چگونه یک تبلیغ موثر در بازار رقابتی داشته باشیم؟

چگونه یک تبلیغ موثر در بازار رقابتی داشته باشیم؟

شاید سال‌هاست که برای کسب و کارتان زحمت می‌کشید اما هنوز هم، با وجود مشتریان زیاد، یک نام آشنا نشده‌اید. ممکن است فکر کنید محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می‌کنید. (آگهی شیراز)

گناه ناآشنا بودن محصول‌تان را بر گردن خط تولید یا مجموعه‌ای که سازمان‌دهی کرده‌اید نیندازید؛ مقصر اصلی خود شمایید که هیچ وقت با صدای بلند نام کسب و کار و قدرت خارق‌العاده‌اش را به زبان نیاورده‌اید.

تلاش ما در این صفحات همین است، اینکه به شما پرقدرت‌ترین بلندگوی جهان را هدیه کنیم تا تنها با اندکی هزینه بیشتر و کمی فکر و خلاقیت، بتوانید موفقیت کسب و کارتان را به توان ۱۰ برسانید.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

پوشك را به مادر بفروشید نه به نوزاد

در مورد چه موضوعی می‌خواهید تبلیغ كنید؟ قرار است یك پوشك بچه را معرفی كنید یا می‌خواهید در مورد یك جعبه مداد رنگی حرف بزنید؟ برای اینكه اطلاع‌رسانی موفقی داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت كنید، باید قبل از هرچیز گروه هدف‌تان را انتخاب كنید.
مهم نیست كه چه كسانی مصرف‌كننده نهایی محصول شما هستند بلكه شما باید به خریداران اصلی محصول توجه كنید. مثلا وقتی آگهی یك پوشك بچه را طراحی می‌كنید، مصرف‌كننده محصول شما نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند.
خریداران شما مادرانی هستند كه به فكر پوشك‌شدن بچه‌های‌شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید كه تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می‌كنند و همین طور سبك اطلاع رسانی‌تان را باید طوری انتخاب كنید كه بتواند توجه یك مادر را به‌خود جلب كند و برایش جالب باشد. (آگهی شیراز)

دغدغه‌های خریدار را نشانه بگیرید

گذشته از انتخاب بهترین محلی كه گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید حواس‌تان به شیوه طراحی پیام هم باشد. وقتی گروه هدف شما مادران هستند، باید پیام‌تان را طوری طراحی كنید كه به سوالات اصلی و همیشگی آن‌ها پاسخ داده شود.

ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا كار می‌كند، پس اگر می‌خواهید به یك خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی‌های احساسی‌اش كمك بگیرید و اگر می‌خواهید یك مرد را تحت‌تاثیر قرار دهید، روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمركز كنید.

با یک نگاه شکارش کنید

به‌طور کلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است که می‌تواند در نخستین نگاه مخاطب را به‌خود جذب کند پس سعی کنید خیلی وارد حاشیه‌ها و جزئیات نشوید و یک تصویر یا جمله ساده را انتخاب کنید که با یک‌بار دیده شدن فهمیده می‌شود و در ذهن می‌ماند.

حالا وقت آن است که یک نقطه طلایی در تبلیغ‌تان وارد کنید؛ از قدرت احساسات و همذات‌پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغ‌تان استفاده کنید و او را درگیر آگهی‌ای کنید که مقابلش قرار دارد.

با مخاطب همزبان شوید

به مخاطب فخر نفروشید و نخواهید فهم و سوادتان را به رخش بکشید. با او به زبان خودش حرف بزنید و اگر مخاطب شما یک خانم خانه دار است، سادگی او را درنظر بگیرید (آگهی شیراز)

و اگر مدرس دانشگاه است، سال‌ها تلاش او را در محیط‌های علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید که او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و از این همزبانی لذت ببرد.

برای مخاطب دانه بپاشید

استفاده از الفاظ را کنار بگذارید و گمان نکنید اگر نکته‌ای که در کسب و کارتان هست، در تبلیغ‌تان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می‌کنند. بلکه سعی کنید در تبلیغ‌تان نقاط طلایی کسب و کار و تفاوت‌هایش با هم‌صنف‌های‌تان را مختصر و مفید روشن کرده

و کاری کنید که مخاطب برای کسب اطلاعات تکمیلی خودش پیگیر شما باشد. فکر نکنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی کنید، تبلیغ‌تان موفق می‌شود، بلکه برعکس. کوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تکان‌دهنده و به یاد ماندنی کمک بگیرید.

به جای نوشتن نقاشی كنید

تحقیقات ثابت كرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری 2برابر طرفداران تبلیغات نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می‌گویند مردم چندان حوصله خواندن متن را ندارند

و ترجیح می‌دهند با درك یك تصویر تاثیرگذار به سمت یك محصول یا خدمت بروند پس همانطور كه گفتیم زیاد پرحرفی نكنید و سال‌ها تجربه‌تان را در یك متن به مخاطب ارائه كنید.

دایره‌المعارف نباشید

قرار نیست برای همه كس، همه چیز باشید. تكلیف‌تان را با خودتان روشن كنید؛ برای چه كسی حرف می‌زنید و قرار است مشكلی را حل كنید.
اجازه دهید كه موسسه‌های دیگر، باقی مشكلات را حل كنند و شما تنها تمركزتان را روی یك موضوع بگذارید و برای جا انداختنش با كمك تبلیغات تلاش كنید. (آگهی شیراز)

تبلیغ‌تان را محک بزنید

تصور نکنید پیام یا تصویری که طراحی کرده‌اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می‌رود. ممکن است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت‌گیر بر بیاید پس برای تجدید آن، اول ببینید آگهی‌های‌تان در دوره‌های قبل چقدر بازخورد به همراه داشته‌ و بعد برای تکرار شان اقدام کنید.

شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ‌تان را اصلاح کنید و شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی‌تان را تغییر دهید؛ پس فکر نکنید شکست یک تبلیغ به معنای شکست تمامی تبلیغات است.

با این 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید

1. اصلی‌ترین هدف كسب و كار شما چیست؟ دوست دارید با این تبلیغات به چه نتیجه‌ای برسید؟ این موضوع به شما كمك می‌كند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی را طراحی كنید.

2. حالا نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی كه ارائه می‌دهید بیندازید. برای تبلیغات به مصرف‌كننده‌تان توجه زیادی نكنید بلكه ببینید چه كسی مشتری اصلی محصول‌تان است و همان را مخاطب قرار دهید.

3. محصول شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد كند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر كدام از حواس او كه مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می‌توانید آن را قلقلك دهید.

4. پرحرفی نكنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما فرصت ندارد پس اصلی‌ترین حرف را به مختصرترین شكل بیان كنید.

5. انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ‌تان قدمی بردارد. این شمایید كه باید سمت او بروید. پس هر جا كه فكر می‌كنید جمع زیادی از گروه هدف‌تان آنجاست، تبلیغات‌تان را هم به آنجا ببرید.

6. همه حرف‌های‌تان را در یك پیام نزنید. بگذارید هر چند وقت یك بار با یك حرف تازه و یك شعار تازه به مخاطب‌تان نزدیك شوید. (آگهی شیراز)

7. شعار تبلیغاتی‌تان را با تصویر آن هماهنگ كنید. سعی كنید پیام‌های‌تان با هم هماهنگ باشند و پیام‌های متفاوت را برای فرصت‌های متفاوت بگذارید.

ce9bfede 5a2b 4666 94bb 445f85e8ae7a - چگونه یک تبلیغ موثر در بازار رقابتی داشته باشیم؟

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز