تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در ۲۷ اكتبر سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر نمایش داده شد. زمانی كه هات وایر متوجه شد كه برای تبلیغات می بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. (دیوار شیراز)

در آن زمان ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی معادل ۳۰،۰۰۰ دلار برای نمایش ۱۲ هفته‌های تبلیغات خود پرداختند. در سال ۱۹۹۵ وب بعنوان رسانه‌ های عمومی پذیرفته شد.

شركت سان میكروسیستم در این سال زبان جاوا را به عموم عرضه كرد. در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل اولین اتاق گفتگوی تجاری را راه اندازی نمود.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

تعریف تبلیغات اینترنتی

امروزه یک نوع تبلیغات در سطح جهان بسیار معروف و مشهور شده است این نوع تبلیغات را تبلیغات اینترنتی می گویند در اصلاح انگلیسی به آن advertising می گویند .

تبلیغات اینترنتی مزایای زیادی داشته است از جمله آنها می توانیم به ارزان بودن ، ماندگاری طولانی ، فراگیر بودن آنها اشاره کنیم .

تبلیغات اینترنتی فقط مختص یک تایم خاص نیست و می توان در ۲۴ ساعت شبانه روزی تبلیغات بر جایی خود باقی بماند و بی وقفه هستند . (دیوار شیراز)

یکی دیگر از مزایای مهمی که تبلیغات  اینترنتی داشته اند این است که در هر زمانی که بخواهیم می توانیم تغییراتی در آن ایجاد کنیم و تبلیغات خود را ویرایش نماییم .

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

برای اولین بار در ۲۷ اکتبر سال ۱۹۹۴ بود که تبلیغات اینترنتی بصورت بنر دیده شد این بنر در سایت هات وایر نمایش داده شده بود . هنگامی که هات وایر متوجه شد باید برای تبلیغات فضای محدودی را در نظر بگیرد ، سپس بنرهای تبلیغاتی پدید آمدند .

در آن زمان ها بود که تعداد ۱۴ طراح تبلیغاتی مبلغی حدود ۳۰٬۰۰۰ دلار برای اینکه تبلیغات خود را در ۱۲ هفته معرض نمایش بگذارند ، پرداخت کردند . در سال ۱۹۹۵ وب را به عنوان یک رسانه ای عمومی پذیرفتند .

در این سال شرکت سان میکروسیستم بود که زبان جاوا را به عموم عرضه نمود . اولین اتاق گفتگوی تجاری را در سال ۱۹۹۶ الدزموبیل۵۵ راه اندازی شد.

بازاریابی اینترنتی همان طور که پیش تر گفتیم تعاریفی دقیقی دارد در اصلاح انگلیسی نیز Internet Marketing می باشد امروزه این مفهوم ابعاد وسیعی پیدا کرده است

در ادامه می توانیم به برخی از آنها اشاره کنیم:

1. بازاریابی شبکه های اجتماعی به انگلیسی Social Marketing (دیوار شیراز)
2. بازاریابی ایمیلی به انگلیسی Email Marketing
3. بازاریابی پیامکی به انگلیسی Text Marketing
4. بازاریابی وبلاگی به انگلیسی Blog Marketing
5. بازاریابی محتوایی به انگلیسی Content Marketing
6. بازاریابی با فکس به انگلیسی Fax Marketing
7. بازاریابی در موتور های جستجو به انگلیسی Search Engine Marketing
8. بازاریابی موبایلی به انگلیسی App Marketing
9. بازاریابی توسط بازی های رایانه ای به انگلیسی In-Game Marketing
10. بازاریابی شبکه ای به انگلیسی Network Marketing

تاریخچه و اهمیت

با شروع فعالیتهای تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی نیز پابه عرصه ظهور گذاشت. به نظر می رسد اولین شیوه برای تبلیغ استفاده از پست الکترونیک بوده باشد. اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی آن آغاز گردید.

در سال ۱۹۹۴ اولین بنر تبلیغاتی – که امروزه معمول ترین و مشهورترین مدل تبلیغ در اینترنت است – در پایگاه اینترنتی هات وایر ( HOTWIRE ) به کار گرفته شد. (دیوار شیراز)

(CHEN,۲۰۰۱, P.۱۱۰ ) . از این سال به بعد بود که تبلیغات اینترنتی به عنوان تکنیکی موثر و کارا برای تبلیغات موردتوجه بازاریابان قرار گرفت ( GAO ET AL, ۲۰۰۲ ). به مرور زمان انواع جدیدی از مدلهای تبلیغات در اینترنت شکل گرفتند و میزان هزینه های تبلیغاتی به طور مداوم افزایش پیدا کرد.

به طوری که از میزان ۵۵ میلیون دلار در سال ۱۹۹۵ به ۲۷۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۶، ۹۴۰ میلیون دلار در سال ۱۹۹۷، ۲ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۸ و ۳/۵ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۹ رسید ( COEN, ۱۹۹۹ ).

همچنین طبق برآوردهای موسسه ژوپیتر کامیونیکیشن که یکی از معروفترین و معتبرترین موسسات در زمینه ارائه آمار و اطلاعات اینترنتی است میزان هزینه های تبلیغات اینترنتی در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به ترتیب برابر با ۵/۳، ۷/۳، ۹/۵ و ۱۱/۹ میلیارد دلار است.

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب می گویند به عبارتی دیگر تبلیغات اینترنتی یعنی نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت به صورتی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند

تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در سایت هات وایر نمایش داده شد. اینترنت به معنای شبکه ای از رایانه های متعدد که در سراسر جهان وجود دارد و با هم درارتباط هستند. این شبکه تاثیرات بسیاری بر نحوه انجام فعالیتهای تجاری گذاشت. (دیوار شیراز)

اولین شیوه برای تبلیغات اینترنتی استفاده از پست الکترونیک بوده است. اما با اضافه شدن فناوری های مختلف وب به اینترنت تبلیغات اینترنتی به انواع مختلفی تقسیم شده است.

اولین بنر تبلیغاتی که امروزه معمول ترین و مشهورترین مدل تبلیغات در اینترنت است در پایگاه اینترنتی هات وایر به کار برده شده بود. به مرور زمان که انواع جدیدی از مدلهای تبلیغات در اینترنت شکل گرفت میزان هزینه های تبلیغاتی هم به مرور زمان افزایش یافت.

تبلیغات اینترنتی

زمانی که همه از تبلیغات نمایشی با خبر شدند تقاضا برای اجاره کردن جایگاه بنری و‌ب‌سایت‌های مختلف افزایش یافت در اون سال اولین ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شمارش تعداد بازدیدکنندگان بنرهای تبلیغاتی به کار برده شد.

عملکرد این بنر به این صورت بود که با شمردن تعداد افرادی که بنر را دیده بودن آمار دقیقی به صاحبان کسب و کارها می‌داد. دقت این ابزار به گونه ای بود که فقط کسانی را به عنوان بازدید جدید در آمار خود ثبت می‌کرد که برای بار اول بنر را می‌دیدند.

غلب وب‌سایت‌ها این مشکل را داشتند که زمانی تبلیغاتی را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند با محتوا سایت آن‌ها هم‌خوانی ندارد برنامه نویسی برای حل این مشکل وب‌سایت‌ها نوعی از تبلیغات را طراحی کرد به عنوان پاپ‌-آپ در این نوع تبلیغ بجای اینکه لازم باشد

متن تبلیغ در صفحه مرورگر کاربر قرار بگیرد، با باز شدن پنجره جدید کاربر آن را ببیند. به هر حال این نوع ناموفق عمل کرد تبلغ تحت عنوان “تنفر برانگیز ترین نوع تبلیغات” در تمام تاریخچه تبلیغات اینترنتی در همان ابتدای پدیدش با شکست مواجه و کنار گذاشته شد. (دیوار شیراز)

498786 306 - تاریخچه تبلیغات اینترنتی

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز