مزایای تبلیغات تلویزیونی

مزایای تبلیغات تلویزیونی

یکی از ابزارهای قدرتمند ترفیع و ترویج(Promotion) یک کالا، استفاده از تکنیک های تبلیغاتی(Advertising) است. اما سوالی که برای اکثر مدیران واحدهای صنعتی ایجاد می شود این است که کدامیک از تکنیک های تبلیغاتی اثر بخش تر است؟ (استخدام شیراز)

در این مقاله در سایت تبشی سعی خواهیم کرد به معرفی برخی از مزایای تبلیغات تلویزیونی بپردازیم.

یکی از راه‌های اصلی رساندن پیام و تبلیغ خدمات و یا تولیدات سازمان شما تلویزیون می‌باشد، که برای خود مزایا و معایبی دارد نسبت به الباقی رسانه‌ها دیگر، که بدان در اینجا اشاره خواهیم کرد.

و در آینده کم و بیش در مورد مزایا و معایب الباقی رسانه‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

واقعا وقتی می‌گویند جعبه جادویی، به نظر بنده اغراق نیست و می‌توان گفت حتی معجزه‌ای است برای خود!

موجودی که در برخی زمان‌ها نبودش برای خیلی از افراد غیر قابل تصور است، تاکید می‌کنم برای برخی از افراد. و زمانی که برنامه مورد علاقه خود را در آن می‌بینیم گویی در جهان دیگری هستیم و اتفاقات پیرامون کاملا فراموش می‌شود. (استخدام شیراز)

تنهایی را از بین می‌برد و تنهاترمان می‌کند، ناراحتی بوجود می‌آورد و شادترمان می‌کند و … جمع اضدادی است که کمتر در چیزی می‌توان یافت.

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات برای انتقال پیام خود نیاز به رسانه دارد. رادیو، تلویزیون، مجلات و روزنامه ها، اینترنت و قالب های دیگر از جمله این رسانه ها به شمار می آیند.

رسانه های مختلف به دلیل تاثیرات متفاوتی که بر مخاطب می گذارند، واکنشهای متفاوتی به دنبال خواهند داشت. در این یادداشت قصد دارم برخی از محاسن مهمترین رسانه تبلیغاتی یعنی تبلیغات تلویزیونی در دنیای تجارت برای شما بازگو کنم.

شرکت های تبلیغاتی از تلویزیون به عنوان پادشاه تبلیغات یاد می کنند. دلیل این نام گذاری این است که بسیاری از مردم در طول روز چندین ساعت از وقت خود را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند (استخدام شیراز)

و درصد کمی وجود دارند که به رسانه های دیگر اهمیت می دهند. در این شرایط پیام تبلیغاتی شما به راحتی به میلیون ها مخاطب فرستاده می شود.

مزایا :

  • ترکیب تصویر،صدا و حرکت

عامل اساسی که تلویزیون را از تمامی رسانه‌های دیگر کاملا متمایز می‌کند ( به غیر از برخی از سایت‌ها یا به طور کلی‌تر اینترنت )

  •   جاذبه برای حواس

با در اختیار داشتن ترکیبات بالا تقریبا تمامی حواس اصلی برای یک تبلیغ موثر را در اختیار شما می‌گذارد. (استخدام شیراز)

  •  توجه،پوشش و دسترسی بالا

با اشاره به همین موضوع کافی است که، تا پای برق به منطقه محرومی می‌رسد اولین چیزی که مردم به سراغ تهیه آن می‌روند تلویزیون است.

مزایای تبلیغات در تلویزیون

۱- خلاقیت

تلویزیون بیشترین خلاقیت را در اختیار سازنده تبلیغ قرار می دهد، تا پیام خود را بخوبی منتقل کند. با دوربین فیلمبرداری می توانید بیننده را به هر جایی برده و تصاویر دلخواه را نمایش دهید. مثلا می توانید بیننده را به داخل کارخانه خود برده و کیفیت تولید را به او نشان دهید.

۲- اعتبار

تبلیغات در تلویزیون بلافاصله به محصول یا خدمات اعتبار خاصی می بخشد. تبلیغات در تلوزیون برای محصولات موثر تر است و محصولی که در تلوزیون تبلیغ می شود از محصولات رقبا متمایز می شود و در ذهن مشتری از جایگاه بهتری برخوردار می شود. (استخدام شیراز)

۳- تماشاگران علاقه مند

با اینکه بسیاری از بینندگان تلویزیون هیچ علاقه ای به تماشای تبلیغات تلویزیونی ندارند، ولی روزانه ساعتها در معرض این تبلیغات هستند. آیا شخصی را می شناسید که روزانه چند ساعت تلویزیون تماشا کند و تبلیغات بانک ملی ، بانک ملت ، پفک اشی مشی و … را ندیده باشد؟

۴- انتخاب آسان بازار هدف

با تبلیغات تلویزیونی در زمان مناسب، براحتی می توانید بازار هدف مورد نظر را انتخاب کنید. اگر محصول شما مختص کودکان است ، مسلما با پخش تبلیغ در برنامه کودک به مشتریان موردنظر دسترسی خواهید داشت.

اگر محصول شما مربوط به آشپزخانه است، این تبلیغ می تواند در بین برنامه های مورد علاقه خانمها مانند آموزش آشپزی پخش شود.

۵- نتایج سریع

تبلیغات تلوزیونی بلافاصله تاثیر خود را نشان می دهد. اگر در تبلیغ، از حراجی ویژه صحبت می کنید ، پس از یکساعت می توانید منتظر مراجعه مشتریان به فروشگاه باشید. (استخدام شیراز)

در بازی فوتبال تیم ایران با کره ، آقای خیابانی یکساعت قبل از آغاز بازی اعلام کرد که ورزشگاه خالی است و از مردم خواست تا به ورزشگاه آزادی بیایند. در آغاز بازی ورزشگاه تقریبا پر شده بود! بله این قدرت تبلیغات تلویزیونی است.

۶- ضریب نفوذ بالا

تبلیغات روزنامه و مجلات نمی توانند براحتی در دوردست ترین نقاط کشور نفوذ کنند. ولی تلویزیون ضریب نفوذ بسیار بالایی دارد و از نظر محدوده جغرافیایی، محدودیتی ندارد.

۷- افزایش فروش فروشگاهی

آمار نشان داده است که مشتریان در هنگام خرید از فروشگاه ، معمولا بهترین گزینه ها را نمی خرند. بلکه آن محصولاتی را می خرند که با آنها آشنا هستند. تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در آشنا ساختن مشتری با محصول دارد. (استخدام شیراز)

راز جادوی تلویزیون

رنگ، تصویر و حرکت، ترکیبی فوق العاده را تشکیل داده اند که با جادوی آنها هر مخاطبی تحت تاثیر قرار می گیرد. برای همین دلیل است که اخبار، برنامه ها، سریال ها، تبلیغات و هر آنچه که از این قاب جادویی منتشر می شود،

تاثیر زیادی بر روی بیننده دارد. معمولا افراد زیادی را می بینیم که جملات تبلیغات تلویزیونی را تکرار می کنند و این گیای قدرت این رسانه بی همتاست.

البته این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که هزینه تبلیغات در تلویزیون بسیار گران می باشد. (استخدام شیراز)

محاسن تبلیغات تلویزیونی

انجام تبلیغات مستلزم داشتن بودجه می باشد و از آنجایی که هزینه تبلیغات در تلویزیون نسبت به دیگر مدیوم ها بالاتر است پس تبلیغ در این رسانه باید مزیت رقابتی ویژه ای داشته باشد.

این مزیت از دو طریق حاصل می شود: کاهش هزینه های تبلیغاتی و افزایش اثربخشی. با توجه به این دیدگاه می توان محاسن تبلیغ در تلویزیون را به این صورت بر شمرد:

  • خلاقیت:

این رسانه بیشترین خلاقیت را در اختیار تبلیغ دهندگان قرار می دهد. شما با یک دوربین فیلمبرداری می توانید تصاویر دلخواه خود را به بینندگان نمایش دهید.

  • اعتبار بخشی:

تبلیغ در تلویزیون به محصول و برند شما اعتبار خاصی می بخشد. به محض آن که تصویر شما از این رسانه منتشر می شود، جایگاه و اعتبار شما از رقبا فراتر می رود. (استخدام شیراز)

  • دسترسی فراوان:

امتیاز ویژه تلویزیون نسبت به دیگر رسانه ها، دسترسی به میلیون ها مخاطب در تمام نقاط کشور و حتی فراتر از مرزها است.

  • اثر بخشی:

تلویزیون به دلیل درگیر کردن مخاطب از طریق حواس دیداری و شنیداری، فضایی واقعی را برای مخاطب فراهم می کند و پیام تبلیغ را در قلب ذهن مخاطب می نشاند.

186 4 - مزایای تبلیغات تلویزیونی

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز