مهارتهای بازاریابی موفق

مهارتهای بازاریابی موفق

با توجه به بازاریابان بزرگ دنیا مانند ست گودین و استیو جابز، به وجود مهارت هایی در آن ها پی خواهید برد که شاید در نگاه اول هیچ ارتباطی به بازاریابی ندارد . این مهارت ها عبارتند از مهارت سخنوری و ارائه بازخورد و … . (نیازمندی های شیراز)

این افراد با تمرکز بر روی تامین نیازهای مشتریان خود به موفقیت بزرگی در حرفه خود دست یافته اند .

در این قسمت از سایت تبشی به ارائه چند مورد از مهارت هایی که به شما در بهبود و پیشرفت فعالیت بازاریابی کمک می ‎کند، خواهیم پرداخت.

این مهارت ها بازاریابی فروش را بالا می‎ برد

1. مشتری محوری

یک بازاریاب موفق، معمولا نیاز ها، خواسته ها، رویا و مشکلات مشتری خود را درک کرده و نسبت به آن ها احساس مسئولیت می ‎کند.

بازاریابی که می ‎تواند همانند مشتری فکر کند ، قادر به پاسخگویی به نیازهای او و جلب رضایت وی خواهد بود و این امر در نهایت موجب افزایش سود حاصل از فعالیت بازاریابی او خواهد شد .

2. داستان پردازی

یک بازاریاب موفق می ‎داند که مردم علاقه مند به شنیدن داستان و درگیر شدن با آن هستند . او توانایی شناسایی و سر هم کردن داستان های مناسب برای جلب نظر مشتری را دارد و با داستان پردازی برند محور، موفق به فروش بیشتر و کسب سود بیشتری خواهید بود . (نیازمندی های شیراز)

3. به روز کردن اطلاعات و توانمندی های خود

اگر خواستار این هستید که همیشه فرد موفق تری در مقایسه با سایر رقیبانتان در حرفه خود باشید ، باید دائما با خواندن کتاب، مجله، وبلاگ و یا هر چیز دیگری به دنبال ارتقاء دانسته های خود در زمینه حرفه ایتان باشید چرا که هرچه اطلاعات بیشتری در اختیار شما باشد،

ایده های بهتری برای انجام فعالیت های شغلی خود خواهید داشت . یک بازریاب موفق ، هیچ وقت دست از یادگیری مهارت های جدید نکشیده و همیشه در صدر خبر های تازه خواهد بود.

4. ایجاد انجمن ها و ارتباطات جدید

بازیابان بزرگ می ‎توانند به یک ایده تبلیغاتی گوش داده و با توجه به نقشه کاری و اهداف مشتری ، یک نقشه جامع را عملی سازند.

آن ها با فرصت های موجود ارتباط برقرار کرده و صنعت خود را گسترش می ‎دهند. همانطور که استیو جابز عقیده داشت :”خلاقیت فقط چیز ها را به هم پیوند می ‎دهد”، می‎ توان دریافت که این امر پایه و اساس هوش و تفکر علمی است . (نیازمندی های شیراز)

 5. مصاحبه

بازیابان موفق همانند روزنامه نگاران فکر می ‎کنند. مهم نیست که شما در حال صحبت کردن با مدیر عامل هستید یا مشتری و یا یک گروه ، مهم این است که بدانید چه سوالاتی بپرسید که جامع ترین پاسخ ها را دریافت کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید و از پرسیدن سوالات بیشتر نترسید .

6. تجزیه و تحلیل مقصد نهایی

موفقیت چیست و از کجا می ‎دانید که در حرفه خود موفق هستید یا شکست می ‎خورید؟

به چه نقاط عطفی نیاز دارید تا بدانید که در مسیر درستی قرار دارید ؟ این سوالات، بیانگر طرز تفکر یک بازاریاب است و او همیشه در مورد راه درست و مقصد نهایی اهداف خود فکر می‎ کند.

اهداف، قلب و روح یک استراتژی بازاریابی است و تجزیه و تحلیل به شما کمک می‎ کند تا بدانید که به چه چیزی دست خواهید یافت .

7. خلاقیت و مبتکر بودن

خلاقیت باعث شناسایی ارتباطاتی می‎ شود که قبلا کسی آن ها را کشف نکرده است . این امر برای تولید محصولات جدید و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین ترتیب، یک بازاریاب باید به دنبال اتخاذ ایده ها و رویکرد های جدید برای جامه عمل پوشندن به اهداف مشتری خود باشد. (نیازمندی های شیراز)

او از شکست نمی ‎ترسد و از ریسک پذیری بالایی برخوردار است. تفکر خلاق به یک بازار یاب کمک می‎ کند تا ایده های مناسب را از ایده های ناکارآمد شناسایی کند.

 8. مهارت صحبت کردن

برخی افراد برون گرا هستند و برخی درون گرا و ساکت تر. یک بازاریاب موفق باید بتواند در هر دو وضعیت به خوبی عمل کرده و ارتباط خوبی با مشتری برقرار کند .

یک بازاریاب فارغ از هرگونه احساس درونی، در کار خود جدی و حرفه ای عمل خواهد کرد .

9. تدریس

علاوه بر مهارت صحبت کردن، یک بازاریاب علاقه مند به تدریس و به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود با سایر افراد است . شما می ‎توانید این کار را از طریق پست های وبلاگ ، پادکست ها، کارگاه های آموزشی و یا حتی کلاس های درسی نیز انجام دهید .

10. مهارت نوشتن

یک بازاریاب موفق از مهارت های دستوری و املایی عالی برخوردار است و توانایی نوشتن مطالب جذاب وبلاگی ، مطبوعاتی ، فیلمنامه و یا هر چیز دیگری را در خود تقویت می ‎کند. (نیازمندی های شیراز)

او می ‎داند که چه زمانی باید نامه رسمی بنویسد و چه زمانی نامه دوستانه و صمیمانه و بنابراین برای تبدیل شدن به یک بازاریاب موفق، با انجام تمرین های مستمر این مهارت را در خود تقویت کنید.

11. مهارت شنیداری

ارتباط تنها مربوط به آن چه شما می ‎گویید نیست. بلکه ارتباط واقعی زمانی صورت می ‎گیرد که آنچه که مشتری از شما انتظار دارد را به خوبی درک و پردازش می ‎کنید و مقصود او را می ‎فهمید.

این امر تنها در صورتی تحقق پیدا می ‎کند که شما مهارت شنیداری خود را تقویت کرده و با پرسیدن سوالات درست، به خواسته مشتری تان واقف شوید

12. همکاری

بازاریابی حرفه ای است که با سایر حرفه های دیگر مانند فروش، امور مالی، خدمات به مشتری و فناوری اطلاعات، در ارتباط است.

بنابراین باید بتوانید توانایی همکاری خود در انجام فعالیت های حرفه ای را تقویت کرده و با داشتن نقشی موثر در فعالیت های تیمی، حرفه خود را گسترش دهید. بنابراین فروتن ابشید و به دنبال کمک گرفتن از تخصص دیگران باشید، نه فقط تخصص خودتان. (نیازمندی های شیراز)

13. ارائه بازخورد

ارائه بازخورد چه مثبت و چه منفی، بخش جدا ناپذیری از کار است . دیپلماتیک بودن مهم است اما باید بتوانید ایده های خوب را از ایده های بد شناسایی کنید و به آن ها جامه عمل بپوشانید؛

در غیر اینصورت با پرداختن به ایده های ناکارآمد، باعث اتلاف وقت و پول خود خواهید شد و در حرفه تان پس رفت خواهید کرد .

unnamed 1 - مهارتهای بازاریابی موفق

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

استخدام شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

تبلیغات شیراز

تبلیغات شیراز

مهارت بازاریابی