت تبشی در خدمت شما است.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای برند سازی در دنیای اینترنت بشمار می رود. رپورتاژ آگهی، خبر یا مطلبی است که برای معرفی خدمات و محصولات تبلیغ کننده منتشر می شود. (نیازمندی های شیراز)

تبلیغ کننده می تواند در مطلب مورد نظر چند لینک تبلیغاتی (بک لینک) به وب سایت خود هم اضافه کند.

تاریخچه رپورتاژ:

رپورتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها، رپورتاژ آگهی‌ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپورتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود.

در ایران در سال های اخیر، در فضای مجازی خصوصا اینستاگرام شاهد این هستیم که سلبریتی ها و افراد محبوب با تعریف داستان یا خاطره ای در لفافه از محصولی سخن می گویند،

این داستان ها به گونه ای هوشمندانه بیان می شوند که در مرحله اول به نظر نمی رسد که تبلیغ باشد و فقط باعث ثبت یک برند یا نام در ذهن مخاطب می شود،

اما در پشت صحنه این اتفاقات، مبالغی مبادله می شود تا باعث ماندگاری آن نام در ذهن بازدید کننده ها شود. (نیازمندی های شیراز)

معایب رپورتاژ آگهی

حال که با مزایای رپورتاژ آگهی آشنا شدید، بهتر است صادقانه معایب رپورتاژ آگهی و یا بهتر بگویم عیب رپورتاژ آگهی را نسبت به بک لینک عادی بدانید.

بک لینکهایی که شما می خرید در تمام صفحات سایتهایی که خریده اید قرار می گیرد که معمولا در سایدبار آن سایتها خواهد بود. اما بک لینک هایی که در رپورتاژ آگهی می گیرید، فقط در همان مطلب به سایت شما داده می شود.

اما در کل می توان گفت مزایای فراوان رپورتاژ آگهی شامل بک لینک دائمی، معرفی خدمات و محصولات سایت شما بطور مفصل، امکان نمایش تصویر و … ، این عیب رپورتاژ آگهی را تا حد زیادی پوشش می دهد.

البته اگر بخواهید برای ارتقای سئوی سایت خود بیشتر هزینه کنید، می توانید پکیج رپورتاژ آگهی را به همراه پکیج بک لینک در همان سایتها سفارش دهید که باعث بهبود رتبه سریع سایت شما در گوگل می گردد. (نیازمندی های شیراز)

معایب

معایب خرید رپورتاژ آگهی و بک لینک بسیار بیشتر از مزایای آن میباشد! هزینه های رپورتاژ آگهی باتوجه به قیمت امروزه بازار برای دارندگان سایت های کوچک بسیار سنگین خواهد بود و چنانچه نتوانید طبق برنامه‌ریزی استراتژی سئو پیش بروید به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید.

مقدار هزینه های خرید و تمدید بک لینک نیز نسبت به خرید رپورتاژ آگهی واقعاً بیشتر است و پیشنهاد میکنم اگر بودجه یا درامد بالایی ندارید به هیچ‌وجه اقدام به خرید بک لینک نکنید،

زیرا بک لینک باید حداقل برای شش‌ماه خریداری شود که برای سایت شما مفید واقع شود و چنانچه کمتر از مدت مشخص شده باشد، ممکنه باعث ضرر بیشتر گردد و همچنین گوگل متوجه لینک‌سازی غیرطبیعی شما شود و جریمه یا اصطلاحاً پنالتی شوید. (نیازمندی های شیراز)

معایب رپورتاژ آگهی:

  • رپورتاژ ممکن است گمراه کننده باشد، به همین منظور قوانین بسیاری وضع شده است که مخاطب دچار مشکل نشود.
  • رپورتاژ نسبت به سایر تبلیغات گران تر است، اما به همان نسبت تاثیر بیشتری در ذهن مخاطب می گذارد؛ تبلیغاتی مثل تبلیغات چاپی تنها در هفته اول مورد توجه قرار می گیرد و به مرور از ذهن مشتری پاک می شود.
معایب رپورتاژ آگهی :

رپورتاژ آگهی ممکن است دارای معایبی نیز باشد التبه این معایب بیشتر به اشتباهات تولید کننده محتوا باز می گردد. در واقع  تولید محتوا رپورتاژ آگهی از مهم ترین بخش های رپورتاژ آگهی است .

اگر محتوای تولید شده در رپورتاژ آگهی کپی و یا یک محتوای بد باشد نه تنها از لحاظ سئو برای سایت شما تاثیری نخواهد داشت بلکه در جذب مخاطب و بازدید کننده نیز شکست خواهد خورد .

پس در هنگام تولید رپورتاژ آگهی باید این نکته را در نظر داشته باشید که تولید محتوا رپورتاژ آگهی از مهمترین بخش های آن است (نیازمندی های شیراز)

تنها عیب رپورتاژ آگهی نیز این است که بک لینک داده شده در تمام صفحات سایت مذکور درج نمی شود، و فقط در همان مقاله که از یک صفحه از سایت مذکور است به سایت فروشنده داده می شود.

what is advertorial5 - معایب رپورتاژ خبری

نیازمندی های شیراز

نتیجه گیری و حرف آخر

رپورتاژ آگهی یکی از ابزارهای تأثیرگذار و کارآمد است که در راستای اهداف مختلفی، مانند دیده شدن هرچه بیشتر برند، تقویت اعتبار کسب‌وکار و سئو می‌توان از آن بهره برداری کرد.
درعین‌حال، رپورتاژ آگهی به‌عنوان یک محتوای خبری اصول و قواعد خاص خودش را دارد که بدون توجه به آن‌ها نمی‌توانید انتظار مشاهده نتیجه مطلوبی را داشته باشید؛
در پایان باید باز هم به این نکته اشاره کرد که برای داشتن یک رپورتاژ آگهی خوب در ابتدا باید تولید محتوا رپورتاژ آگهی را به خوبی انجام دهیم و سپس این محتوای تولید شده را در سایت های مناسب با فعالیت و ریپورت آژ تولید شده منتشر کنیم. قطعا انتشار محتوای مربوط به آشپزی در سایت ورزشی نمی تواند مفید باشد .
بنابراین به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد توجه کنید و آن‌ها را به کار ببندید تا بیشترین منافع را از سرمایه‌گذاری زمانی و مالی خود شاهد باشید. (نیازمندی های شیراز)