کانال‌های بازاریابی عملکرد (performance marketing)

کانال‌های بازاریابی عملکرد (performance marketing)

بازاریابی علم گسترده و تخصصی است که زیرشاخه‌های زیادی دارد. هر کدام از مدل‌های بازاریابی در شرایط مشخصی کاربرد دارد. (شیپور شیراز)

ولی تمام مدیران و بازاریاب‌ها به دنبال کسب نتیجه هستند و برای این نتایج حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند بود. پرفورمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی کاملا به تحقق نتایج وابسته است.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

بازارایابی دیجیتالی شامل روشهای مختلفی میشود که یکی از آنها، Performance Marketing یا بازاریابی عملگرا است، بازاریابی که استراتژی آن مبتنی بر نتیجه تبلیغات تدوین میشود.

در این شیوه از بازاریابی، هدف رسیدن به مخاطب هدف است، با این تفاوت که در هر مرحله از شاخصهای مختلف جهت اندازه گیری میزان موفقیت آمیز بودن کمپین استفاده میشود.

یکی از مهمترین مزایای این شیوه از بازاریابی این است که هزینه بر اساس عملکرد کمپین تبلیغاتی پرداخت میشود. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در خصوص سوال پرفورمنس مارکتینگ چیست (بازاریابی عملکردی) هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید و لذت ببرید از این مقاله.

کانال‌های محبوب برای بازاریابی عملکرد (performance marketing)

اگر می‌خواهید از کانال‌هایی استفاده کنید که محبوبیت بالایی دارند و در نتیجه اثربخشی و شانس نتیجه‌گیری آنها بیشتر است، می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تبلیغات همسان:

تبلیغات همسان نوعی از تبلیغات کلیکی است که این روزها طرفداران زیادی دارد و چون با توجه به محتوای صفحه و رابط کاربری آن نمایش داده می‌شوند، بنابراین می‌توانید به نتیجه دلخواه‌تان برسید. (شیپور شیراز)

  • محتوای اسپانسر یا رپرتاژ آگهی:

یکی دیگر از انواع روش‌هایی که در بازاریابی عملکرد موثر است، رپرتاژ آگهی است که می‌توانید علاوه بر هزینه انتشار در رسانه موردنظر، هزینه تبلیغات را در ازای ترافیک دریافتی و نرخ تبدیل ایجاد شده بپردازید.

  • همکاری در فروش:

این روزها بازار افیلیت مارکتینگ و همکاری حسابی داغ است. این روش نیز یکی از مدل‌های پرفورمنس مارکتینگ است که نه‌تنها آگاهی از برند را افزایش می‌دهد، بلکه در ازای فروش یا ترافیک ایجاد شده هزینه به تبلیغ‌کنندگان پرداخت می‌شود.

  • بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی:

یکی از روش‌های دیگر که می‌توانید براساس آن شاخص‌های کلیدی موردنظر را ارزیابی کنید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. اگر به دنبال نرخ کلیک، ترافیک ورودی، تعامل، افزایش فروش و ایجاد سرنخ هستید می‌توانید سراغ این روش بروید.

  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM):

بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیز می‌تواند میزان بازدید، ترافیک، نرخ تبدیل و فروش شما را افزایش دهد.

  • بهینه سازی موتورهای جستجوگر SEO:

وقتی که موضوعی را در اینترنت جستجو می کنیم نتایجی که توسط موتورهای جستجوگر نمایش داده می شوند به دو نوع تقسیم می شوند: نتایج جستجوی پولی و غیرپولی.

نتایج جستجوی غیرپولی به الگوریتم هایی وابسته است که میزان مرتبط بودن وبسایت شما با موضوع جستجو شده را تعیین می کنند.

تنظیم محتوای تبلیغاتی بر اساس این الگوریتم ها، به شیوه ای که وبسایت شما از رتبه ی بالاتری در میان نتایج موتورهای جستجوگر برخوردار شود را بهینه سازی موتورهای جستجوگر می گویند. (شیپور شیراز)

  • کمپین های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک PPC:

وقتی رتبه ی وبسایت خود را از طریق بهینه سازی موتورهای جستجوگر بالا نبرده باشید می توانید از شیوه ی پرداخت به ازای کلیک استفاده کنید. این شیوه در ازتباط مستقیم با کلیدواژه ها است، به زبان ساده به ازای هر بار کلیک کردن روی یک کلیدواژه پرداخت صورت می گیرد.

بنابراین اگر برای محصول یا سرویس خاصی تبلیغات می کنید این شیوه می تواند برای شما بسیار سودمند باشد. نکته ای که باید درباره ی این روش در ذهن داشته باشید،

این است که این روش گرچه روشی زود بازده است اما گاهی می تواند نرخ بازگشت سرمایه را تحت تأثیر قرار دهد، به این دلیل که ممکن است کلیک روی کلیدواژه های شما بسیار زیاد باشد

اما تعداد کمی از آن ها به فروش منجر شود، بنابراین نرخ بازگشت سرمایه ی منفی را به دنبال خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی “پرداخت به ازای کلیک” مراجعه کنید.

  • بازاریابی معرف:

بازاریابی معرف به سیستمی گفته می شود که به واسطه ی آن یک بازاریاب فروش مجازی برای یک تولیدکننده یا خرده فروش در وبسایت یا صفحات اجتماعی خود تبلیغ می کند

و در ازای هر فروش، یا هدایت هر سرنخ بازاریابی به سمت تولید کننده، پاداش خود را دریافت می کند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی “بازاریابی معرف چیست” مراجعه کنید.

  • بازاریابی از طیق وبسایت های تخفیف کالا و خدمات:

در زمان رکود و چالش های اقتصادی مردم بیشتر ترجیح می دهند از تولید کنندگانی خرید کنند که تخفیف بیشتری را به آنها ارائه می دهند، علاوه بر این مردم دیگر فرصت خرید حضوری را ندارند،

بنابراین این دو هدف باعث شده است که شبکه ها و وبسایت هایی بوجود بیایند که اجناس و خدمات تولیدکنندگان را با قیمت پایین تر در اختیار کاربران قرار می دهند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله ی “وبسایت های تخفیف کالا و خدمات” مراجعه کنید. (شیپور شیراز)

  • بازاریابی ویدئویی:

امروزه اکثر مردم در شبکه های مختلف بخصوص شبکه ی یوتیوب کلیپ های مختلفی را آپلود می کنند که هریک تعداد بازدیدهای متفاوتی دارند، تعدادی از این کلیپ ها به اصطلاح وایرال می شوند و بازدیدهای میلیونی پیدا می کنند.

اگر بتوانیم از طریق چنین کلیپ هایی به نفع خودمان بازاریابی کنیم به هدف زده ایم! برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی “بازاریابی ویدئویی” مراجعه کنید.

  • بازاریابی ایمیلی:

ایمیل به عنوان یکی از ساده ترین و مؤثرترین کانال های بازاریابی دارای قابلیت های بالقوه ی فراوانی در زمینه های مختلف است.

چگونگی طراحی ایمیل هایی که مورد توجه گیرنده قرار گیرد و به پوشه ی اسپم انتقال پیدا نکند شرایطی دارد که برای اطلاع از آن ها می توانید به مقاله ی “بازاریابی ایمیلی” مراجعه کنید.

  • بازاریابی از طریق موبایل:

امروزه ۱۵ در صد از کل جستجوها در فضای مجازی از طریق موبایل صورت می‌گیرد. نرم افزارهای تلفن های همراه قابلیت های بسیاری برای فروش دارند، بنابراین بسیار مهم است که وبسایت یا صفحات مجازی را به شیوه ای طراحی کنیم که قابلیت انطباق با موبایل های مختلف را داشته باشد

زیرا زمانی که جستجویی از طریق موبایل صورت می‌گیرد، وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که قابلیت انطباق با نرم‌افزارهای موبایل را ندارند، از اولویت‌های گوگل کنار گذاشته می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله ی “بازاریابی از طریق” موبایل مراجعه کنید.

jan 6 top pic digital 1000x640 1 - کانال‌های بازاریابی عملکرد (performance marketing)

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز