در کسب و کارهای امروزی و بازاریابی نوین ، مشتریان مهره های اصلی و تعیین کننده در هر شرکت و سازمانی هستند. در صورتی که شرکتی بخواهد به صورت طولانی و در گذر زمان در عرصه رقابت و بازار باقی بماند باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. (دیوار شیراز)
برای اینکه بتوان به هدف رضایت مشتریان دست پیدا کرد لازم است مدیران شرکتها و سازمانها دید وسیع و همه جانبه ای از شرایط درونی و بیرونی شرکتها داشته باشند.
با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.
خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در نیازها ودر نهایت بهره گیری از فناوری روز از الزامات اساسی است. بازاریابی نتیجه ناگزیرو دوری ناپذیر و ضروری سرمایه داری است.
البته این بدان معنا نیست که بازاریابی تنها به کشورهای دارای نظام سرمایه داری محدود می شود، تکنیک های بازاریابی در تمام نظامهای سیاسی و بسیاری از جنبه های زندگی کاربرد دارد.
بازاریابی شامل طراحی و تولید محصول به شکلی که نیاز مصرف کننده را رفع کند. تعیین قیمت واقعی یعنی قیمتی که علاوه بر تضمین سود مشتری را راضی نگه دارد.
عرضه محصولات در مکان مناسب (جایی که مشتریان بتوانند محصول را بخرند ). تبلیغات برای تشویق مشتری ها برای خرید محصول است. اجزای تشکیل دهنده این آمیزه در تمام سازمان ها مشابه است و تنها نسبت آنها متفاوت است.
ارتباطات بازاریابی در این صنعت با اهداف زیر مورد توجه و استفاده قرار میگیرد:
• جذب مشتری با کیفیت برای پیش خرید یا خرید واحدهای در دست ساخت یا آماده تحویل
• جذب سرمایهگذار برای مشارکت در طرحها و پروژههای ساختمانی
• جذب فعالان تجاری (بعنوان مثال برندهای مطرح) برای حضور و فعالیت اقتصادی در این مجتمعها پس از آمادهسازی (دیوار شیراز)
• جذب بازدیدکننده و مشتری پس از شروع فعالیت مجتمعها به ویژه مجتمعهای تجاری و تفریحی
برای تحقق هر یک از اهداف فوق، شرکتهای سرمایهگذار، طراح و سازنده این پروژهها در حوزه بازاریابی و ارتباطات نیازمند خدمات مختلفی هستند.
• تحقیقات بازاریابی و طراحی کمپین:
این خدمات با هدف کمک به فروش سریع و با کیفیت واحدهای مسکونی، تجاری و اداری و نیز معرفی کل پروژه در کمترین زمان و با روشی مقرون به صرفه ارائه میشود.
کمپین یک برنامه جامع یکپارچه تبلیغاتی است که کلیه رسانههای موثر برای جذب مشتری در کمترین زمان شناسایی و انتخاب میکند. بعلاوه، پیامهای ارتباطی جذاب و اثرگذار در قالب کمپین خلق شده و از طریق رسانههای انتخاب شده به مخاطبین هدف / بازارهای هدف انتقال مییابد.
• ساخت تیزر و فیلم صنعتی:
فرایند معرفی و جذب مشتری و سرمایهگذار در بسیاری از پروژههای ساختمانی مدتها قبل از شروع عملیات ساخت شروع میشوند. مهمترین ابزار برای معرفی این پروژهها تیزرها و فیلمهای صنعتی با ساختارهای رئال، انیمیش یا ترکیبی است.
• تهیه کاتالوگ:
در پروژههای ساختمانی بزرگ یکی از مهمترین ابزارهای معرفی و فروش کاتالوگهای جامع هستند. این کاتالوگها اطلاعات دقیقی از پروژه را بطور مستقیم به خریدار احتمالی و سایر ذینفعان پروژه ارائه میدهد. (دیوار شیراز)
• مالتیمدیا و وبسایت:
شبکه اینترنت یک چندرسانهای ارزان و بسیار موثر است. واحدهای فناوری اطلاعات می توانندکلیه خدمات ساخت مالتیمدیا، کاتالوگهای الکترونیکی را برای پروژههای ساختمانی بزرگ و متوسط به مشتریان ارائه کنند.
• تبلیغات محیطی:
بخش تبلیغات محیطی می تواند بهترین موقعیتهای مکانی را برای معرفی و تبلیغ پروژههای ساختمانی با صرف هزینههای بسیار معقول و اقتصادی ارائه نماید. بعلاوه این واحد میتوان با استفاده از موقعیت مکانی پروژه، آنرا تبدیل به یک رسانه موثر و کم هزینه نماید.
• معماری و دکوراسیون داخلی:
واحد خدمات معماری و دکوراسیون داخلی می تواند دربازاریابی نوین به پروژههای مسکونی، تفریحی، تجاری، اداری و نیز طرحهای ساختمانی چندمنظوره خدماتی با دامنه وسیع ارایه دهد که این فعالیتها از قبیل مشاوره، طراحی، معماری و دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی را شامل میشود.
نورومارکتینگ روش نوین بازاریابی
بازاریابان همواره در آرزوی دستیابی به نقشه ذهن مشتری خود بوده اند؛ خبر خوش آنکه امروزه گوشه ای از نقشه دستیابی به این گنج بی پایان، از سوی متخصصان نورومارکتینگ در دسترس آن ها قرار گرفته است.
نورومارکتینگ در واقع زاییده دو دانش بازاریابی و علم عصب شناسی است. این دانش شگفت انگیز و نوظهور، نقشه ذهنی مشتریان را در اختیار صاحبان صنایع و بازاریابان می گذارد. (دیوار شیراز)
«آنچه که مردم به زبان می آورند، لزوماً با آنچه که در ذهن آن ها می گذرد، تطابق ندارد!» این سخنان تام نوبل مدیر اجرایی بخش اروپایی شرکت صاحب نام Neuro Focus می باشد.
نتایج سال ها پژوهش در این حوزه، حاکی است که تصمیم گیری های ما بیش از آنکه مبنای عقلانی داشته و مبنی بر استدلال باشند، هیجانی و متکی براحساسات هستند و در ناخودآگاه رخ می دهند.
ضمن آنکه تصمیم گیری های عقلانی نیز بدون دخیل کردن جنبه های احساسی، هرگز مجال عملی شدن نخواهند یافت. این دقیقاً نقطه قوت نورومارکتینگ است که قادر به نفوذ به ناخودآگاه ماست.
نورومارکتینگ، دانشی است که با بهرهمندی از مطالعات علوم مختلف، بر آن است تا تصمیمگیری های انسان را بررسی کند که غالباً به صورت ناهشیار و در مغز وی صورت میگیرد.
در نورومارکتینگ نیازی نیست تا از فرد بپرسیم تا به تصمیم های او پی ببریم بلکه، هدف دستیابی به اعماق ذهن مخاطب است. همانطور که میدانیم مغز انسان بهعنوان مرکز فرماندهی جسم، مسئولیتهای بسیاری از جمله تصمیمگیری را بر عهده دارد؛
از سویی تلاش همیشگی بازاریابان و محققان بازار این بوده است تا بر فرایندهای تصمیمگیری مصرفکنندگان و کم و کیف آن اشراف پیدا کنند. تصمیمگیری بخش مهمی از زندگی شخصی و شغلی هر یک از ما را تشکیل میدهد.

دیوار شیراز