چگونه مشتری جذب کنیم ؟

چگونه مشتری جذب کنیم ؟

كسب و كارهاي كوچك معمولاً با مشكلات زيادي روبه رو مي‌شوند. براي مثال، شخصي كه كار دو، سه يا چهار نفر را به تنهايي انجام مي‌دهد، مسلم است كه در كارش با مشكلات زيادي روبه رو مي‌شود چرا كه همزمان بايد مشتريان را ملاقات كند، (دیوار شیراز)

محصولاتش را بفروشد و در سمينارهاي مختلف شركت كند. جرالد كين درباره انجام دادن تجارت يك نفره به شوخي مي‌گويد: «آقا بالاسر خود بودن خوب است، چرا كه هم مي‌توانيد فقط نصف روز كار كنيد و يا در روز دوازده ساعت سر كار باشيد».

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

مشتری ایده آل خود را شناسایی کنید

اولین و حیاتی ترین قدم در راه جذب مشتریان جدید این است که درک درستی از مشخصات و ویژگی های مشتریان تان داشته باشید. به این معنی که مشتریان شما چه کسانی هستند، زن یا مرد هستند؟ کجا زندگی می کنند؟ چه رده سنی دارند؟

خواسته ها و نیازهایشان چیست؟  و چه علایقی دارند؟ واقعیت این است که آشنایی با نوع مخاطب مورد نظرتان به شما کمک خواهد کرد تا راه های جذب مشتری جدیدرا ساده ‎تر طی کنید

و به راحتی در مسیر کسب رضایت مشتری قدم بردارید. در غیر این صورت، احتمالاً در جهانی با انواع و اقسام مشتریان سر در  گم شده و نخواهید فهمید که از کجا باید کار خود را شروع کنید.

«باید به وضوح متوجه باشید که چه کسانی را هدف قرار داده‎ اید. راه های جذب مشتری جدید را در نظر بگیرید و ببینید چه چیزهایی موجب شادمانی، اندوه، ترس و آسایش این دسته از افراد می‎شود. سپس، به این فکر کنید که چگونه می‎ توانید زندگی آن ‎ها را اندکی هم که شده آسان ‎تر کنید.» (دیوار شیراز)

فعالیت در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یکی از راه هایی است که پیشرفت شما را رایگان محیا میکند البته شما برای تبلیغات در داشت شبکه های اجتماعی هزینه ای پرداخت میکنید ولی حضور داشتن و استفاده کردن از این کانال خالی از لطف نیست و تاثیرات بسیار مفیدی را همراه دارد.

کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی تهیه کردن محتواهایی حیرت انگیز است. وب سایت شما باید زیبا و جذاب باشد تا مردم شما را دنبال کنند. اگر شما مدیریت محتوا برای رسانه های اجتماعی داشته باشید یک کانال بازاریابی رایگان را صاحب شده اید.

با استفاده از چه ترفند هایی میتوان مشتریان را به فروشگاه های اینترنتی کشاند؟
۱- کاربران را سرگرم نگه دارید : از مشتریان سوال بپرسید و به نظرات آنها پاسخ بدهید. سعی کنید توجهشان را جلب کنید.

۲- بهترین رسانه را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید : همیشه روی Facebook و Pinterest تمرکز کنید چرا که بیشترین ترافیک را به سمت فروشگاه های آنلاین هدایت میکنند. (برای Facebook ۵۵% و برای Pinterest ۲۵%)

۴- از طرح های گرافیکی استفاده کنید : سعی کنید مطالب را با استفاده از عکس منتشر کنید. عکس ها ۵۰% بیشتر از بقیه چیزها ایجاد سرگرمی میکنند. (دیوار شیراز)

مراقبت از مشتری

ترفند دیگری که به جذب مشتریان بسیار کمک میکند مراقبت از مشتریان برجسته میباشد.
این نکته را همیشه به یاد داشته باشید :
“هیچ تبلیغاتی موثر تر از مشتری راضی نیست ”

تجربه خرید از فروشگاهتان را به شکل مثبت به یاد ماندنی کنید. تحقیقات Forrester میگوید که ۴۵% از خریداران اینترنتی در صورت عدم پاسخ گویی به سوالاتشون و یا تعویق در جوابگویی خریدشان را کنسل میکنند.

و این بدین معناست که برای جلب رضایت مشتریان به پاسخ دادن سوالات و نظراتشان نیاز دارید. پاسخ به موقع کلید موفقیت جلب رضایت مشتری است. به هیچ وجه تاثیر مراقبت از مشتریان را دست کم نگیرید.

یک تحقیق جمع آوری شده از McKinsey بیانگر این است که ۷۰% از تجربه های خرید بر اساس رفتاری است که احساس میکنند با آن ها شده. با این تفاسیر محصولات و تبلیغات کلید موفقیت نیست بلکه خدمات مشتریان می باشد.

راضی نگه داشتن مشتری کار آسانی نیست زیرا که مشتریان دو برابر دنبال نقاط ضعف شما میگردند تا نقاط قوت شما و مطمئن باشید تمام تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند. این نکته را در نظر بگیرید که بهای یک مشتری ناراضی، دوازده مشتری راضی میباشد. (دیوار شیراز)

از رضایت همه ی مشتریان در ارائه خدماتتان اطمینان حاصل کنید. شما خوب، مفید و صالح باشید؛ مشتریان خودشان به دنبال شما میایند. قدرت بازاریابی دهان به دهان شما را به طرز عجیبی متحیر میکند.

در صفحه‌ی اصلی سایت، تنها یک محصول یا خدمت را ارائه دهید

آیا در وب‌سایت خود چند محصول یا خدمت را به فروش‌‌‌ می‌رسانید؟ اگر چنین است، به شدت به شما توصیه‌‌‌ می‌کنم که آزمایش کنید که آیا این شیوه، بهترین استراتژی برای شما هست یا خیر.

ما دریافته‌ایم که همواره ارائه‌ی محصولات کمتر در یک محل، و استفاده از متن‌های بیشتر در توصیف آن محصولات، موجب افزایش فروش‌‌‌ می‌شود.

در اینجا تمرکز مهم‌تر از هر چیزی است. به جای تلاش برای راضی کردن تمام کسانی که از سایت شما بازدید می‌کنند، و ارائه‌ی تعداد زیادی از محصولاتی که توضیح بسیار اندکی برای هر کدام از آنها آمده است،

اگر تنها یک محصول یا یک مجموعه از محصولات مرتبط را ارائه دهید، در حقیقت بر مجموعه‌ای مهم و کلیدی از مزایا تمرکز کرده و به تمام پرسش‌ها و تردیدهای احتمالی بازدیدکنندگان در مورد محصول خود پاسخ‌‌‌ می‌دهید.

البته نیازی نیست که فروش سایر محصولات را متوقف کنید. همواره‌‌‌ می‌توانید این محصولات را از طریق صفحات دیگر یا با استفاده از پیشنهادات بعدی (follow-up) به مشتریان خود ارائه دهید.

البته بهترین راه برای اطمینان از موثر بودن این استراتژی برای مخاطبان هدف ما، آزمودن آن است. برای محصول اصلی خود نامه‌ی فروش (sales letter) بنویسید و آن را در صفحه‌ی اصلی سایت قرار دهید.

سپس این آزمون را به مدت یک یا دو هفته اجرا کنید تا مشخص شود که آیا موجب افزایش فروش شما‌‌‌ می‌شود یا خیر. (دیوار شیراز)

online shop1 - چگونه مشتری جذب کنیم ؟

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز