انواع ایمیل مارکتینگ و زمان استفاده از آن

انواع ایمیل مارکتینگ و زمان استفاده از آن

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی یکی از راه های ارتباطی و ارسال پیام به مشتریان و مخاطبان هدف است. این پیام ها می توانند محتوای مختلفی از جمله تبلیغات، خبر، پیشنهاد، تخفیف و غیره باشند. (شیپور شیراز)

در واقع ایمیل مارکتینگ یکی از راه هایی است که در هر مرحله از پروسه فروش و حرکت مشتریان در قیف فروش می توانید از آن استفاده کنید.

طبق آمارها 72% افراد تمایل دارند پیشنهادات ویژه و تخفیف ها را از طریق ایمیل دریافت کنند پس این ابزار می تواند کاربرد بسیاری برای کسب و کارها داشته باشد.

از طرفی شخصی سازی هدفمند ایمیل می تواند درگیری و engagement مخاطبان و مشتریان با کسب و کار را بیشتر کرده و تاثیر بیشتری برای بیزینس ها داشته باشد.

ما در این مطلب می خواهیم در مورد انواع ایمیل مارکتینگ و زمان استفاده از آن را بررسی کنیم با سایت تبشی در این مطلب همراه باشید و لذت ببرید.

انواع ایمیل مارکتینگ

1. ایمیل های تاییدی و خوشامد گویی

این ایمیل ها معمولا پس از اقدامی از طرف مشتری برای او ارسال می شود. زمانی که مشتری ثبت نامی در سایت یا اپلیکیشن شما انجام می دهد یا خریدی از شما دارد، می توانید برای او ایمیل تاییدیه ارسال کنید. این ایمیل ها معمولا به صورت خودکار ارسال می شوند. (شیپور شیراز)

از آنجایی که آمارها نشان می دهند ایمیل های معاملاتی که اطلاعات خرید مشتری در آن ها قرار دارد، معمولا در بیش از 50 درصد موارد باز می شوند، بیزینس ها، پیشنهادهای جذاب خود را نیز در آن ها قرار می دهند.

به طور مثال زمانی که ایمیل حاوی بلیط رزرو بلیط هواپیما ارسال می شود، در آن پیشنهادی مبنی بر ارتقای صندلی با پرداخت هزینه بیشتر وجود دارد.

به صورت کلی این دسته ایمیل ها را می توان به چند زیر دسته تقسیم کرد:
  • ایمیل های تایید: ارسال تاییدیه به منظور اعتبار سنیجی و ارسال کد فعالسازی برای ثبت نام یا عضویت در سایت و اپلیکیشن
  • ایمیل خوشامدگویی: این ایمیل ها برای خوشامدگویی به اعضای جدید و تشکر بایت ثبت نام، دانلود یا هر کاری که در سایت انجام داده اند، فرستاده می شود و معمولا حاوی محتوای اطلاع دهنده و راهنمایی کننده است.

2. ارسال خبرنامه

ارسال خبرنامه یکی از کاربردهای اصلی ایمیل مارکتینگ است. زمانی که مخاطب شما در سایت ثبت نام می کند، می توانید اجازه دریافت خبرنامه را برای او ارسال کنید و در صورت قبول مخاطب، در فواصل مختلف برای او خبرنامه ارسال کنید. (شیپور شیراز)

برخی از مخاطبین نیز در صورت دریافت یک هدیه رایگان همچون دانلود محتوایی جذاب، ایمیل خود را برای ارسال خبرنامه در اختیار شما قرار می دهند.

محتوای مناسب خبرنامه ها در ایمیل مارکتینگ چیست ؟

خبرنامه ها می توانند حاوی محتواهای مختلفی باشند که از این طریق ارتباط مشتری و کسب و کار را حفظ نمایند. خبرنامه های شما می توانند حاوی متن، تصویر، ویدیو و غیره باشند.

این ایمیل ها معمولا حاوی خبرهای جدید در رابطه با بیزینس هستند که می توانند شامل موارد زیر باشند:
  • اطلاع رسانی درباره محصول یا خدمت جدید
  • خبر دادن درباره محتوا یا مقاله جدید درج شده در سایت
  • اطلاعات نمایشگاه، همایش و سمینارهایی که کسب و کار شما برگزار می کند یا در آن حضور دارد.
  • اطلاعات امکانات جدیدی که به درگاه های ارتباطی با مشتری خود اضافه کرده اید (همچون اضافه کردن امکان چت مشتری با اپراتور)

3. جشنواره ها، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه

زمانی که کمپین جدیدی را آغاز می کنید و تخفیفات و پیشنهادات ویژه ای را برای مشتریان خود در نظر گرفته اید، می توانید زمان و اطلاعات آن را از طریق ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید یا از طریق ایمیل کد تخفیفی برای آن ها بفرستید.

این کار باعث می شود تا مخاطبان در جریان جشنواره شما قرار گیرند و در زمان مشخص شده برای خرید اقدام نمایند. (شیپور شیراز)

4. ایمیل های اطلاعاتی

برخی این مدل ایمیل ها را در دسته خبرنامه ها در نظر می گیرند و برخی جدا از خبرنامه ایمیل هایی حاوی اطلاعات خاص ارسال می کنند. تفاوت این ایمیل ها با خبرنامه ها در این است که به تعداد کمتر و مشخصی از مخاطبان شما ارسال می شوند.

به طور مثال برای افرادی که اپلیکیشن شما را نصب کرده اند، می توانید ایمیل به روز رسانی ارسال کنید یا برای آموزش مشتری در رابطه با خریدی که انجام داده است، ایمیلی حاوی لینک یا پی دی اف دانلود اطلاعات آموزشی ارسال کنید.

همچنین این نوع ایمیل ها را می توانید برای یادآوری به کاربرانی که فرم یا خرید خود را نیمه کاره رها کرده اند هم ارسال کنید.

5. ایمیل های کاتالوگی:

این ایمیل ها نیز شبیه خبرنامه ها هستند با این تفاوت که همانند کاتالوگ حاوی تصاویر و توضیحاتی کوتاه بوده و در برخی موارد شامل قیمت محصولات نیز می شوند.

ایمیل های کاتالوگی می توانند همانند کاتالوگ های چاپی طراحی شده و قابل دانلود باشند یا به شکل ویدیویی از توضیحات و تصاویر باشد.

6. ایمیل های مناسبتی

تبریک سالگرد تولد یا مناسبت های خاص همچون اعیاد یا پیروزی تیم ملی در جام جهانی نیز یکی از انواع ایمیل مارکتینگ هستند که به حفظ رابطه شما با مشتری کمک بسیاری می کنند. (شیپور شیراز)

7. ایمیل های نظر سنجی

ایمیل هایی حاوی دعوت نامه یا درخواستی مبنی بر شرکت در نظر سنجی مشتریان درباره کسب و کار یا محصولی مشخص تا بازخورد مشتری را بررسی نماید. این ایمیل ها معمولا حاوی پیشنهادهایی انگیزشی همچون کد تخفیف یا دانلودی رایگان نیز هستند.

8. ایمیل تشکر

ارسال ایمیل های تشکر به مشتریان در زمان های مختلف همچون بعد از خرید یا دانلود، شرکت در نظر سنجی یا رویدادی خاص و غیره باعث می شود مشتریان اعتماد بیشتری به کسب و کار شما نمایند.

البته این ایمیل ها باید کاملا شخصی سازی شده باشند و می توانند همراه با پیشنهاداتی برای خریدهای آینده یا کد تخفیف باشند. (شیپور شیراز)

Untitled2 min - انواع ایمیل مارکتینگ و زمان استفاده از آن

شیپور شیراز

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ا

یمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یکی از راه های ارتباطی و ارسال پیام به مشتریان و مخاطبان هدف از طریق ایمیل است که می تواند در زمان های خاص و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

ایمیل مارکتینگ چه مزایایی دارد؟

مقرون به صرفه بودن، ساده و سریع بودن، نرخ ROI بالا، امکان شخصی سازی و تحلیل رفتار مشتری تنها برخی از مزایای ایمیل مارکتینگ هستند. (شیپور شیراز)

چه زمان هایی می توان از ایمیل مارکتینگ استفاده کرد؟
برای تاییدیه، خوشامد گویی، خبرنامه، اطلاع رسانی درباره جشنواره ها و تخفیف ها، مناسبتی و غیره می توان از ایمیل مارکتینگ استفاده کرده و رابطه کسب و کار و مشتری را حفظ نمود.

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

نیازمندی های شیراز