چند توصیه برای تبلیغ موثر

چند توصیه برای تبلیغ موثر

صنعت تبلیغات همیشه نقش موثری در شناساندن و فروش کالا و خدمات بازرگانی داشته است. اما همیشه این تبلیغات موثر نبوده و منجر به فروش نمی‌شود. (دیوار شیراز)

تا جایی که تجربه نشان داده‌ است تنها نیمی از تبلیغات عرضه‌ شده واقعا به نتیجه می‌رسند و بر الگوی خرید و انتخاب برند به وسیله مشتری اثر مثبتی می‌گذارند.

در حالی که دیده شده است برخی از آگهی‌ها حتی تأثیر منفی بر فروش دارند. البته هدف بنگاه‌های تبلیغاتی تولید تبلیغات موثر است و شرکتها هم به دنبال بهترین تبلیغات هستند، اما موانعی در این مسیر وجود دارد.

اگر می‌خواهید از سد این موانع بگذرید و با خلق تبلیغات موثر عملکرد کسب ‌و کارتان را بهبود ببخشید اکنون در بخش نخست این مطلب با تبشی همراه باشید.

با ما در سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

ابتدا مخاطب و بازار خاص را هدف بگیرید

به یاد داشته باشید که تبلیغات شما باید برای مخاطبان آن بازار خاص باشد و این یک اشتباه بزرگ است که تبلیغاتی در سطح وسیع بدون اینکه نوع مخاطب در نظر گرفته شود، انجام شود.

همیشه این سوال را از خود بپرسید که چه نوع مشتری را می خواهید جذب کنید. بعد از آن در تبلیغات تان با   همان زبان رایج مخاطبان خاص تبلیغ کنید. (دیوار شیراز)

مزایا و تسهیلات جانبی محصول و خدمات خود را پر رنگ کنید

یکی از راه های تبلیغات مؤثر، تبلیغات و معرفی تسهیلات و امتیازات خرید، استفاده از خدمات و سرویس شرکت شما است. این مقوله رقابت را در بین رقیبان به نفع شما رقم می زند،

همچنین اگرچه تبلیغات با حجم بالا یک مزیت محسوب می شود اما تا زمانی که تسهیلات و امتیازهای جانبی ارائه ندهید در ذهن مخاطب و مشتری مورد نظرتان به حد لازم رسوخ نکرده اید.

از تصویر یا نمایه استفاده کنید

خیلی از محصولات را به راحتی از روی تصاویر بیلبوردها می توان تشخیص داد. اگر زمینه فعالیت شما کوچک تر است به یاد داشته باشید که لوگوی تبلیغاتی و بسته بندی، اثری مشابه را در ذهن مشتری باقی خواهد گذاشت.

به نمایش گذاشتن یک تصویر آن هم به صورت مداوم و پایدار چه در وب سایت های تبلیغاتی، چه در بیلبورد ها و چه در فضاهای تبلیغاتی کوچک تر حتما امکان رسوخ به ذهن مشتری را به شما می دهد.

از شبکه های اجتماعی موجود غافل نمانید.

این ایده شاید واضح و جز اساسی ترین راه های تبلیغاتی باشد، اما همه افراد نمی توانند از پتانسیل واقعی شبکه های اجتماعی در بازاریابی استفاده کنند. (دیوار شیراز)

ایده اصلی این است که سعی کنید از تمام شبکه های اجتماعی قابل دسترس و قانونی در کشور مانند اینستاگرام، تلگرام و … استفاده کنید.

سعی کنید صفحه ای رسمی در اینستاگرام داشته باشید و آن را در اختیار افراد حاضر در صحنه کسب و کار کشور قرار دهید، آن ها نیز افراد بیشتری می شناسند که مطالب شما را در اختیارشان قرار می دهند ،

مطالبی جذاب بنویسید که توسط مردم دست به دست شود ، این راه آسان ترین و ارزان ترین راه برای معرفی کسب و کار جدید شماست. اصول بازاریابی دیجیتالی را رعایت کنید.

در همایش‌ها حاضر شوید و مشتریان جدیدی پیدا کنید

مردم علاقه و کنجکاوی زیادی نسبت به کسب‌وکارهای جدید و پیشنهادهایشان دارند؛‌ به همین دلیل با شرکت در همایش‌ها و سخنرانی‌هایی در این زمینه می‌توانید خود و کسب‌کارتان را به آن‌ها معرفی کنید.

شرکت در سمینارها و معرفی کسب و کار و پیدا کردن مشتریان جدید معمولا هزینه زیادی برای شما در بر نخواهد داشت .

شرکت و نوع کسب و کار خود را در محل شرکت خود تبلیغ و معرفی کنید.

میدانیم که تبلیغات فیزیکی شامل ، تراکت ، پوستر ، بنر ، روزنامه و مانند آن ها تبلیغاتی پر هزینه هستند که برای محیط زیست نیز مناسب به حساب نمی آیند. تبلیغ فیزیکی مناسب و جایگزین پیدا کنید مثلا بر دیوار بیرونی شرکت، نام و زمینه کار شرکت را بنویسید. (دیوار شیراز)

هر گونه نوشته یا علامتی از کسب و کار شما در محیط های عمومی محل کار، تبلیغی شبانه روزی خواهد بود و می‌تواند دیگران را با کسب و کار شما آشنا سازد، حتی زمانی که تعطیل هستید.

اگر امکان نصب تابلو یا نوشته‌ای بزرگ را ندارید، می توانید بر زنگ درب ورودی علاوه بر نام شرکت، زمینه کاری خود را هم بنویسید.. از رنگها و طراحی مناسب و حرفه‌ای استفاده کنید. حتی می‌توانید روزها وساعات فعالیت شرکت را بنویسید.

 بدانید که برای پول درآوردن مجبور هستید پول خرج کنید

راه های زیادی وجود دارند که می توان پول را پس انداز کرد، اما اشتباه نکنید که تبلیغات، حیطه خوبی برای پس انداز کردن پول نیست، بلکه باید آن را خرج کنید.

ممکن است تبلیغات هدفمند نسبت به تبلیغات سنتی و عام خرج بیشتری داشته باشد، اما نترسید، این به این خاطر آن است که سود متقابل را به شما باز می گرداند.

مکان تبلیغات بسیار مهم است

سایت اینترنتی، کانال تلویزیونی و رادیویی یا مجله مورد علاقه شما حتما و لزوما مورد علاقه مخاطب و مشتری شما نیست.

در مورد علاقه های احتمالی مشتری و مخاطب هدف خود تحقیق کنید، مطالعه کنید و از سلیقه شخصی خودتان در انتخاب راه های تبلیغاتی اجتناب کنید. (دیوار شیراز)

هدف شما فقط ارتباط برقرار کردن با مشتری و هدف خاص به نحوی که او می پسندد است، نه به نحوی که شما می پسندید.

85e58a4358 - چند توصیه برای تبلیغ موثر

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز