مدل AIDAS و راهکارهایی در تبلیغات و بازاریابی

مدل AIDAS و راهکارهایی در تبلیغات و بازاریابی

مدل بازاریابی AIDAS را برای جذب مخاطبین بیشتر و افزایش فروش به کار می‌برند. این مدل مراحل سفر مشتری را به پنج مرحله توجه (Attention) ، علاقه (Intrest)، تمایل (Desire)، عمل (Action) و رضایتمندی (Satisfaction) تقسیم می‌کند (آگهی شیراز)

و توصیه می‌کند که برای هر مرحله، برنامه‌ریزی داشته باشید. در ادامه این پنج مرحله و نکاتی در دیجیتال‌مارکتینگ برای هر مرحله را توضیح می‌دهیم.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

 گام اول توجه

 یکی از اولین قدم هایی که شما برای جذب مخاطبان باید بردارید این است که توجه آنها را به سمت خودتان و محصولاتتان جلب کنید. عملکرد شما باید به نحوی باشد که از بین انبوه رقبایی که همزمان با شما در حال فعالیت هستند، مخاطبان شما را ببینند و به سمت شما بیایند.

پس برای این کار لازم است که شما به اندازه کافی اطلاعات داشته باشید و بتوانید نیاز مخاطب را تشخیص دهید و بدانید که چه چیزهایی برای او جذاب تر است و با همین روش مسیر را مدیریت کنید.

البته همیشه جلب توجه یک قدم مثبت نیست بعضی وقت ها حتی میتواند برای شما تبعات منفی به دنبال داشته باشد و بهتر است که از راه هایی استفاده کنید که تاثیر مثبتی روی ذهن مخاطب دارد

چون ممکن است بعضی ها فکر کنند با فریب دادن مخاطبان و ایجاد یک حس منفی بیشتر به چشم می آیند ولی در نهایت نتیجه ای که می خواهید از این روش نمی گیرد.

پس بهتر است در عین حال که تاثیر گذاری خوبی روی ذهن مخاطب دارید به دنبال جلب اعتماد باشید و روی انرژی های مثبت سرمایه گذاری کنید.

 یکی از مواردی که در این روش به شما کمک زیادی می کند داشتن محتوای با کیفیت و مناسب است چون این کار باعث می شود که توجه به برند و محصول شما بیشتر شود

و رتبه بهتری داشته باشید و همه کسانی که با سرچ یک سری کلمه های کلیدی و کلید واژه ها به دنبال رفع نیاز خود هستند زودتر به سمت شما هدایت شوند. (آگهی شیراز)

گام دوم علاقه (Intrest)

بعد از این‌که توجه مخاطب به یک محصول یا برند جلب می‌شود، باید در راستای افزایش علاقه مخاطب به خرید (و تبدیل آنها به لید یا سرنخ فروش) کارهایی انجام دهید. می‌توانید از راهکارهای زیر در این مرحله استفاده کنید:

  • برای شبکه‌های اجتماعی مختلف، متن‌هایی متناسب با آن فضا در نظر بگیرید.
  • سعی کنید ارتباط بیشتری با مخاطبین برقرار کنید و با آن‌ها وارد مکالمه شوید. تنها تلاش برای معرفی محصول برای فروش، موثر نخواهد بود.
  • در پست‌ها از عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت استفاده کنید.
  • سعی کنید مطالب آموزشی تولید و منتشر کنید.
  • با استفاده از ابزارهایی مثل hootsuite و buffer فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را بهتر مدیریت کنید.

گام سوم تمایل

 بعد از اینکه مخاطب توجه اش به سمت محصولات شما جذب شد و توانستید علاقه‌مندی لازم برای ادامه مراحل را در او ایجاد کنید باید این حس تمایل به خرید را در او ایجاد کنید و باعث شوید مخاطب به شما اعتماد کند

و احساس کند با خرید محصولات شما هزینه‌ای که پرداخت می‌کند هدر نرفته است و شما یکی از کارهایی که می‌توانید در این روش انجام دهید این است که رضایت بقیه مشتری هایی که از شما خرید کرده اند را به اشتراک بگذارید تا بقیه بهتر بتوانند به شما اعتماد کنند.

این کار را می توانید با به اشتراک گذاشتن متن های آن ها و تصاویر صحبت هایی که با شما داشتند و یا حتی ویدیوهای مصاحبه در اختیار مشتری های جدید قرار بدهید. (آگهی شیراز)

گام چهارم عمل

 طی سه مرحله ای که گفته شد اگر همه مرحله ها با موفقیت انجام شود شما وارد مرحله عمل خواهید شد و صحبت هایی بین شما و مشتری هایتان صورت می گیرد و در نهایت آنها تصمیم می‌گیرند که از شما خرید کنند یا خیر.

معمولاً در این زمینه  مفهومی به اسم کال تو اکشن (CTA) اتفاق می افتد که تصویری هست که در وبسایت شما یا کمپین های تبلیغاتی شما قرار دارد و باعث می شود که مشتری ها برای اینکه علاقه بیشتری داشته باشند روی آن کلیک کند.

 گام پنجم رضایتمندی

 وقتی که شما توانستید محصول را به مشتری بفروشید به این معنی نیست که شما حتما به هدف خود رسیده اید و دیگر کارتان تمام شده است و این می تواند شروع یک مسیر تازه باشد و اگر مخاطب از خریدی که کرده رضایت کافی داشته باشد تازه شما در این مسیر موفق شده اید

زیرا او با رضایتی که از محصولات شما دارد شروع می کند به تبلیغات دهان به دهان و این نقش خیلی مهمی در فروش محصولات شما دارد زیرا افراد جدیدی از طریق مشتری های واقعی شما به سمت شما جذب می شوند که دیگر نیازی نیست بابت جلب اعتماد آنها هزینه زیادی کنید. (آگهی شیراز)

01 - مدل AIDAS و راهکارهایی در تبلیغات و بازاریابی

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز