معایب تبلیغات آفلاین

معایب تبلیغات آفلاین

ساده‌ترین‌ تعریف‌ از تبلیغ‌ از دکتر دانیل‌ استاریچ‌ ارایه‌ شده‌ است‌ وی‌ که‌ معتقد است :

آگهی‌ شیپور شیراز نمایشی‌ است‌ که‌ به‌ وسیله‌ یک‌ شخص‌ یا یک‌ مؤ‌سسه‌ معین‌ انتشار می‌یابد و هدف‌ آن‌ نفوذ در عقاید و اعمل‌ مردم‌ است‌.

تعریف عمومی تبلیغات :

تلاشی است سازمان یافته و آگاهانه به منظور دستکاری در احساس و ادراک و تغییر نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص

با سایت تبشی همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ به دو دسته تقسیم میشه :

  1. تبلیغات آنلاین
  2. تبلیغات آفلاین

تبلیغات آفلاین

 هر نوع آگهی و تبلیغی (شیپور شیراز) که خارج از محیط اینترنت منتشر شود را بازاریابی آفلاین می‌نامند. این نوع بازاریابی کاملاً مشابه با بازاریابی سنتی است که پیش از روی کار آمدن آنلاین مارکتینگ مورد استفاده کسب‌وکارها قرار می‌گرفت. این نوع بازاریابی، برای جلب توجه مردم، نیازی به اینترنت ندارد.

مزایا و معایب تبلیغات آفلاین

مزایا :

از جمله مزایای بازایابی آفلاین، می‌توان به روش‌های تبلیغاتی بسیار متنوع آن اشاره کرد که از طریق آن‌های می‌توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا اینترنت به مخاطبان دسترسی داشته باشید.

استفاده از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، آگهی‌های کاغذی و شیپور شیراز و … از جمله روش‌های متنوع بازاریابی آفلاین هستند. البته این نوع تبلیغات سنتی، برخلاف برخی روش‌های آنلاین که منجر به خرید فوری می‌شوند، تنها برای جلب توجه مشتریان بالقوه است.

معایب :

از جمله معایب این روش، می‌توان به هزینه‌بر و زمان‌بر بودن، نیاز به حضور و فعالیت فیزیکی کارمندان در حین اجرا و نداشتن قابلیت اندازه‌گیری و دنبال کردن (track) تبلیغات اشاره کرد.

در حالی که با استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ ، می‌توان از طریق دنبال کردن نتایج و بهینه‌سازی آن‌ها، از تاثیرگذار بودن تبلیغات و هزینه‌های انجام شده در راه تبلیغات شیپور شیراز، اطمینان حاصل کرد.

بازایابی آفلاین (Offline Marketing) چیست؟

از جمله مزایای بازایابی آفلاین، می‌توان به روش‌های تبلیغاتی بسیار متنوع آن اشاره کرد که از طریق آن‌های می‌توانید بدون نیاز به کامپیوتر یا اینترنت به مخاطبان دسترسی داشته باشید.

استفاده از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، بیلبوردها، آگهی‌های کاغذی و … از جمله روش‌های متنوع بازاریابی آفلاین هستند. البته این نوع تبلیغات سنتی، برخلاف برخی روش‌های آنلاین که منجر به خرید فوری می‌شوند، تنها برای جلب توجه مشتریان بالقوه است.

از جمله معایب این روش، می‌توان به هزینه‌بر و زمان‌بر بودن، نیاز به حضور و فعالیت فیزیکی کارمندان در حین اجرا و نداشتن قابلیت اندازه‌گیری و دنبال کردن (track) تبلیغات اشاره کرد. (شیپور شیراز)

در حالی که با استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ، می‌توان از طریق دنبال کردن نتایج و بهینه‌سازی آن‌ها، از تاثیرگذار بودن تبلیغات و هزینه‌های انجام شده در راه تبلیغات، اطمینان حاصل کرد.

کسب وکار

کسب‌وکارها از هر دوی بازاریابی آفلاین و آنلاین برای گفتن داستان برند خود استفاده می‌کنند. بخش زیادی از استراتژی بازاریابی محتوا به صورت آنلاین است.

اگرچه این حرف به این معنا نیست که کانال‌های آفلاین را فراموش کنید. 53 درصد کسب‌وکارها اذعان داشته‌اند که بازاریابی محتوا بازده سرمایه‌گذاری که آن‌ها می‌خواهند را ارائه می‌دهد. (شیپور شیراز)

صرف نظر از نوع استراتژی‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین، هدف از این نوع بازاریابی جذب مشتریان بیشتر است. در بازارایابی آفلاین می‌خواهید مردم بیشتری از بازار کسب‌وکار شما عبور شوند.

در بازاریابی آنلاین، هدف افزایش ترافیک سایت و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. سه هدف عمده شما از بازاریابی آنلاین و آفلاین، افزایش آگاهی از برند و رهبری فکری، اطلاع دادن درباره بازار و مهمتر از همه جذب مشتری بیشتر است.

بازاریابی آفلاین نسبت به گذشته چه تغییراتی کرده است؟

امروزه، با روی کار آمدن بازاریابی آنلاین، شیوه استفاده از بازاریابی آفلاین نیز تغییرات چشمگیری کرده است. بازاریابی آفلاین مانند گذشته مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

این بازاریابی، به نوعی در رقابت با رسانه‌های آنلاین هستند و یا تکمیل‌کننده آن‌ها محسوب می‌شوند. در زمان گذشته، تنها راه تبلیغات، استفاده از شیوه‌های سنتی مرسوم مانند چاپ آگهی در روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها، خبرنامه‌ها، استفاده از کارت‌های ویزیت، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات در سمینارها، رخدادها و … بود. (شیپور شیراز)

در واقع، کسب‌وکارها برای ارتقا کسب‌وکار خود ناچار به استفاده از استراتژی‌ آفلاین بودند.با پیدایش اینترنت، گسترش رسانه‌ها، پیشرفت دستگاه‌های دیجیتال و تغییر علایق مخاطبان، استراتژی‌های بازاریابی آفلاین نیز تغییر کرد.

علی رغم گذشته، این روش‌ها امروزه یک نقش فرعی را در بازاریابی ایفا می‌کنند. ابزارهای آفلاین با هدایت مردم به سمت رسانه‌های دیجیتال، نظیر شبکه‌ها اجتماعی، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، تکمیل‌کننده و تقویت‌کننده روش‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شوند.

در واقع، حضور آنلاین شما باید در بازاریابی آفلاین شما منعکس شود. به عنوان مثال، اگر قصد توزیع برگه‌های کاغذی یا پخش آگهی تلویزیونی دارید، حتماً آدرس وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را در آن ذکر کنید.

به طور کلی، با تلفیق بازاریابی آنلاین و آفلاین می‌توان نتایج شگفت‌انگیزی از تبلیغات خود گرفت و سود حاصل از تبلیغات را چند برابر کرد. (شیپور شیراز)

آفلاین

با پیدایش اینترنت، گسترش رسانه‌ها، پیشرفت دستگاه‌های دیجیتال و تغییر علایق مخاطبان، استراتژی‌های بازاریابی آفلاین نیز تغییر کرد. علی رغم گذشته، این روش‌ها امروزه یک نقش فرعی را در بازاریابی ایفا می‌کنند.

ابزارهای آفلاین با هدایت مردم به سمت رسانه‌های دیجیتال، نظیر شبکه‌ها اجتماعی، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، تکمیل‌کننده و تقویت‌کننده روش‌های بازاریابی آنلاین محسوب می‌شوند.

در واقع، حضور آنلاین شما باید در بازاریابی آفلاین شما منعکس شود. به عنوان مثال، اگر قصد توزیع برگه‌های کاغذی یا پخش آگهی تلویزیونی دارید، حتماً آدرس وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را در آن ذکر کنید. (شیپور شیراز)

استراتژی‌های بازاریابی آفلاین

پشت کمپین‌های تبلیغاتی و مواد نوآورانه ترویجی، هدف اصلی استراتژی‌های بازاریابی آفلاین افزایش ترافیک آنلاین، فروش کلی و سود شرکت است. استراتژی‌های متنوعی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها برای دست یابی به این نتایج استفاده کنند. (شیپور شیراز)

این استراتژی‌ها عبارتند از:

  • پست مستقیم – این گزینه که اصطلاحا با عبارت “پست حلزونی” شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین رسانه‌های مورد استفاده در کمپین‌های بازاریابی آفلاین است.

بازاریاب‌ها می‌توانند لیست آدرس‌هایی را بر اساس اطلاعات شخصیتی که شامل افرادی که با احتمال خرید بیشتر محصول یا خدماتشان باشند، تهیه کنند.

برای مثال، یک فروشگاه آنلاین غذای حیوانات خانگی می‌تواند لیست افرادی که به صورت آنلاین خدمات یا وسایل پزشکی حیوانات خانگی خود را تهیه کرده‌اند، خریداری نماید. (شیپور شیراز)

  • قیمت‌های تخفیفی – یکی دیگر از راه‌های هدایت مستقیم مشتری به سمت وبسایت شرکت، ارائه کوپن‌های آنلاین است. فروشگاه‌های عمومی، فروشگاه‌های خواربار فروشی و شرکت‌های بیشمار دیگری اغلب فروش محصولاتشان را در روزنامه‌های محلی و محل‌های درج آگهی، تبلیغ می‌کنند.

به جای ارائه کوپن در روزنامه‌ها، این تبلیغات‌ها می‌توانند مشتریان را وادار به چاپ و دریافت کوپن‌هایشان از وبسایت شرکت کنند. اگر آن‌ها تخفیفی می‌خواهند، باید از وبسایت شرکت استفاده کنند. (شیپور شیراز)

social media marketing - معایب تبلیغات آفلاین

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز