تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات شبکه های اجتماعی به سرعت به روشی موثر برای افزایش فروش، بدل شده است. شبکه های اجتماعی همچنین به شناخته شدن نام تجاری نیز کمک می‌کند. (استخدام شیراز)

امکان ایجاد تبلیغات برای هر یک از اکانت‌های شرکت در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

شاید شما شخصی باشید که با اطمینان تصمیم گرفته اید تبلیغات خود را در این پلتفرم‌ها شروع کنید، یا شاید هنوز شک دارید که به این نوع تبلیغات نیاز دارید یا نه. امیدواریم این پست به شما برای تصمیم‌گیری دقیق در زمینه تبلیغات و شبکه های اجتماعی کمک کند.

با سایت تبشی در این مطلب همراه باشید و لذت ببرید.

تبلیغات شبکه های اجتماعی چه هستند؟

تبلیغات شبکه های اجتماعی (Social Ads) نوعی از تبلیغ هستند که به وسیله پلتفرم‌های شبکه اجتماعی انجام می‌شود. عموما گفته می‌شود آنها حاوی یک عنوان و یک توضیح هستند و با نوع خاصی از عناصر چند رسانه‌ای (مانند تصویر، ویدئو، اینفوگرافی و …) همراه هستند.

به هر حال توصیه این است که در بین توضیحات تبلیغ یک CTA بگذارید، تا توجه کاربر را جلب کنید و از آنها برای برقراری ارتباط با کسب وکار، محصول و یا خدمات دعوت به عمل آورید. (استخدام شیراز)

بسته به پلتفرم شبکه اجتماعی که تبلیغات در آن ثبت می‌شود، یک تبلیغ اجتماعی می‌تواند در قالب‌های مختلفی منتشر شود. اگرچه روش‌های متفاوتی برای ایجاد یک تبلیغ وجود دارد، اما انتظار تفاوت زیادی نسبت به تبلیغات گوگل را نداشته باشید.

تفاوت‌های اصلی تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خاطر این واقعیت است که درون آنها عموم مردم آنلاین هستند و شما می‌توانید تنها با تعامل با صفحه شرکت خاص در یک شبکه، به قدرت برند خود بیافزایید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران

تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که کاربران ایرانی، روزانه وقت زیادی صرف حضور شبکه های اجتماعی می‌کنند. طبق اعلام معاون وزیر ارتباطات، سرانه روزانه حضور ایرانیان در شبکه های اجتماعی یک ساعت و ۴ دقیقه است.

خیلی از شبکه های اجتماعی خدمات مخصوص تبلیغات را ارائه می‌دهند. برای مثال فیسبوک و اینستاگرام امکان تبلیغات با هدفگذاری‌های مختلف مخاطبین را فراهم کرده‌اند. (استخدام شیراز)

اما مسئله‌ای که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران وجود دارد این است که با توجه به محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به خدمات تبلیغات و هدفگذاری آن از سوی این شبکه های اجتماعی، این خدمات برای کاربران ایرانی عملاً بلااستفاده شده‌اند.

اما برندهای ایرانی برای استفاده از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از مدل‌های دیگر تبلیغات بهره می‌برند. برندهای ایرانی عموماً برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی سراغ دو شبکه اجتماعی پرطرفدار در ایران می‌روند؛ تلگرام و اینستاگرام.

تبلیغات در تلگرام

تلگرام هیچ امکان ویژه‌ای برای تبلیغات ندارد و تبلیغات در تلگرام محدود به انتشار پست تبلیغاتی در کانال‌ها و یا بات‌های پربازدید می‌شود. تبلیغات در تلگرام خیلی زود به بخش مهمی از تبلیغات در شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شد.

ما نیز در لاوان خیلی زود با شبکه‌ها و کانال‌های پرمخاطب در تلگرام ارتباط برقرار کرده و در مقاطع مختلف به تبلیغات و وایرال کردن ویدیوها و کمپین‌های مختلف پرداختیم.

برای مثال در کمپین سورپرایزشو کیندر برای جذب مخاطبان و اطلاع رسانی برای شرکت در مسابقه کیندر، با تبلیغات تلگرام به بیش از ۱٫۵ میلیون ویو دست پیدا کردیم. (استخدام شیراز)

تبلیغات در اینستاگرام

همانطور که گفته شد تبلیغات در اینستاگرام به دلیل محدودیت‌های خدمات تبلیغات برای کاربران ایرانی، در ایران به شیوه‌ای متفاوت انجام می‌شود. برندهای ایرانی برای تبلیغات خود در اینستاگارم از دو شیوه استفاده می‌کنند؛

یک روش مثل تبلیغات در تلگرام است که پست‌های تبلیغاتی در صفحات پرطرفدار اینستاگرام منتشر می‌شوند، روش دیگر اما تبلیغات به کمک اینفلوئنسرهاست.

یکی از نمونه کارهای لاوان برای تبلیغات در اینستاگرام، کمپین صبحانه رایگان نوتلا بود که در آن علاوه بر اینفلوئنسر مارکتینگ از تبلیغات در صفحات پربازدید اینستاگرام نیز استفاده کردیم.

لازم به ذکر است که بعضی از برندهای ایرانی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی از شبکه اجتماعی توئیتر نیز بهره می‌برند و برای معرفی محصول یا خدمات خود با اینفلوئنسرهای توئیتر همکاری می‌کنند که البته حجم این نوع تبلیغات بسیار کمتر از میزان استفاده از تبلیغات در اینستاگرام است. (استخدام شیراز)

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

این روزها بسیاری از کاربران ایرانی برای دنبال کردن اخبار روز، ارتباط برقرار کردن با دوستان خود و حتی خرید آنلاین از فروشگاه‌های مختلف از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین، واتساپ و تلگرام استفاده می‌کنند.

از این رو شبکه های اجتماعی می‌تواند یک محیط خوب و فرصتی ارزشمند برای برندسازی و گسترش کسب و کار باشد که با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌توان به این هدف رسید. البته همانطور که می‌دانید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی شما ملزم به پرداخت پول هستید

و از آنجا که تبلیغات در رسانه های اجتماعی مختلف، فوت و فن خاص خودش را دارد، پیشنهاد مجموعه راز به شما این است

که برای جلوگیری از صرف هزینه بسیار زیاد و گرفتن یک بازخورد خوب از تبلیغات کسب و کار از خدمات شرکت‌های مختلف تبلیغاتی مانند راز استفاده کنید تا با تدوین یک راهبرد صحیح و همه جانبه به هدف خودتان برسید.

حال بگذارید به سراغ یکی از آمارهای جهانی برویم تا تاثیر شگفت انگیز تبلیغات در شبکه های اجتماعی را بهتر درک کنید:

در سال 2015، شرکت رسانه اجتماعی اگزمینر(Social Examiner) در صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی روی 3700 بازاریاب از سراسر جهان مطالعاتی انجام داد (استخدام شیراز)

که نتیجه این مطالعات حاکی از آن بود 96% از بازاریاب‌ها در حال حاضر از روش بازیابی نوین( بازاریابی شبکه های اجتماعی) استفاده می‌کنند. در این میان 92% از افراد بازگو کرده‌اند

که برای رشد کسب­و­کار به عنصر بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز است و جالب است بدانید این آمار به طور مستمر در این سال‌ها رو به افزایش است.

در نتیجه، طبق این آمار به این نتیجه می‌رسیم که تدوین یک راهبرد برای  خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی اهمیت به سزایی در رشد کسب و کار و گسترش آن دارد.

البته فراموش نکنید که دنیای تکنولوژی بسیار بزرگ و پیشرو است و سلیقه کاربران و مشتریان در دنیای مجازی به سرعت در حال تغییر است.

در نتیجه برای بقای برند تجاری و کسب و کار خود در محیط شبکه های اجتماعی و شناسایی مشتریان و نگه داشتن آن‌ها باید شرکت و سازمان توانایی بخصوصی داشته و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را با استراتژی حرفه‌ای پیش برد.

b19mk9tlfkux - تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز