مهم ترین نکته کلیدی در رپورتاژ آگهی

مهم ترین نکته کلیدی در رپورتاژ آگهی

خب وقت آن رسیده تا قدم های درست و اصولی برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق برداریم. باید اطلاعات خود را افزایش دهید تا بدانید چه رپورتاژی باعث افزایش فروش می شود، (شیپور شیراز)

زیرا در هر صورت شما برای انتشار دادن آگهی تبلیغاتی خود هزینه صرف می کنید و اگر این کار را اصولی انجام ندهید مانند این است که پولتان هدر رفته است.

در این مقاله در سایت تبشی قصد داریم مهم ترین روش اصولی برای انتشار یک رپورتاژ آگهی اصولی را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

چگونه رپورتاژ آگهی تاثیرگذار بنویسیم؟

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و یا تمایل دارید بازاریابی محتوایی انجام دهید، نوشتن رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های بازاریابی محتوایی است که پیش رویتان قرار دارد. در ادامه قصد داریم شما را با چگونگی نوشتن رپورتاژ آگهی و مزایای آن، آشنا سازیم.

همان طور که می‌دانید رپورتاژ آگهی متنی صرفا تبلیغاتی نیست بلکه محتوایی آموزشی یا خبری است که به کاربر اطلاعات جدیدی اضافه می‌کند، در نتیجه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و مناسب سبب می‌شود مخاطب از صرف زمانش برای مطالعه رپورتاژ آگهی احساس خوبی داشته باشد.

بیشتر کسب‌وکارها با این هدف که ترافیک سایت‌ خود را افزایش داده و به رتبه بهتری در نتایج گوگل دست یابند، رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند. (شیپور شیراز)

در نتیجه لازم است رپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های پربازدید و معتبر منتشر کنید تا به ازای آن، بازدید سایت خود را افزایش داده، برندسازی کرده و فروش محصولات خود را بهبود بخشید.

مزایای تبلیغات رپورتاژ چیست ؟

از آنجایی که رپورتاژ آگهی، متنی آموزشی یا خبری است، می‌تواند به افزایش دانش و اطلاعات کابران کمک کرده و مطالعه آن برای کاربران سودمند باشد.

همین موضوع سبب می‌شود زمانی که مخاطب به آخر متن رسیده و دعوت به عمل شما را می‌بیند، ۷۰% بازخوردی بهتر و سودمندتری نسبت به تبلیغات معمولی و رایج داشته باشد.

نکته بعدی این است که رپورتاژ آگهی شما، برخلاف تبلیغات معمول که پس از مدت زمان مشخصی پاک می‌شوند، در سایت‌های منتشرکننده باقی می‌ماند.

از آنجایی که اغلب سایت‌های منتشرکننده، پربازدید هستند، می‌توانید بازدید سایت خود را افزایش داده، بک‌لینک گرفته‌، سئو و رتبه گوگل خود را بهبود دهید. (شیپور شیراز)

(مخصوص رپورتاژ آنلاین)  اسنیپت و کلمات کلیدی را دریابید

اگر رپورتاژ خود را به صورت آنلاین در سایت های خبری منتشر می کنید، باید حتما موارد سئو وردپرس را رعایت کنید. حالا این موارد سئو شامل چه چیز هایی می شود؟

تا قاعده دهم هرچه گفتیم مربوط به کاربر بود و مواردی بود که برای خوشایند کاربر باید رعایت می کردیم. ولی باید آن قسمت ماجرا یعنی گوگل را هم دریابیم و به گوگل هم بفهمانیم که موضوع مقاله مان راجع به چیست؟ خب به نظر شما گوگل از کجا می تواند تشخیص دهد؟ از طریق کلات کلیدی!

بیایید با یک مثال موضوع را شفاف تر کنیم:

فرض کنیم تولید کننده کیف هستید، در قدم اول باید کلمات کلیدی کسب و کار خود را بررسی کنید، پس با استفاده از ابزار Google keyword analyzer tool بررسی کنید که در این صنعت چه کلمات کلیدی بیشتر توسط کاربران جستجو می شود.

مثلا اگر کلمه « کیف » ۵۰۰ بار، کلمه « خرید کیف » ۴۰۰ بار و عبارت « خرید کیف زنانه » ۲۰۰ بار جستجو شده است شما باید « کیف » را کلمه کلیدی هدف خود قرار دهید و از بقیه کلمات و یا عبارات هم به عنوان کلمه کلیدی های مرتبط استفاده کنید.

حالا شما باید سعی کنید رپورتاژ خود را با تمرکز بر استفاده از این کلمات بنویسید. و سعی کنید از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در عنوان مقاله تان، عنوان سئو، توضیحات متا، و در کل متن استفاده کنید.

اما دقت کنید که استفاده اسپم وار نداشته باشید. می توانید از افزونه Yoast SEO برای این کار کمک بگیرید. (شیپور شیراز)

این کار به چه دردی می خورد؟

اگر این کار را انجام دهید شانس حضور در صفحات اول گوگل را خواهید داشت و هرچه خواننده و کاربر بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید اعتبار و رتبه سایت شما بالاتر می رود.

از طرف دیگر خوانندگانی که با کمک موتور های جستجو به محتوای شما رسیده اند قطعا از خوانندگانی که به صورت گذرا تبلیغ شما را دیده اند ارزشمندتر هستند.

زیرا آن ها مشتریان بالقوه ای هستند که احتمالا رپورتاژ شما را تا آخر مطالعه می کنند و دست به اقدامی که مد نظر شماست می زنند.

و اما اسنیپت…

اسنیپت در واقع ویترین رپورتاژ شماست. اسنیپت همان پیش نمایش مطلبی است که هنگام جستجو میبینیم.

تصور نکنید چون متن رپورتاژ آگهی تاثیرگذاری نوشته اید و از کلمات کلیدی استفاده کرده اید دیگر کارتان تمام شده است. وقتی در صفحه اول گوگل قرار بگیرید تازه وارد میدان رقابت شده اید.

حال وقت آن رسیده که بر سر جلب توجه توجه خوانندگان مسابقه دهید. در این مسابقه تنها ابزار هایی که در اختیار دارید همان عنوان سئو و توضیحات متا است. (شیپور شیراز)

شما باید عنوان سئو را به نحوی بنویسید که این احساس در خواننده القا شود که مطالب شما از سایر مطالب مفید تر و جذاب تر است.

در بخش توضیحات هم به خواننده این وعده را می دهم که این مقاله باعث رشد کسب و کار و فروش بیشتر شما خواهد شد؛ در این شرایط احتمال دیده شدن مطلب بالاتر خواهد بود.

از ابزار هایی مثل Yoast کمک بگیرید و این توضیحات را به صورت دستی وارد کنید وگرنه گوگل خودش به صورت رندوم این کار را می کند که زیاد جالب نخواهد بود.

سخن پایانی

یک رپورتاژ آگهی تاثیرگذار توجه خواننده را به خود جلب می‌کند، او را به نتیجه منطقی رهنمون می‌شود و آنچه مورد نظر نویسنده است را با زبانی خاص به مخاطب خاطرنشان می‌کند و او را به مرحله بعدی هدایت می‌کند. این روش یک شیوه‌ فراخوان به واکنش است.

در این مقاله و دو مقاله قبلی در مورد رپورتاژ آگهی با شما صحبت کردیم و یک سری نکات و اصول کلیدی مهم را در نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار و موفق با هم مرور کردیم و در این مقاله یکی از مهم ترین نکات و اصول رپورتاژ آگهی را بیان کردیم.

لطفا با دقت این مقالات را بخوانید امیدواریم که توانسته باشیم گوشه ای از سوالات شما را در مورد رپورتاژ آگهی پاسخ داده باشیم.

43871122 - مهم ترین نکته کلیدی در رپورتاژ آگهی

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز