انواع تبلیغات همسان

انواع تبلیغات همسان

تبلیغات همسان چیست ؟

تبلیغات همسان (native ads) نوعی از تبلیغات دارای هزینه است که در سایت‌هایی که مخاطبان هدف یک برند، به آن‌ها سر می‌زنند، نمایش داده می‌شود. (آگهی شیراز)

این تبلیغات متناسب با فرمت سایت یا رسانه‌ای است که تبلیغات در آن نمایش داده می‌شود و محل نمایش این تبلیغات به گونه‌ای است که مخاطب آن را جزو محتوای اصلی سایت دانسته و به آن اعتماد می‌کند. بنابراین این تبلیغات شبیه تبلیغات معمول دیگر نیست.

تبلیغات همسان (native ads) معمولا در قسمت تازه‌های شبکه‌های اجتماعی یا به عنوان محتوای پیشنهادی روی صفحات سایت دیده می‌شوند. نکته اصلی این نوع تبلیغات آن است که مخل تجربه کاربر نیست.

به زبان دیگر این تبلیغات روی مطالب صفحه یا در گوشه و کنار صفحه و در سایزهای متفاوت نمایش داده نمی‌شوند.در سال ۲۰۱۹ تبلیغات همسان ۶۱ درصد از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص داد و رشد قابل توجهی در بازار داشت.

با سایت تبشی همراه باشید و لذت ببرید.

انواع تبلیغات همسان

۱-محتواهای دارای اسپانسر

زمانی که با محتوایی مفید و ارزشمند که توسط یک برند بزرگ حمایت می شود، روبرو می شوید؛ شما در حال مشاهده ی تبلیغات همسان از نوع اسپانسری هستید.

معمولا از این روش صرفا برای برندینگ موثر استفاده می کنند و بیشتر مورد استفاده ی برند های بزرگتر است. هرچند شما می توانید برای ایجاد ذهنیت مثبت و شروع روند برندینگ خود از این نوع تبلیغات همسان نیز استفاده کنید. اما طبق تجربه توصیه ی ما به شما روش بعدی است. (آگهی شیراز)

۲- محتوا‌‌های پیشنهادی

در این روش، یک پلتفرم مرتبط برای شما تبلیغات کلیکی انجام می دهد و با قرار دادن لینک شما در محل مرتبط، به صورت همسان برای شما تبلیغ می کند.

روش درآمد زایی این نوع پلتفرم ها به صورت PPC (پرداخت به ازای کلیک) است. پس بهتر است در محل مناسبی تبلیغ کنید تا هزینه ای که صرف تبلیغات کرده اید منجر به سود شما شود.

انواع تبلیغات همسان:

۱. تبلیغات “In Feed”

تبلیغاتی که در اخبار و تازه‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر می‌بینیم

۲. لینک‌های منتخب در لیست سرچ گوگل

لیست تبلیغاتی که به عنوان بالاترین نتایج در سایت گوگل می‌آیند. نقطه تمایز این لینک‌ها وجود نوشته کوچکی با عنوان Ad کنار این لینک‌هاست.

۳. محتواهای پیشنهادی

موضوعات پیشنهادی که زیر مقالاتی که در حال خواندن آن‌ها هستید یا صفحات سایت که از آن‌ها بازدید می کنید، دیده می‌شوند. (آگهی شیراز)

در سایت ایوند هم به تازگی امکان استفاده از این نوع تبلیغات برای برگزارکنندگان رویدادها فراهم شده است. هر رویداد بر اساس پارامترهای موجود در صفحه‌ رویداد، پتانسیل متفاوتی برای نمایش داده شدن در صفحات مختلف سایت دارد.

تبلیغات همسان (native ads) این قابلیت را دارد که رویداد شما را به مرتبط‌ترین مخاطبان نشان دهد و شانس دیده شدن رویداد شما را در میان رویدادهای حوزه‌ تخصصی‌تان بالاتر ببرد.

اگر تمایل دارید رویدادتان میان رویدادهای مرتبط دیده شود و به مخاطبان علاقه‌مند به یک حوزه‌ خاص نمایش داده شود، می‌توانید با کلیک بر روی آیکون «مدیریت» در لیست رویدادهای خود به پنل مدیریتی وارد شده و از قسمت ابزارهای تبلیغاتی، سفارش تبلیغات اقدام به سفارش این نوع تبلیغات کنید.

هدف از تبلیغات همسان

با استفاده از تبلیغات همسان، می توان تبلیغات را به اشخاصی نشان داد که در همان زمینه محتوا و اطلاعات می خواهند و به همین دلیل اینگونه از تبلیغات نه تنها برای مشاهده کننده آزاردهنده نیست بلکه به او کمک میکند تا اطلاعات بیشتری کسب کند.

به همین دلیل است که تبلیغات همسان در دنیا از اقبال زیادی برخوردار شده است و طرفداران زیادی دارد چون برای هر دو طرف آگهی دهنده و نمایش دهنده نتیجه بهتری دارد. (آگهی شیراز)

نکته ای که بسیاری از سیستم های تبلیغاتی به آن توجه نمی کنند، رضایت کاربر است. یکی از دغدغه های اصلی صاحبان رسانه این است که با تبلیغات مخاطب خود را آزار ندهند و او را از سایت خود دور نکنند.

تبلیغات همسان بر خلاف تبلیغات بنری، تبلیغات پاپ آپ و سایر روش های آزاردهنده برای مخاطب، نوعی از محتوا را به کاربر نمایش می دهند که به دنبال مشاهده آن است و دقیقا برای دیدن آن به همان صفحه مراجعه کرده است. به همین دلیل هم برای مالک رسانه، هم برای تبلیغ دهنده و هم برای کاربر رضایت بخش است.

مکان نمایش تبلیغات همسان

تبلیغات همسان معمولا در مطالب سایت (مقالات، اخبار و…) نمایش داده می‌شود، گرچه در صفحات اصلی و صفحات مربوط به گروه مطالب هم می‌تواند قرار بگیرد. مکان نمایش تبلیغات همسان در حالت دسکتاپ و موبایل شامل موارد زیر است:

  • پایین مطالب سایت در بخش مطالب پیشنهادی
  • ستون کنار مطالب (سایدبار)
  • در بالای صفحات مطلب (با هدف کلیک بیشتر توسط کاربران)
  • در میان محتوای مطلب همراه با CTA (در همین رابطه بیشتر بخوانید یا همچنین بخوانید و…) (آگهی شیراز)

با توجه به نوع چیدمان و قالب سایت هر یک از موارد فوق می‌توانند بازدهی مناسبی برای کاربران داشته باشند. نکته مهمی که باید مدنظر قرار داد این است که کاربر با مشاهده تبلیغات همسان و کلیک بر روی آن نباید این حس را داشته باشد که سر او کلاه گذاشته شده و به جایی رفته که نمی‌خواسته به آنجا مراجعه کند!

در سیستم‌های ایرانی و در حالت نمایش موبایل، تبلیغات همسان به صورت فیکس هم در صفحه نمایش داده می‌شود که تا حد زیادی برای کاربران آزاردهنده است.

marketing teknique - انواع تبلیغات همسان

آگهی شیراز

سخن پایانی

نکته ای که برای ایجاد یک تبلیغ همسان مناسب همیشه صدق می‌کند، ‌تولید محتوای باکیفیت است. اگر مطلبی که مخاطب می‌خواند واقعاً جالب و آموزنده باشد، می‌پذیرد که تبلیغ شما برایش خوب است.

هرچه شما مخاطبان خود را بهتر بشناسید و در مورد مطالبی که به دنبال آن هستند، تحقیق کنید؛ می‌توانید محتوای بهتری تولید نمایید. در یک نظرسنجی، کابران اذعان داشته‌اند که اگر تبلیغ نیتیو باکیفیت باشد، به یک برند بیشتر اعتماد خواهند کرد. (آگهی شیراز)

از طرفی به خاطر داشته باشید که با هدف فریب مخاطبان خود تبلیغ نکنید زیرا کسانی که پس از مشاهده تبلیغ شما حس کنند که فریب خورده‌اند، دیدگاه منفی از برند تجاری شما در ذهنشان نقش می‌بندد که این حس تا مدت‌ها با آن‌ها خواهد ماند.

در آخر هم این نکته را فراموش نکنید که در تبلیغات همسان، عملکرد تبلیغ را اندازه گیری و تست کنید. تنها راه برای تعیین بهترین عنوان، بهترین تصویر، بهترین محتوا و … برای برند شما، آزمایش تبلیغات همسان است.

بهتر است که هنگام تست کمپین تبلیغاتی خود، ۹ مورد را آزمایش کنید. (سه عنوان و سه تصویر را برای هر کمپین انتخاب و هر بار، یک عنوان را با یک تصویر منتشر کنید و بازخورد هرکدام را بررسی نمایید.)

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز