کاربران دنیای وب هر روز با تعداد بسیار زیادی تبلیغ روبرو هستید. تبلیغاتی که ماهیّتشان کمکم برای همگان مشخص شده است و دیگر مثل گذشته تاثیرگذار نیستند. (نیازمندی های شیراز)
به همین دلیل بود که روشهای جدید تبلیغاتی مثل رپورتاژ آگهی مطرح شدند. راههایی برای آنکه بتوانید توجه از دست رفته مخاطب را دوباره به دست بیاورید.
البته، محبوبیت رپورتاژ آگهی فقط به این دلیل نیست که مخاطب را بیشتر درگیر میکند. تاثیرات آن در سئو و افزایش رتبه سایت هم قطعاً برای خیلیها مهم هستند، حتی شاید مهمتر از جنبه تبلیغاتی آن.
ما در بخش قبلی این سری، به بررسی مفهوم رپورتاژ آگهی پرداختیم. اکنون وقت آن رسیده است که به بررسی مزایای رپورتاژ خبری (یا همان رپورتاژ آگهی) نگاهی بیندازیم.
با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.
مزایای رپورتاژ خبری
رپورتاژ، یک مقاله کامل و جامع برای معرفی شماست
همانطور که گفتیم، رپورتاژ آگهی در واقع یک مقاله است که شما در رسانههای معتبر اینترنتی منتشر میکنید، یک مقاله و نه یک بنر تبلیغاتی! (نیازمندی های شیراز)
چه حرفها که نمیتوان در طول یک مقاله به مخاطب زد. شما فرصت دارید تا به او آموزش بدهید، احساس نیاز در او ایجاد کنید و به خوبی خودتان را معرفی کنید. اصلاً میتوانید یک داستان طولانی برای او بگویید. داستانی که اگر جذاب باشد، حتماً میتواند او را تا پایان با خود همراه کند.
مخاطب دیگر فقط یک جمله تبلیغاتی از شما نخواهد شنید، بلکه محتوایی از شما دریافت میکند که میتواند در عین مفید بودن، او را به خرید از شما هم ترغیب نماید. فقط کافی است هنرمندانه نوشته شده باشد.
احتمال خوانده شدن یک رپورتاژ آگهی زیاد است
آیا رپورتاژ آگهی در جایگاههای تبلیغاتی یک سایت نمایش داده میشود؟ نه! در بین محتواهای اصلی آنها خواهد بود. در واقع، همچون یکی دیگر از مقالات سایتی است که خوانندهها همیشه به سراغ آن میآیند.
این یعنی حتماً رپورتاژ آگهی شما به چشم خوانندگان خواهد خورد و کافی است که یک عنوان جذاب انتخاب کرده باشید تا آنها نتوانند جلوی کلیک کردن خود را بگیرند.
در حقیقت، در رپورتاژ خبری شما از اعتبار و مطرح بودن یک رسانه برای جذب خوانندهها به محتوای خود استفاده میکنید. اعتبار دقیقاً همان ویژگی بعدی است که به آن خواهیم پرداخت. (نیازمندی های شیراز)
رپورتاژ، باعث کسب اعتبار و برندینگ شما خواهد شد
اعتبار، اعتبار، اعتبار! این چیزی است که به کسب و کار شما در مسیر رشد بیشتر کمک خواهد کرد. اینکه شما را به عنوان یک عضو معتبر از صنعت خودتان بشناسند. حضور در رسانههای بزرگ قطعاً برای چنین هدفی موثر است.
اینکه شما در بین اخبار و مقالات رسانههای بزرگ اینترنتی، قطعاً باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد. حتی میتوانید در وبسایت اصلی خود نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران اطلاع دهید که در این رسانهها حضور داشتهاید.
(البته، شاید چندان با این موضوع موافق نباشید. چون حضور شما به صورت تبلیغاتی بوده است. اما حتی همین موضوع هم نشانی از اعتبار در خود دارد.)
رپورتاژ نسبت به روشهای دیگر هزینه کمتری دارد
چی؟ این چه حرفی است؟ واقعاً نویسنده این مقاله، تا این حد از قیمت رپورتاژهای خبری بیاطلاع است؟ اینطور نیست. اجازه بدهید توضیح دهم.
رپورتاژ آگهی در مقایسه با بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر، واقعاً هزینه بسیار معقولانهتری دارد. برای مثال، اگر قرار باشد شما یک بنر در یک رسانه مطرح خبری اجاره کنید، حداقل باید چند میلیون تومان هزینه کنید. (نیازمندی های شیراز)
اما رپورتاژ دادن در همین رسانه، بسیار بسیار کمتر برای شما هزینه دارد. شاید حتی بتوانید با کمتر از یک میلیون تومان در این رسانه حضور پیدا کنید. این قطعاً یک مزیت رپورتاژ نسبت به تبلیغات بنری محسوب میشود.
رپورتاژ در سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود
تا به اینجا دیدید که چطور رپورتاژ میتواند در فروش و برندینگ کسب و کار شما تاثیر داشته باشد. اما جذابترین فایده رپورتاژ (حداقل برای اکثر کسب و کارها) هیچ کدام از اینها نیست. بلکه تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو یک وبسایت است.
زمانی که شما در سایتهای بزرگ اینترنتی حضور داشته باشید و از آنها لینک دریافت کنید، به گوگل یک پیام مخابره کردهاید: «من وبسایت مطرحی دارم.
وبسایتی که توسط رسانههای قابل اعتمادی معرفی شده است.» و گوگل عاشق این پیام است و وقتی آن را دریافت میکند، عاشق شما هم خواهد شد. (نیازمندی های شیراز)
رپورتاژ شما میتواند به راحتی در گوگل حضور داشته باشد
وقتی که بحث اعتبار است، فقط مردم مطرح نیستند. ما باید اعتبار یک رسانه در گوگل را هم در نظر بگیریم.
گوگل به سایتها و رسانههای خبری اعتماد بسیار زیادی دارد و به کمک رپورتاژ، شما میتوانید از این اعتماد به سود خود استفاده کنید. البته لطفاً اشتباه برداشت نکنید.
البته، منظور من را اشتباه برداشت نکنید. من در مورد سئو سایت شما حرف نمیزنم. فعلاً بحث من فقط بر سر دیده شدن رپورتاژی است که در یک رسانه منتشر میکند.
به لطف اعتبار رسانههای خبری در گوگل، اگر رپورتاژ آگهی شما اصول سئو را رعایت کرده باشد و یک کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار داده باشد، به راحتی میتوانید به رتبههای بالایی دست پیدا کند و ورودی قابل قبولی را از طریق جستجو به دست آورد. (نیازمندی های شیراز)
این یعنی رپورتاژ آگهی شما در طولانیمدت نیز تاثیرگذار است و همواره کاربران جدیدی را به سایت شما جذب میکند.
نتیجه گیری و سخن پایانی
زمانی متن های تبلیغاتی و متن هایی با هدف معرفی از مزایای سئو سایت بهره مند می شوند که دارای کیفیت، قابل فهم و یونیک باشند. اگر هدفتان از رپورتاژ خبری، تحت تاثیر قرار دادن سئو سایت می باشد،
بهترین کار این است که به سراغ رپورتاژ خبری یا آگهی های ارزان بروید. اگر قصد شما از نوشتن رپورتاژ خبری، برندسازی و معرفی سایت به کاربران می باشد، مسلما این روش هزینه بیشتری برای شما دارد، اما به تبع آن پیامدهای مثبت بزرگتری برای وب سایت شما به همراه دارد. (نیازمندی های شیراز)