نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار 2

نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار 2

خب وقت آن رسیده تا قدم های درست و اصولی برای داشتن یک رپورتاژ آگهی موفق برداریم. باید اطلاعات خود را افزایش دهید تا بدانید چه رپورتاژی باعث افزایش فروش می شود، (شیپور شیراز)

زیرا در هر صورت شما برای انتشار دادن آگهی تبلیغاتی خود هزینه صرف می کنید و اگر این کار را اصولی انجام ندهید مانند این است که پولتان هدر رفته است.

در این مقاله در سایت تبشی قصد داریم چند روش اصولی برای انتشار یک رپورتاژ آگهی اصولی را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

اگر صاحب کسب‌وکار هستید و یا تمایل دارید بازاریابی محتوایی انجام دهید، نوشتن رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های بازاریابی محتوایی است که پیش رویتان قرار دارد. در ادامه قصد داریم شما را با چگونگی نوشتن رپورتاژ آگهی و مزایای آن، آشنا سازیم.

همان طور که می‌دانید رپورتاژ آگهی متنی صرفا تبلیغاتی نیست بلکه محتوایی آموزشی یا خبری است که به کاربر اطلاعات جدیدی اضافه می‌کند، در نتیجه نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب و مناسب سبب می‌شود مخاطب از صرف زمانش برای مطالعه رپورتاژ آگهی احساس خوبی داشته باشد.

بیشتر کسب‌وکارها با این هدف که ترافیک سایت‌ خود را افزایش داده و به رتبه بهتری در نتایج گوگل دست یابند، رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند. (شیپور شیراز)

در نتیجه لازم است رپورتاژ آگهی خود را در سایت‌های پربازدید و معتبر منتشر کنید تا به ازای آن، بازدید سایت خود را افزایش داده، برندسازی کرده و فروش محصولات خود را بهبود بخشید.

متن را تکه تکه در ذهن خواننده جاسازی کنید

بازه توجه یک فرد بر اساس تحقیقاتی که در مایکروسافت صورت گرفته به طور متوسط ۸ ثانیه است. تعجب کردید؟ جالب این جاست که بازه توجه یک ماهی قرمز ۱۲ ثانیه است.

پس بازه توجه مشتریان شما از ماهی قرمز هم کمتر است! این یعنی چی؟ این بدین معنی است که شما فقط ۸ ثانیه فرصت دارید تا توجه خواننده را به رپورتاژ خود جلب کنید و در ادامه مقاله رپورتاژ خود هر ۸ ثانیه یک تلنگر به او بزنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟ گاهی با یک عکس، یک مطلب جدید، یا حتی یک جمله بولد شده و یا هرچیزی که خواننده را تا انتهای مقاله همراه شما نگه دارد.

پس با توجه به این موضوعات و کم حوصله بودن خواننده های امروزی باید سعی کنید حتی الامکان متن رپورتاژ شما بلند و طولانی نباشد که خواننده در نگاه اول دچار دلزدگی شود و فکر کند آیا این متن ارزش وقت گذاشتن دارد یا نه؟

متن طولانی مانند یک لقمه بزرگ می ماند که شما نمی توانید از مشتری خود بخواهید آن را یک باره وارد دهان خود کند! بلکه باید سعی کنید متن خود را به وسیله تصاویر و زیر عنوان های جذاب تکه تکه کنید. (شیپور شیراز)

مثلا اگر رپورتاژ را به صورت لیست بنویسید یک راه عالی برای تکه تکه کردن مقاله  طولانی می باشد.

در این چنین مقاله هایی کاربر به راحتی و به صورت چشمی اسکن می کند و نقاط چشمگیر متن که به دردش میخورد را جدا می کند و نکات اصلی را دریافت می کند و احتمال اینکه در این رپورتاژ آگهی موفق برای خرید با شما تماس بگیرد زیاد است.

با کشف نیازهای خوانندگان، اعتماد را به آن‌ها تزریق کنید

یک نویسنده رپورتاژ باید در مورد موضوعی که برای آن تبلیغ می‌نویسد، از دانش کافی برخوردار باشد، حتی اگر در آن زمینه تازه‌کار باشد.

همچنین او باید تمام ویژگی‌های یک محصول را بشناسد؛ حتی بد نیست با تعدادی از مصرف‌کنندگان مصاحبه کند تا بتواند متن قابل اطمینان‌تر‌ و واقعی‌‌تری بنویسد.

در طول تحقیقات باید به هر سوالی که به ذهن‌تان خطور کرد، جواب بدهید، حتی اگر آن سوال‌ها “احمقانه” به نظر برسند. سوالاتی مثل ” بهتر نبود درب این محصول از اون طرف باز می‌شد؟” یا ” محصول ایکس قبلا مگه این مشکل رو حل نکرده بود؟ پس این چه فرقی با اون داره؟ ” و ….

اگر سوالی برای شما پیش آمده، مطمئن باشید برای درصد زیادی از خوانندگان رپورتاژ شما هم پیش خواهد آمد. پس جلوی بروز هر گونه شک و شبه‌ای را بگیرید و سعی کنید با جواب دادن به تمام پرسش‌های مشتری، اعتماد را به آن‌ها تزریق کنید! (شیپور شیراز)

ویژگی‌های رسانه منتشر کننده رپورتاژ را بشناسید

به هر حال رپورتاژ شما قرار است در قالب یک محتوای متنی در سایت یا مجله‌ای منتشر شود. پس شما باید با سیاست‌های تبلیغاتی رسانه موردنظرتان، مخاطبان  و قالب گرافیکی و متنی آن آشنا باشید.

ممکن است یک روزنامه از شما یک متن با استایل ویرایشی خودش بخواهد و شما باید آن را رعایت کنید تا به زیبایی بصری آن رسانه خدشه‌ای وارد نشود. مثلاً مقالاتی که به صورت “لیستی” یا “راهنمای خرید” هستند بیشتر متناسب با فضای وب هستند تا روزنامه.

هر رسانه‌ای در موضوع انتشار رپورتاژ، سیاست‌های متفاوتی دارد؛ مثلاً بسیاری از سایت‌ها و مجلات خبری متعهد هستند که کلمه “رپورتاژ آگهی” یا “تبلیغات” را در بالای صفحه یا در عنوان داخل پرانتر قرار دهند.

در ضمن یادتان نرود که رپورتاژ خود را در رسانه‌ای منتشر کنید که مخاطبان آن با کسب‌وکار شما مرتبط باشند. برای مثال انتشار رپورتاژ آگهی شرکت طراحی دکوراسیون در سایت مجله معماری، فیدبکی خیلی بهتری دارد تا انتشار آن در سایت خبری تکنولوژی.

با عکس های جذاب و ذکر نام نویسندگان معتبر، خوانندگان خود را محسور کنید

در رپورتاژ خود حتما از عکس استفاده کنید و سعی کنید عکس های انتخابی شما جذاب و اورجینال باشد و پاره ای از توضیحات را در زیر خود داشته باشد، زیرا این کار به شما کمک خواهد کرد تا هرچه بیشتر به استایل های خبری شبیه شود و قابل اعتماد تر به نظر برسد. (شیپور شیراز)

در بعضی از رپورتاژ ها، مشخص کردن اینکه کدام بخش از محتوا توسط خبرنگار و کدام بخش توسط متخصص نگارش شده، اعتبار خوبی به رپورتاژ شما می بخشد. خصوصا اگر آن متخصص شناخته شده و معروف باشد.

مثلا فرض کنید در رپورتاژی مربوط به تقویت حافظه یک قسمتی از سخنان پروفسور سمیعی گذاشته شده باشد. چه اعتباری به محتوای شما می بخشد.

شاید آن نکته را خود ما هم بلد باشیم ولی خب آوردن نام پروفسور سمیعی اعتبار ارزشمندی به محتوای شما می بخشد و کمک می کند تا رپورتاژ اگهی موفقی داشته باشید.

1 28 - نوشتن رپورتاژ آگهی تاثیرگذار 2

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز