اهداف و بررسی تبلیغات بنری

اهداف و بررسی تبلیغات بنری

تبلیغات بنری چیست؟

تبلیغات بنری، اولین فرم از تبلیغات آنلاین غیر رایگان است که در قالب گرافیکی و فرمت‌های مختلف مانند متن، تصاویر، ویدئو و … در مقابل کاربران ظاهر می‌شود و در صورت کلیک بر روی آن‌ها، مرورگر اینترنت شما را به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل خواهد کرد. (تبلیغات شیراز)

هدف از تبلیغات بنری، انتقال پیام برند و تبلیغات به بازدیدکنندگان وب‌سایت موردنظر است. این تبلیغات در بخش‌های متمایزی از وب‌سایت‌ها که به‌طور خاص برای تبلیغات در نظر گرفته شده‌اند، ظاهر می‌شوند.

این بنرها اغلب به‌صورت مستطیلی هستند و هرچه مستطیل‌ها عریض‌تر باشند نسبت به بنرهای باریک‌تر، تأثیرگذاری بهتری دارند. بنرها می‌توانند به‌صورت ثابت یا متحرک باشند. انتخاب فرمت مناسب برای آگهی‌ها به‌منظور حاصل شدن بهترین نتیجه بسیار مهم است.

با ما در سایت تبشی همراه باشید.

اهداف تبلیغات بنری

  1. جذب مخاطبین بیشتر
  2. معرفی تخفیفات و پیشنهادات در رابطه با محصول و سرویس موردنظر
  3. افزایش ترافیک وبسایت
  4. افزایش آگاهی برند (تبلیغات شیراز)

اصول قابل توجه در تبلیغات بنری

  • هدف اصلی شما چیست و از آن چه می‌خواهید؟

قبل از طراحی بنر باید بدانید که مخاطب اصلی شما چه کسانی هستند و از آن‌ها چه می‌خواهید؟ شاید هدف شما جذب کلیک باشد یا به دنبال جذب مشتری برای خرید یک محصول با تخفیف هستید یا این که خدمات خاصی به قشری از مردم ارائه‌ی دهید. درباره همه این موارد فکر کنید!

  • گزاره ارزش شما چیست؟

گزاره ارزش قسمتی از محتوا متنی تبلیغ بنری شماست. گزاره ارزش باید به صورت شفاف و قابل فهم هدف تبلیغ شما را به نمایش بگذارد، طوری که کاربر با دیدن آن برند شما را برتر از سایر برند‌های مشابه تلقی کند. (تبلیغات شیراز)

  • انتخاب یک اندازه استاندارد.

تقریبا همه پذیرندگان بنر‌های تبلیغاتی از اندازه‌های استاندارد استفاده می‌کنند. بنابراین اگر از سایز غیر استانداری استفاده کنید، از مزیت‌های تبلیغات بنری بهره‌مند نخواهید شد.

  • از فونت‌های خوانا استفاده کنید.

شما از کاربر این انتظار را دارید که به بنر تبلیغی شما توجه کند؛ از طرفی او نیز انتظار دارد در مدت زمان کوتاه بنر شما را بخواند. بنابراین نباید از فونت‌های ناخوانا و شکسته استفاده کنید.

  • از تصاویر باکیفیت استفاده کنید.

آمار‌ها نشان می‌دهد که تصاویر بی کیفیت باعث ایجاد یک حس عدم اطمینان بین بازدیدکننده و برند می‌شود. ۵۴% کاربران بر روی بنر‌های تبلیغاتی دارای تصاویر بی کیفیت کلیک نمی‌کنند، چرا که به آن‌ها اطمینان ندارند.

  • از رنگ برند خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید بنر‌های حرفه‌ای بسازید و قصد دارید برند شما در ذهن مخاطب باقی بماند، ابتدا یک رنگ خاص برای برند خود در نظر بگیرید و این رنگ را در تبلیغ بنری خود نیز جلوه دهید. (تبلیغات شیراز)

  • تبلیغ بنری خود را بیش از حد شلوغ نکنید.

هر چه تبلیغ ساده‌تر باشد، برقراری ارتباط با مخاطب راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

  • استفاده از المان‌های برندینگ در تبلیغات را فراموش نکنید.

کوچک یا بزرگ بودن تجارت شما اهمیت ندارد، حتما باید یکی از ویژگی‌های اصلی برندینگ را در تبلیغ به کار بگیرید تا کاربر با دیدن بنر به این مسئله پی ببرد که یک کمپانی بزرگ پشت این تبلیغ ایستاده است. اصول اصلی برندینگ در تبلیغات لوگو، نام کمپانی و آدرس سایت است، از آن‌ها استفاده کنید. (تبلیغات شیراز)

سنجش عملکرد تبلیغات بنری

از هر روشی که برای اجرای تبلیغات بنری استفاده کنید، باید بر عملکرد آگهی خود نظارت داشته باشید. از جمله شاخص‌هایی که باید زیر نظر بگیرید عبارت‌اند از:
• Impression یا تعداد دفعات نمایش تبلیغ در صفحه یا صفحاتی که در معرض دید مخاطب شما قرار گرفته است؛
• تعداد کلیک؛ به این معنی که چه تعداد از آن بازدیدها به انجام عمل مورد نظر، یعنی کلیک به سمت صفحه فرود شما منجر شده است.
اگر خودتان به یک وب‌سایت تبلیغ بدهید می‌توانید از صاحب وب‌سایت بخواهید تا این اطلاعات را در اختیار شما قرار بدهد؛ اما در صورتی که از پلتفرم‌های تبلیغاتی استفاده کنید اطلاعات مربوط به این شاخص‌ها در هر لحظه و به صورت زنده از طریق یک صفحه مخصوص در دسترس شما قرار خواهد داشت. (تبلیغات شیراز)
در همین حین می‌توانید شاخص‌های دیگری از سایت خودتان مانند تعداد بازدیدکنندگان جدید، میزان تعامل و زمان حضور در سایت و همچنین تعداد تبدیل (یعنی انجام عمل نهایی مورد نظر، مثلاً خرید) را نیز به زیر ذره بین ببرید.

کاربرد تبلیغات بنری

از جمله بهترین و مؤثرترین انواع کمپین‌هایی که می‌توان در آن‌ها از تبلیغات نمایشی استفاده کرد عبارت‌اند از:
• ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد و فعال‌سازی مشتریان قبلی؛
• افزایش آگاهی نسبت به برند (Brand Awareness)؛
• معرفی محصولات جدید.
در مجموع، به خاطر داشته باشید که همان‌طور که از قدیم گفته‌اند، عقل مردم و از جمله مشتریان شما به چشمشان است. در نتیجه، نمایش چندین و چندباره لوگو، نام شرکت یا تصویر محصولاتتان احتمال به یادآوردن شما در موقعی که به خرید نیاز پیدا می‌کنند را افزایش خواهد داد. (تبلیغات شیراز)

حرف آخر

با استفاده از تبلیغات بنری یا نمایشی می‌توانید به جامعه متناسب و هدفمندی از مخاطبان مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید، رغبت و تمایل به تعامل به وجود بیاورید و آن‌ها را به سمت سایت خود هدایت کنید تا عمل مورد نظرتان را انجام بدهند.
البته پر واضح است که همه چیز به همین آسانی نیست و با توجه به نرخ کلیک خوری پایین این نوع از تبلیغات، اگر برنامه و استراتژی درستی نداشته باشید ره به جایی نخواهید برد.
با این وجود، تبلیغات بنری در حال توسعه و پیشرفت و استفاده از آن رو به رشد است. یک بررسی نشان داد که رشد استفاده از تبلیغات بنری در سال 2017 نسبت به سال قبل از آن 13.1 درصد افزایش پیدا کرده است؛ (تبلیغات شیراز)
این در حالی است که این رشد برای تبلیغات موتورهای جستجو به 12.8 درصد می‌رسید. بنابراین، اگر هدف مشخص و واضحی دارید، همین امروز برای تحقق آن برنامه ریزی کنید، تبلیغات بنری مناسبی را طراحی و تولید کنید،
از یک پذیرنده آگهی یا پلتفرم قابل اطمینان کمک بگیرید، شاخص‌ها و آمار دریافتی را به زیر ذره بین ببرید و فرآیند کار خود را به طور مستمر جرح و تعدیل کنید تا به بهترین بازده ممکن از تبلیغات بنری خود دست پیدا کنید.
با سایت و تیم حرفه ای تبشی همراه باشید و لذت ببرید.