مدل‌ AIDAS در تبلیغات

مدل‌ AIDAS در تبلیغات

مدل بازاریابی AIDAS از جمله مدلهای بازاریابی سنتی است که در بازاریابی دیجیتال نیز بسیار کاربردی است. این مدل توسط متخصصان بازاریابی که به دنبال راهکارهای دیجیتال مارکتنیگ برای فروش بیشتر هستند و یا متخصصان دیجیتال مارکتینگ که قصد دارند، (آگهی شیراز)

استراتژ‌ی‌های اصولی بازاریابی را در دیجیتال مارکتینگ به کارببرند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوشتار، ضمن بررسی مدل بازاریابی AIDAS، راهکارهایی در دیجیتال مارکتینگ برای پیمودن سریع‌تر سفر مشتری بیان می‌کنیم.

اگر تا به حال تبلیغ یک محصول، انگیزه‌ای برای خرید آن به شما داده احتمالا تحت تاثیر تکنیک بازاریابی AIDA قرار گرفته‌اید. فرآیندی که به وسیله بازاریابان در راستای اقدام مخاطب به خرید دلخواه انجام می‌شود.

این مدل، مراحل شناختی که یک فرد در طی فرآیند خرید برای یک محصول یا خدمات می‌گذراند را مشخص می‌کند؛ مانند قیفی که خریدار به آن وارد شده و در هر مرحله تا انجام خرید نهایی از او حمایت می‌شود.

مدل بازاریابی آیدا از این جنبه اهمیت دارد که انگیزه لازم را به تدریج و با شناخت در مخاطب ایجاد کرده و در نهایت به انتخاب مناسب‌ترین گزینه منجر می‌شود.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

مدل آیدا AIDA چیست؟

مدل آیدا یکی از پردکاربردترین و مشهورترین مدل‌های بازاریابی است که به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام این مدل در واقع از ابتدای چهار کلمه Attention، Interest، Desire و Action گرفته شده است. (آگهی شیراز)

این مدل در واقع به نوعی اشاره به قیف بازاریابی و مراحل آن دارد و می‌گوید ابتدا نظر کاربر جلب شده، سپس نسبت به محصولات و خدمات ما علاقه نشان می‌دهد، بعد از آن مورد مطلوب خود را انتخاب کرده و در نهایت با اقدام به خرید، تبدیل به مشتری می‌شود.

البته گاهی برخی کلمات در مدل آیدا، مانند Desire به Decide هم تبدیل می‌شود که به معنای تصمیم‌گیری است.

مدل آیدا (AIDA) چیست؟

مدل AIDA یک طرح است که بازاریابی، تبلیغات و توابع فروش از آن استفاده می کند تا تمام تاچ پوینت ها را در طی سفر خرید مشتری هدف گیری نماید، یعنی از آگاهی در مورد محصول تا اینکه مشتری سرانجام آن را خریداری نماید.

سفر مصرف کننده در مدل AIDA با شکستن آن به چهار مرحله اساسی تجزیه و تحلیل می شود.

  • آگاهی (Awareness)
  • علاقه (Interest)
  • تمایل (Desire)
  • اقدام (Action) (آگهی شیراز)

مدل AIDAS در تبلیغات چیست؟

این مدل حدود 80 سال پیش توسط بنیان گذار آن به نام Elmo Lewis که یکی از طرفداران تبلیغات آمریکایی بود پدید آمد.درواقع واژه ی AIDAS از ترکیب حروف آن که هر کدام دارای معنا و مفهوم خاصی هستند برگرفته شده است.

تعریف مدل AIDAS در بازاریابی

احتمالا ذهن‌تان درگیر S آخر در کلمه AIDAS شده است. نگران نباشید در ادامه به این مورد نیز می‌پردازیم. اما مدل اصلی در واقع همان AIDA است که در بازاریابی شامل چهار مرحله مهم در سفر مشتری می‌شود.

اگر لحظه آشنایی مخاطب با برند شما تا لحظه خرید مشتری را یک سفر در نظر بگیریم، مراحل طی شده در این مسیر را می‌توان سفر مشتری (Customer Journey) نامید.

بنابراین در برنامه بازاریابی خود باید برای هر مرحله برنامه ویژه‌ای داشته باشید تا سفر مشتری با بهترین تجربه به پایان برسد. براین اساس باید کاری کنید در مرحله اول میزان آگاهی از برند شما بیشتر شود.

سپس به درستی محصولات و خدمات موردنیاز مخاطب را به او معرفی کنید و در مرحله بعد شرایطی را در نظر بگیرید که برای خرید مصمم‌تر شود. در نهایت کاربر با انجام خرید خود تبدیل به مشتری می‌شود.

در حالی که عملا مدل AIDA در این مرحله تمام می‌شود، اما علت اینکه از AIDAS استفاده می‌کنیم این است که خیلی‌ها معتقدند قیف ما همچنان ادامه دارد (آگهی شیراز)

و با خرید کارمان با مشتری تمام نشده و بعد از این مرحله نیز باید ارتباط‌مان را با او حفظ کرده و رضایت (Satisfaction) او را جلب کنیم.

مدل AIDAS و راهکارهایی در تبلیغات و بازاریابی،فروش بالا

افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می کنند هنوز هم از بعضی از روش‌های قدیمی در کار خود استفاده می کنند زیرا روش‌های قدیمی امتحان خود را بارها پس داده‌اند و فکر زیادی برای انجام آن ها صورت گرفته است.

یکی از این روش های سنتی که در بازاریابی قدیمی انجام می شد و هنوز هم در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده می کنند مدل بازاریابی آیداس (AIDAS) است

که با استفاده از این روش شما میتوانید در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی خود موفق تر باشید و فروش بیشتری برای محصولات خود داشته باشید.

 اگر شما بخواهید از مدل بازاریابی آیداس برای جذب مخاطب استفاده کنید از اولین مرحله که شروع به اقدام می کنید تا آخرین مرحله باید 5 گام اصلی را طی کنید تا بتوانید به هدف اصلی خود برسید

How Write Advertising Content Impact Site - مدل‌ AIDAS در تبلیغات

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز