انواع تبلیغات همسان

انواع تبلیغات همسان

حتما تابه‌حال عبارت تبلیغات همسان به گوش‌تان خورده است یا از انواع آنها استفاده کرده‌اید. بازاریابی همسان یکی از داغ‌ترین استراتژی‌های جدید در بازاریابی دیجیتال است. (تبلیغات شیراز)

بیشتر رقبا اطلاعات چندانی از این استراتژی فوق‌العاده در تبلیغات دیجیتال ندارند و دقیقا به همین دلیل است که می‌خواهیم درباره‌ی آن اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

با ما در سایت تبشی همراه باشید تا دلایل روانه‌شدن بخش بزرگی از بودجه تبلیغات شرکت‌ها و برندها در سراسر دنیا به‌سوی بازاریابی همسان و همچنین تصورات غلطی را که در این زمینه وجود دارد، با هم مرور کنیم.

انواع تبلیغات همسان

۱. محتوای حمایت‌شده

شما پیش از این نیز با چنین مواردی مواجه شده‌اید. مقاله‌ها و ویدئو‌هایی که در وب‌سایت بهترین ناشر‌ان گذاشته می‌شوند و ظاهری کاملا آگاهی‌بخش دارند، در حقیقت با نیت‌ تبلیغ و ترویج و برندینگ تولید شده‌اند. (تبلیغات شیراز)

در بیشتر موارد، محتوای حمایت‌شده یا محتوای اسپانسردار برای برند‌های بزرگ مناسب هستند، اما کسب‌وکارهای کوچک نیز برای تأثیر عمیق‌تر و ایجاد تصویری مثبت از این روش استفاده می‌کنند.

۲. محتوای پیشنهادشده

حتما تا به حال به چنین جایگاه‌هایی در وب‌سایت‌های گوناگون برخورد کرده‌اید. در این جایگا‌ه‌ها تعدادی لینک توسط یک پلتفرم تبلیغاتی همسان به شما پیشنهاد می‌شوند. این لینک‌ها در حقیقت تبلیغات همسان هستند که به ازای پرداخت به ازای کلیک (PPC) در این جایگاه نمایش داده می‌شوند.

اگر دوست دارید که وب‌سایت‌های پربازدید محتوای شما را به دیگران پیشنهاد بدهند می‌توانید از این موتور‌های پیشنهاد‌دهنده‌ی محتوا کمک بگیرید. با استفاده از این پلتفرم‌ها فرصت ارتباط برقرار کردن با طیف وسیعی از مخاطبان از سراسر وب را خواهید داشت.

انواع تبلیغات همسان برنامه‌ریزی شده

۱- جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing یکی از قدیمی‌ترین انواع تبلیغات همسان است. هر کسی با گوگل آشناست احتمالا با تبلیغات اسپانسری آن یا همان نتایج گوگل ادوردز نیز آشنایی دارد. (تبلیغات شیراز)

گوگل ادوردز هم به نوبه‌ی خود نوعی از تبلیغات همسان است که باعث می‌شود لینک وب‌سایت یا وب‌اپلیکیشن شما معمولا در اولین نتیجه جستجو نمایش داده شود.

دلیل قرار گرفتن این تبلیغات در زمره‌ی تبلیغات همسان این است که گوگل ادوردز در همان قالب و ساختار صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

۲- شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات همسان رسانه‌های اجتماعی از معروف‌ترین نوع تبلیغات همسان است. در این نوع تبلیغات انتخاب می‌کنید که بازار هدفتان چه کاربرانی هستند. سپس تبلیغات به‌صورت هدفمند در میان پست‌ها یا اخبار یا موارد ترند نمایش داده می‌شود.

البته به آن برچسب Promoted یا ارتقا یافته زده می‌شود. ضمن اینکه رسانه‌های اجتماعی یک عضو جدا نشدنی از دیجیتال مارکتینگ هستند، دیتای این رسانه‌ها برای ایجاد کمپین‌های هوشمند بسیار پرکاربردند. دیتایی که در اختیار تنها صاحبان این رسانه‌هاست و بوسیله‌ی آن‌ها می‌توان به‌صورت هدفمند مشتریان نهایی را پیدا کرد. (تبلیغات شیراز)

۳- تبلیغات میان محتوایی

تبلیغات In-feed که به آن تبلیغات میان محتوا یا درون محتوا نیز گفته می‌شود آن دسته از تبلیغات است که در بین متون اصلی پست قرار داده می‌شوند.

با اینکه تبلیغات همسان رسانه‌های اجتماعی از این دسته تبلیغات محسوب می‌شوند نمی‌توان گفت تمامی تبلیغات In-feed در این پلتفرم‌ها اتفاق می‌افتد.

نحوه‌ی نمایش اینگونه تبلیغات به این شکل است که ابتدا وب‌سایت خود را به یک آژانس تبلیغاتی معرفی می‌کنید. در صورت بهره‌مندی از رتبه خوب در الکسا و سئو سایت و بهره‌مندی از تولید محتوای مناسب وب‌سایتتان تایید می‌شود.

سپس کدی به شما ارائه می‌شود تا در بین متون قرار دهید. آن کدها در صورت هوشمندی کافی تبلیغاتی مرتبط با موضوع وب‌سایت و مقاله به کاربر نمایش می‌دهند؛ (تبلیغات شیراز)

به‌طوری که احتمال دارد بازدیدکننده حتی متوجه تفاوت بین تبلیغات موجود و متن مقاله نشود. جهت تمایز تبلیغ قرار داده شده با متن اصلی یک لیبل (معمولا) با عنوان تبلیغات یا مطالب از سرتاسر وب بالای آن تبلیغات قرار می‌گیرد.

این نوع از تبلیغات معمولا به‌دلیل ساختار وجودیشان که عدم ایجاد مزاحمت است تا ۱۰ برابر بیشتر از تبلیغات بنری بازخورد دارد.

۴- تبلیغات محتوایی

تنها تفاوت تبلیغات محتوایی با تبلیغات میان محتوایی جایگاه قرارگیری آن در صفحه است. تبلیغات میان محتوایی میان متن مطلب نوشته می‌شود حال آنکه تبلیغات محتوایی یا recommended content در انتهای مطلب یعنی پس از اتمام متن نویسنده قرار می‌گیرد.

شباهت اصلی آن‌ها در این است که بازدیدکننده با کلیک برروی هر دو نوع تبلیغ به صفحه‌ی وبلاگ یا صفحه‌ی فرود برند تبلیغ‌دهنده منتقل می‌شود.

تبلیغات همسان دستی

۵- نشریات ناشر

تنها یک نوع تبلیغات همسان وجود دارد که گاها به اشتباه به آن branded content (محتوای مارک‌دار یا برند شده) گفته می‌شود. پیشینه‌ی تبلیغات همسان نشریات ناشر یا Publisher Produced به اوایل و اواسط صده‌ی ۲۰ میلادی باز می‌گردد؛ (تبلیغات شیراز)

یعنی زمانی‌که تبلیغ‌دهندگان تبلیغات خود را در قالب مقاله در بین صفحات یک نشریه منتشر می‌کردند. امروزه گاها از این نوع تبلیغات به نام ریپورتاژ یاد می‌شود.

درون محتوای اصلی (In-Feed or Newsfeed units)

همانطور که می‌بینید آگهی در میان سایر محتواهای اصلی و غیر تبلیغی می‌آید. آگهی بودن آن به شکل مناسبی قید می‌شود اما باعث اختلال در تجربه کاربری نخواهد شد.

محتوای جاری (Content Streams)

تبلیغ همسان محتوای جاری، به شکل مشابهی عمل می‌کند. این نوع تبلیغ به خوبی در میان محتواهای موجود جاری می شود و از اختلال جلوگیری می‌کند.

برای تبلیغات همسان در این فرمت، شما امکان این را دارید تا به جای عکس، یک ویدئو نمایش دهید. که موجب افزایش نمایش‌ها برای شما ( eCPMبالاتر) خواهد شد. (تبلیغات شیراز)

نوع سفارشی (Custom)

 

بر روی این نمونه آگهی سفارشی به طور مشخص قید شده که تبلیغاتی (Sponsored) است، و یک پیشنهاد مربوط به کاربران می‌دهد.

ناشران این انتخاب را دارند که تا فرمت تبلیغ همسان خودشان را بسازند تا زمانیکه شامل شاخص‌های زیر باشد:

شاخص‌های تبلیغات بومی:

 

  1. عنوان تبلیغ: حداکثر 25 حرف. (الزامی است)
  2. توضیح تبلیغ: درباره مشخصات محصول ( حداکثر 100 حرف)
  3. آیکون: آیکون محصول یا آپلیکیشن یا لوگو از اندازه ‌250×250
  4. تصویر اصلی: یک عکس بزرگ در اندازه 627×1200 (تبلیغات شیراز)

ادامه شاخص‌های تبلیغات بومی:

  1. متنی برای دکمه تبلیغ (CTA): این متن نتیجه کلیک روی تبلیغ را به اطلاع کاربران می رساند و الزامی است.
  2. آدرس سایت(URL): برای هدایت شدن به سایت مورد نظر. (الزامی است)
  3. عنوانی که نشان دهد این یک تبلیغ است: مثل آگهی، تبلیغات، حامی مالی، یک پیشنهاد و …

شاخص های تبلیغات بومی نباید با هم تداخل داشته باشند. برای مثال، شما نمی‌توانید تصویر اصلی را با دکمه نصب یکی کنید. هر کدام از شاخص ها باید جای خود را در صفحه داشته باشند.

× وجود آیکون و عنوان تبلیغ نیز الزامی است. (تبلیغات شیراز)

digital marketing 540x300 1 - انواع تبلیغات همسان

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز