مزایای ایمیل مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای گوناگون بازاریابی است. این روش در مقایسه با اکثر روش های بازاریابی دارای مزایای قابل توجهی است. (دیوار شیراز)

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های ارتباطی و تبلیغاتی برای مخاطبان هدف است. اما ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چه مزایا دارد.

ایمیل یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی است که به‌ویژه برای ارتباطات کاری و تبلیغاتی اثربخشی زیادی دارد. به همین دلیل است که صندوق دریافتی ایمیل یا حتی قسمت هرزنامه‌های (spam) ما پر از ایمیل‌های مختلف تبلیغاتی و غیره است.

اما این روزها بسیاری از شرکت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به صورت هدفمند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشند.

از سوی دیگر لزوما تمام روش‌های تبلیغاتی نیازمند هزینه هنگفت نیست و با استفاده از ابزارهای کارامدی چون ایمیل، محتوای جذاب، پیشنهادات ویژه و یک فراخوانی (Call To Action) مناسب می‌توان مشتریان زیادی جذب کرد.

با اینکه ابزارهای تبلیغاتی مختلف در فضای آنلاین فراگیر شده‌اند، اما هنوز هم خیلی‌ها به ایمیل مارکتینگ باور دارند و معتقدند اگر بتوان به درستی از این بستر استفاده کرد، می‌توان نتایج خوبی گرفت.

ما در این مطلب قصد داریم به مزایای ایمیل مارکتینگ بپردازیم با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

مزایای ایمیل مارکتینگ

۱.سطح بالای دسترسی

برای مثال شما یک صفحه در یکی از شبکه های اجتماعی دارید. (دیوار شیراز)

وقتی مطلبی را منتشر می کنید خیلی از افراد مطلب شما را نمی بینند و یک سری از افراد هم که مشاهده می کنند، به پست شما بی توجهی می کنند.

البته همه افراد هم ایمیل های شما را باز نمی‌کنند اما معمولا تعداد افرادی که ایمیلهای شما را مشاهده می کنند نسبت به هزینه بسیار کمی که پرداخت می‌کنید، خیلی بیشتر از روشهای ارتباطی دیگر است.

۲. انعطاف پذیری عالی

بازاریابی ایمیلی تقریبا می تواند در هر زمینه کسب و کاری فعالیت داشته باشد. مهم نیست که خانه و یا لباس می فروشید یا مشاوره می دهید؛ شما می توانید تا زمانی که از استراتژی صحیح بازاریابی ایمیلی در جای مناسب استفاده کنید،

به فروش زیاد دست یابید و می توانید هر چیزی که مربوط به کسب و کارتان می باشد را تبلیغ کنید! چون علاوه بر صفحات محصولتان می توانید هر صفحه ای از سایتتان را تبلیغ کنید. مثل صفحه مقالات ، ویدئوها ، پادکستها ، اینفوگرافیک ها ، اخبار سایت و …

۳. ریسک حداقلی

با ایمیل مارکتینگ ، هزینه ها بسیار کمتر هستند. حتی اگر تاکنون در سایتتان از ایمیل مارکتینگ استفاده کردید ولی کسب و کارتان موفقیتهای بزرگ کسب نکرده باشد ،

یک سیستم ایمیل مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه می باشد. پس در نتیجه اگر به هر دلیلی نتایج مورد انتظار را از ایمیل مارکتینگ بدست نیاورید باز هم ضرر نکرده اید. (دیوار شیراز)

۴. اجرای آسان

بازاریابی ایمیلی علاوه بر اینکه نسبت به روشهای دیگر بسیار ارزان قیمت است، برای یادگیری و پیاده سازی استراتژی های ایمیل مارکتینگ نیازی به تخصص خاصی ندارید.

به محض اینکه نحوه صحیح استراتژی های مختلف ایمیل مارکتینگ را یاد بگیرید می توانید به فروشهای عالی و نتایج فوق العاده ای دست پیدا کنید. نکته دیگر این که حتی اگر در این راه اشتباه کنید، منابعتان هدر نمی رود و به راحتی می توانید اشتباهاتتان را جبران کنید.

۵. کنترل کامل

بسیاری از تاکتیک های بازاریابی دیگر،دستخوش تغییرات سیاسی (به عنوان مثال گوگل و AdWords) و … تصمیم گیری های خارج از کنترل شما است. اما در بازاریابی ایمیلی، حداقل فعلا، همه چیز تحت کنترل شماست.

مهم ترین مزایای ایمیل مارکتینگ

  • راه‌اندازی آسان

اجرای این روش نیاز به یک تیم حرفه‌ای ندارد. با استفاده از ابزارها و الگوهای موجود برای ایمیل مارکتینگ، به‌راحتی و با صرف زمان و هزینه کمتر نسبت به تبلیغات سنتی، می‌توانید کمپین ایمیل خود را ایجاد کنید. (دیوار شیراز)

  • هدفمند‌سازی، تجزیه و تحلیل

با توجه به در دست داشتن داده‌های مشترکین که خود هنگام ثبت‌نام در لیست ایمیل در اختیار شما گذاشته‌اند، امکان ارسال هدفمند و تجزیه‌وتحلیل نتایج وجود دارد.

از این طریق می‌توانید به‌صورت دقیق متوجه شوید چه کسی ایمیل را باز کرده و یا بر لینک آن کلیک کرده است. درصورتی‌که با مارکتینگ در تلویزیون، رادیو، بیلبود و … امکان دنبال کردن عملکرد مخاطبان وجود ندارد.

  • گسترش ارتباط با مشتریان

ایمیل مارکتینگ ازجمله روش‌هایی است که باعث تداوم ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان سابق، جذب مشتریان جدید و تشویق مخاطبان غیرفعال به ادامه ارتباط می‌شود.

  • قابلیت اشتراک‌گذاری

مشترکین به‌راحتی می‌توانند تنها با کلیک بر روی یک دکمه، ایمیل‌ها را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنند و از این طریق برند شما را به آن‌ها معرفی کنند. (دیوار شیراز)

  • دسترسی آسان

مردم در سراسر جهان از راه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، موبایل، تبلت و غیره به ایمیل خود دسترسی دارند و با توجه به گستردگی و آسان بودن استفاده از ایمیل‌ها، این راهکار می‌تواند مارکتینگ را برای شما تسهیل کند.

  • هزینه و زمان کمتر

بدون توجه به اینکه خودتان مسئول راه‌اندازی سیستم ایمیل مارکتینگ باشید یا یک آژانس تبلیغاتی دیجیتال این کار را برای شما انجام دهد، این روش در مقایسه با سایر راه‌های مارکتینگ، بسیار ارزان و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در این روش، امکان ارسال هزاران ایمیل با صرف وقت و انرژی کمی وجود دارد.

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالا

با توجه به هدفمندی ایمیل مارکتینگ و دسترسی به مخاطبان هدف و همچنین صرف هزینه کم برای این روش، نرخ بازگشت سرمایه در مقایسه با سایر روش‌های مارکتینگ بیشتر است. به‌طور متوسط، به ازای صرف هر ۱ دلار در ایمیل مارکتینگ، ۴۰ دلار به دست می‌آید.

  • قابلیت تقسیم‌بندی فهرست ایمیل ها بر اساس علایق مشتریان

به‌منظور ارسال ایمیل برای مخاطبینی که علاقه‌مند به دریافت ایمیل هستند و همچنین ارسال ایمیل‌های مرتبط با علایق مشترکین، تقسیم‌بندی فهرست ایمیل‌ها کاری ضروری است.

این تقسیم‌بندی بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مشترکین از راه‌های مختلف مانند داده‌های ثبت‌نام، نظرسنجی‌ها، رفتار کاربران در وب‌سایت و … به دست می‌آید.

  • قابلیت شخصی‌سازی

با استفاده از تقسیم فهرست ایمیل به گروه‌های کوچک‌تر، می‌توان برای هر بخش از مشترکین خود ایمیل‌های مرتبط با علاقه‌مندی‌های همان بخش را ارسال کرد و از این طریق نرخ بازگشایی و کلیک کمپین‌های ایمیلی را افزایش داد. (دیوار شیراز)

  • قابلیت پیگیری کردن (track)

ابزارهای ایمیل مارکتینگ امکان دنبال کردن شاخص‌هایی مانند نرخ بازگشایی، نرخ کلیک و … را به کسب‌وکارها می‌دهد. با استفاده از تجزیه‌وتحلیل نتایج به‌دست‌آمده، می‌توان به‌راحتی متوجه مشکلات موجود در کمپین شد و در جهت رفع مشکلات و بهینه‌سازی کمپین تلاش کرد.

email - مزایای ایمیل مارکتینگ

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز