دسته بندی انواع آگهی

دسته بندی انواع آگهی

آگهی وسیله ای است كه پیامگزار به یاری آن در ازای پرداخت هزینه ای مقصود خودرا از راههای ارتباطی به اطلاع گیرندگان پیام می رساند. (دیوار شیراز)

هر گاه واقعه ای به صورت ساده و بدون شرح و تفصیل به اطلاع مردم برسد آن را خبرمی نامند و اگر همین خبر جنبه توصیفی و تصویری پیدا كند

یعنی همراه با ذكر جزئیات امر و گزارش كامل حادثه باشد و در نگارش آن تجسم صحنه ها ، تشریح اوضاع واحوال بیشتر مورد توجه قرار گیرد آن را رپورتاژ می گویند

تهیه و تنظیم رپورتاژ از كارهای اختصاصی خبرنگاران وگزارش نویسان مطبوعات و دیگر وسایل ارتباط جمعی است اما مسئولان روابط عمومی هم در مواقع مقتضی می توانند به جای خبر كوتاه و ساده به تهیه و تنظیم گزارش مطبوعاتی دست بزنند و خبر را از جنبه های مختلف مورد توجه قرار دهند

و به توضیح و تشریح آن بپردازند.چون در تنظیم گزارش آگهی منظور تنظیم كنندگان شناساندن یك مؤسسه یا عرضه كالادر لباس خبر است پس باید در درجه اول طوری تنظیم شود كه مردم آن را یك خبرعادی تلقی كنند نه تبلیغات و آگهی ،

بنابراین در انتخاب عناوین باید دقت كافی مبذول گردد تا جایی كه ممكن است عنوانها به تیترهای خبری نزدیكتر شود .

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید امروز می خواهیم در این مقاله در ورد انواع دسته بندی آگهی با هم صحبت کنیم پس با ما باشید.

برای دسته‌بندی تبلیغات می‌توان به فاکتور‌هایی مانند: مخاطب، میزان اثر گذاری، نوع رسانه، نوع هدف، موضوع تبلیغ، روش‌های بکار گرفته شده و… توجه کرد.

پس تبلیغ انواع و دسته‌های مختلفی می‌یابد:

براساس قوانین اداره‌کل بازرگانی صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران شش نوع آگهی در صدا‌و‌سیما تعریف شده است، (دیوار شیراز)

آگهی‌هایی که شناخت دقیق کاربرد آنها می‌تواند کمک قابل توجهی برای شرکت‌های تبلیغاتی باشد تا استفاده بهینه‌تری از آنها داشته باشند.

عدم‌شناخت دقیق آنها در صنعت تبلیغات کشور باعث‌شده که نتوان پیام‌های درستی متناسب با هر‌کدام از آنها به مخاطبان ارسال کرد.

در این مقاله سعی کردیم درباره هر شش نوع آگهی توضیخات مختصری را در اختیارتان قرار دهیم.

۱- آگهی مستقیم یا تیزر

نامگذاری این نوع آگهی براساس زمان آن صورت گرفته و مدت آن در رسانه تصویری (تلویزیون) ایران حداقل ۱۵ ثانیه و در رسانه صوتی (رادیو) حداقل ۱۰ ثانیه است و به طور معمول تا ۴۰ یا حداکثر ۶۰ ثانیه نیز ادامه دارد.

اگر زمان تیزرهای ارائه‌ شده از حداقل‌های تعیین شده کمتر باشد، سفارش‌دهنده آگهی برای هر نوبت پخش باید هزینه تا زمان حداقل را بپردازد.

در این سبک آگهی اگر سفارش‌دهنده به منظور بالابردن کیفیت و برخورداری تیزر تبلیغاتی از یک داستان روایی، آگهی‌هایی با این هدف و ساختار درچند قسمت ۶۰ ثانیه‌اى تولید کند، هر تیزر معادل ۴۰ ثانیه محاسبه خواهد شد.

۲- گزارش‌آگهی یا رپرتاژ

آگهی‌هایی هستند که ساختاری همچون مستند دارند و به منظور آشنا کردن مخاطب با فرآیند تولید یک محصول یا نوعی خدمات ساخته می‌شوند. (دیوار شیراز)

کمترین زمان گزارش آگهی ۱۲۰ ثانیه است و سقفی برای بیشترین زمان آن مشخص‌ نشده است.

حتی لازم به ذکر است که گزارش‌ آگهی‌هایی با زمان ۱۰ دقیقه و حتی بیشتر هم از صدا‌و‌سیما پخش شده است.

تشخیص این موضوع که یک آگهی از چه نوع ساختاری است با اداره کل بازرگانی میباشد.

۳- حک آرم

گونه‌ای از آگهی بازرگانی در تلویزیون است که زمان پخش آن ۱۵ ثانیه است و اندازه کادر آن باید ۵/۱ برابر اندازه آرم شبکه بوده و فاصله بین دو پخش برای حک آرم حداقل پنج دقیقه است.

۴- دعوت به تماشا

دعوت به تماشا نیز نوعی از آگهی میباشد که چندسالی در تلویزیون ایران بسیار باب شده و متناسب با زمان هر برنامه در بیشترین حالت سه نوبت و برای هر نوبت حداقل ۱۵ ثانیه میباشد که می‌تواند دریکی از موقعیت‌های قبلاز شروع برنامه، ادامه و در انتهای برنامه یا هر سه موقعیت پخش شود.

۵- زیرنویس

گونه‌ای از آگهی که نیاز به توضیح ندارد و در بیشتر شبکه‌های تلویزیونی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. (دیوار شیراز)

تنها نکته مهم و قابل‌ توجه در مورد آن این است که طبق قوانین اداره کل بازرگانی مدت پخش آن ۱۵ ثانیه است و کمتر از آن نیز ۱۵ ثانیه محاسبه می‌شود.

۶- نشان‌آگهی

بر‌طبق تعریف ارائه شده از سوی اداره‌کل بازرگانی، نشان‌آگهی عبارت است از نمایش نام و نشان تجاری و شعار صاحبان آگهی، بدون گفتار، همراه آرم و نشان بازرگانی همراه با موسیقی تعیین شده در شش ثانیه ابتدا یا انتهای هر بسته‌ آگهی‌ که به ‌تشخیص اداره‌کل ‌بازرگانی‌ که به‌صورت ‌روزانه ‌از هریک ‌از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

چند نكته‌ در باره‌ تهیه‌ وتنظیم‌ آگهی‌ :

۱ ـ در هر آگهی‌ باید نخست‌ مشخص‌ شود كه‌ گیرنده‌ پیام‌ كیست‌ به‌ عبارت‌ دیگر مشخص‌كردن‌ نوع‌ آگهی‌ مثلاً نوشتن‌ آگهی‌ مناقصه‌ ، اگهی‌ مزایده‌ ، آگهی‌ استخدام‌ و جز آن‌سبب‌ می‌ شود كه‌ گروههای‌ ذینفع‌ آگهی‌ های‌ مربوط‌ به‌ خود را آسانتر و زودتر پیدا كنندو بخوانند.
۲ ـ گاهی‌ برای‌ اینكه‌ نظر پیام‌ گیرندگان‌ را بیشتر به‌ متن‌ آگهی‌ متوجه‌ كنند گروههای‌ موردنظر را نیــز در بالای‌ آگهــی‌ مشخص‌ می‌ سازند مثــلاً می‌ نویسنــد « قــابل‌ توجــه‌فارغ‌ التحصیلان‌ مراكز تربیت‌ معلم‌ مازندران‌ »

ادامه نکات

۳ ـ متن‌ آگهی‌ باید متناسب‌ با موضوع‌ آن‌ باشد و جملات‌ و عبارات‌ به‌ مقتضای‌ حال‌ ومقال‌ برگزیده‌ شود . (دیوار شیراز)
۴ ـ مهمترین‌ اصل‌ در تنظیم‌ آگهی‌ آن‌ است‌ كه‌ پیام‌ روشن‌ و رسا باشد به‌ نحوی‌ كه‌ برای‌گیرندگان‌ آن‌ هیچگونه‌ ابهام‌ و اشكالی‌ ایجاد نكند .
۵ ـ در نوشتن‌ آگهی‌ كلمات‌ نقش‌ مؤثری‌ ایفاء می‌ كنند باید در نحوه‌ بكارگرفتن‌ كلمه‌ وجمله‌ بندی‌ صحیح‌ و مربوط‌ ساختن‌ آنها به‌ یكدیگر و بخصوص‌ مفاهیم‌ عبارات‌ اهتمام‌كامل‌ مبذول‌ داشت‌ تا گیرندگان‌ پیام‌ بتوانند بسهولت‌ و بدون‌ هیچگونه‌ اشكالی‌ منظورپیامگزار را در یابند.
۶ ـ نكته‌ قالب‌ توجه‌ در تنظیم‌ آگهی‌، مشخص‌ كردن‌ پیام‌ دهنده‌ و مقام‌ مسئولی‌ است‌ كه‌اقدام‌ به‌ نشر آگهی‌ می‌ كند

حال که با گوشه ای از انواع دسته بندی تبلیغات آشنا شدید راحت تر می توانید آگهی های خود را در سایت تبشی بنویسید.

blog empresarial motivos de ter marketing digital seo - دسته بندی انواع آگهی

دیوار شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

تبلیغات شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

نیازمندی های شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز