اهمیت تبلیغات کلیکی

اهمیت تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا تبلیغات CPC

هر کسب‌و‌کاری به نوعی حضور در فضای مجازی نیاز دارد؛ از شرکت‌های بزرگ و کوچک گرفته تا ارائه‌دهندگان محصول یا خدمات، کسب‌و‌کار‌های فعال در بازار‌های گسترده یا کسب‌و‌کار‌هایی با بازار دنج و متمرکز. (شیپور شیراز)

اما خواسته‌ی همه‌ی آنها یکی است: دسترسی یافتن به بیشترین تعداد مخاطب با استفاده از کمترین منابع و در نهایت کسب بیشترین میزان سود.

راه بسیار مقرون به صرفه‌ای برای تحقق تمام این اهداف در آنِ واحد وجود دارد: تبلیغات آنلاین یا بازاریابی اینترنتی. وقتی از تبلیغات آنلاین و به ویژه تبلیغات موبایلی صحبت به میان می‌آید

گزینه‌های متعددی از جمله تبلیغات کلیکی پیش روی تبلیغ‌دهندگان و نمایش‌دهندگان قرار می‌گیرد که عدم آگاهی کافی و صحیح نسبت به آنها می‌تواند تصمیم‌گیری‌ها را دشوار کند و بر نتایج کمپین‌های تبلیغاتی اثر منفی بگذارد.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

مدل تبلیغات CPC یا تبلیغات کلیکی

مدل «هزینه به ازای کلیک» بیش از هر جای دیگر در تبلیغات موتور‌های جستجو مثل تبلیغات گوگل ادوردز کاربرد دارد. تبلیغ‌دهندگان این جویشگر‌ها معمولاً روی کلمات یا اصطلاحات کلیدی بازار هدف خود پیشنهاد قیمت می‌دهند. (شیپور شیراز)

در کنار تبلیغات بنری رسانه‌ها، برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر نیز مدل هزینه به ازای کلیک را به عنوان یکی از گزینه‌های تبلیغاتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

به طور کلی این مدل هم در دنیای وب و هم در دنیای بازاریابی موبایلی کاربرد دارد. در تبلیغات موبایلی نیز در ازای هر کلیک، تبلیغ‌دهنده بدهکار و نمایش‌دهنده طلبکار می‌شود.

تبلیغ‌دهنده‌ها شاید مدل کلیکی را به مدل هزینه به ازای بازدید ترجیح دهند چرا که در ازای اقدامی عملی هزینه می‌پردازند. از طرف دیگر نمایش‌دهنده نیز ممکن است مدل سودآورتر یا قابل اتکا‌تر را برای درآمدزایی ترجیح دهد.

درآمد تبلیغات کلیکی برای نمایش‌دهنده‌ای که جایگاه تبلیغاتی دارد، بسته به کیفیت هدف‌گیری آگهی می‌تواند متفاوت باشد.

در نتیجه، اغلب نمایش‌دهندگان و تبلیغ‌دهندگان به منظور بهینه‌سازی حجم تبلیغات و هزینه‌های خود، ترکیبی از مدل‌های تبلیغات CPC و CPM یا سایر مدل‌های درآمدی را به کار می‌گیرند.

علاوه بر این، مدل تبلیغات CPC شاید بیشتر به درد تبلیغ‌دهندگانی بخورد که به جای هدفگیری بخش‌های پایینی قیف فروش و ترغیب به تبدیل نهایی، به دنبال جلب مشارکت گسترده در سطح پهن‌تر این قیف و تبدیل‌های کوچک‌تر هستند.

هدف از تبلیغات CPC چیست؟

مدل هزینه به ازای کلیک در کنار مدل‌های هزینه به ازای بازدید (CPM) و هزینه به ازای اکشن (CPA) برای ارزیابی اثربخشی و سودآوری بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. (شیپور شیراز)

مزیتی که مدل کلیکی نسبت به تبلیغات CPM دارد این است که تا حدی گویای اثربخشی تبلیغات یاد شده نیز خواهد بود. در واقع با بررسی تعداد کلیک‌ها می‌توان میزان توجه یا علاقه‌ی کاربر به آگهی را تا حدی ارزیابی کرد.

در واقع اگر هدف اصلی یک آگهی تبلیغاتی کلیک خوردن یا به بیان دقیق‌تر هدایت ترافیک به سمت مقصدی مشخص باشد، مدل تبلیغات کلیکی بهترین معیار برای آن به شمار می‌رود.

اهمیت تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی برای شما دو فایده عمده دارد، اول اینکه کاربران با کلیک روی تبلیغ، به وب سایت شما هدایت می شوند و این یعنی بازدید کننده بیشتر که باعث بهتر شدن سئو سایت شما می شود. دومین فایده آن هم که در اصل هدف اصلی تبلیغات کلیکی است، مطرح شدن برند شما است.

اینکه شما بنر تبلیغات کلیکی خود را در چه سایتی نمایش دهید هم بسیار مهم است. پربازدید بودن سایت هایی که در آن ها تبلیغات کلیکی یا تبلیغات بنری خود را نمایش می دهید یکی از ملاک ها برای انتخاب سایت نمایش دهنده تبلیغ است.

اما بازدید زیاد نباید تنها ملاک شما باشد بلکه نوع مخاطبینی که از آن سایت ها دیدن می کنند و تناسب آنها با تبلیغ شما هم بسیار مهم است. ابعاد بنر تبلیغاتی که طراحی کرده اید و نحوه نمایش آن در کنار دیگر تبلیغ ها در سایت تبلیغ دهنده و اینکه اصولا چند تبلیغ در آن سایت نمایش داده می شود،

همه و همه در موفقیت تبلیغات کلیکی شما موثر هستند. پس بهتر این است که شما در سایتی با بازدید خوب که بازدیدکنندگان آن به احتمال زیاد خواهان محصولات و خدمات شما می باشند و با یک بنر در ابعاد مناسب و طراحی جالب توجه که بهتر دیده شود در جایگاه مناسبی در سایت تبلیغ کنید. (شیپور شیراز)

امتیازات ویژه تبلیغات کلیکی

یکی از امتیازات تبلیغات کلیکی، امتیاز آن نسبت به سئو کردن است. زیرا در تبلیغات کلیکی گوگل در مدت زمان ۱۵ دقیقه می توانید کمپین خود را بر اساس تعداد نامحدود کلمات کلیدی بسازید و بلا فاصله در نتایج اول جستجوهای گوگل مربوط به آن کلمات کلیدی، در رتبه نخست یا حداقل در صفحه اول نمایش داده شوید.

درصورتیکه با کار کردن بر روی سئوی سایت، حتی سئو کردن تنها یک کلمه کلیدی به زمانی بین ۳ تا ۶ ماه نیاز می باشد. البته در نظر داشته باشید که سئو با وجود اینکه فرایند زمانبری است،

اما نسبت به تبلیغات کلیکی نتایج پایدارتری را به همراه دارد و هزینه های آن در طول زمان کاهش پیدا کرده اما نتایج آن رشد بیشتری را خواهد داشت.

می توان از گفته های بالا اینچنین نتیجه گرفت که برای دیده شدن و موفقیت در فضای آنلاین نیاز به ترکیب انواع روشهای دیجیتال مارکتینگ داریم. این بدین معناست که شما برای کارهای اساسی وبسایت خود نیاز به سئو کردن آن دارید

امتیاز

و سئوی سایت را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت و البته در کنار آن، با توجه به حضور رقبا در پلت فرم های مختلف تبلیغاتی نیاز به ایجاد کمپین های تبلیغاتی متنوع در زمانهای مورد نیاز دارید.

تبلیغات کلیکی و تبلیغات همسان نمونه هایی از روشهای تبلیغاتی با، بازدهی بالا هستند که، علاوه بر اینکه در برندسازی و جذب مخاطب و بازدید کننده در زمانهای خاص کمک می کنند، (شیپور شیراز)

به دلیل هدایت بازدیدکنندگان به وبسایت بر سئوی سایت که یک فرایند دائمی است، تاثیر بسیار مطلوبی می گذارند. پس می توان گفت به وسیله تبلیغات کلیکی با یک تیر چند نشان را می زنیم.

هم مخاطب را با محصولات و خدمات خود آشنا می کنیم و هم ترافیک زیادی را جذب وبسایت خود می نماییم و همچنین تاثیر بسیار مطلوبی بر سئوی سایت خود می گذاریم.

5mjmcec5dfsw - اهمیت تبلیغات کلیکی

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز