مزایای استفاده از اینترنت

مزایای استفاده از اینترنت

استفاده از اینترنت مزایای زیادی از جمله دستیابی به اطلاعات به همراه دارد. به‌علاوه، اینترنت به مردم این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و به‌سرعت ارتباط برقرار کنند. (آگهی شیراز)

همانطور که گفتیم از مهم‌ترین مزایای اینترنت، قابلیت دسترسی به منبع جهانی اطلاعات است. کاربران قادرند به جستجوی منابع بپردازند و نتایجی معتبر از منابع جاری و قدیمی به زبان‌های گوناگون و حتی از طریق گوشی‌های همراهشان استخراج کنند.

اینترنت امکان دسترسی آسان و سریع را ایجاد کرده است. در مقایسه با استفاده از منابع چاپی گوناگون، کاربران برای جستجو از طریق اینترنت به میزان زیادی در زمان صرفه‌جویی می‌کنند.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

اینترنت

اینترنت شبکه‌ای از کامپیوترها است که با هدف دریافت و ارسال داده‌ها در قالب ایمیل، بلاگ، وب‌کست، و غیره طراحی شده است.

اینترنت یک سرور بسیار عظیم با اطلاعات فراوان است و این اطلاعات به صورت هم زمان توسط میلیاردها انسان استفاده می شوند.

اینترنت یک شبکه است که دیگر شبکه‌ های کوچک‌تر را به هم متصل می‌سازد. همه فناوری‌ های مدرن به وسیله‌ اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند. (آگهی شیراز)

تولید و نشر اطلاعات دراینترنت آسان ،کم هزینه، بدون نیاز به مکان وامکانات خاص

امروزه هركس می تواند بایك رایانه ویك خط تلفن وباآشنایی اندك با رایانه یك وبلاگ در اینترنت ایجاد كند وبدون اینكه نیاز به جا ومكان فیزیكی خاصی داشته باشد درفضای سایبر بدون هیچگونه هزینه ای جایی را باآدرس معین برای خود برگزیند.

فضای وبلاگ (جایی كه در فضای مجازی برای ارائه مطالب انتخاب می شود) درعین كوچكی به قدری وسیع است كه درهرجای این جهان (اعم ازخشكی ودریا وفضا وحتی كرات دیگر) می توان به راحتی بافشردن چنددكمه وارد آن شده ومحتویات آن رامطالعه ، استماع ویا مشاهده نموده

كسی كه جایی رادر فضای سایبر برای خود برمی گزیند می تواند درنقش های مختلف دراین فضا ظاهرشود. به عنوان مثال :  می تواند صاحب امتیاز یك نشریه ودرعین حال مدیرمسئول ،‌سردبیر وخبرنگار ویا تحلیل گر و روزنامه نگار آن نشریه باشد.

می توان درعین همه كار بودن یك نشریه به طور هم زمان از وبلاگ خود به عنوان ایستگاه رادیو استفاده كند وبه عنوان مجری،‌گوینده ، تهیه كننده تمام اخبار واطلاعات موردنظر خود رابه صورت صوت دروبلاگ خود انتشار دهد.

و در عین حال می تواند از وبلاگ به عنوان ایستگاه تلویزیون استفاده كند همه كاره آن باشد وهمه این كارها را با كمترین هزینه و با صرف مقداری از وقت خود به آسانی انجام دهد.

حال در نظرداشته باشید كه اگراین فرد یك فرد مخرب اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی باشد تاچه مقدار می تواند آسیب به خانواده و  جامعه وارد كند. (آگهی شیراز)

اینترنت رسانه ای برای پژوهش

اینترنت به وسیله ای برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، انجام معاملات و داد و ستدها و حتی وسیله‌ای برای خرید تبدیل شده است.

هر چند اغلب اینترنت را منبعی برای سرگرمی می دانند، اما ابزاری تحقیقی و آموزشی نیز هست وهمین جنبه از آن است که مورد توجه و علاقه دانشجویان قرار می گیرد.

   یکی از مزایای اینترنت این است که وب این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که دسترسی به اطلاعاتی پیدا کنند که به راحتی در منابع چاپی نمی توان آن ها را یافت.

به علاوه، اینترنت مانند کتابخانه شبانه روزی است و تعطیل بردار نیست و نهایتا این که تعامل پذیری بعضی از وب سایت ها آن ها را بی نظیر ساخته است. این مزایا باعث می شود که بسیاری از دغدغه های دانشجویان برای یافتن اطلاعات و منابع اطلاعاتی از بین برود.

هنگام استفاده از اینترنت برای تحقیق، دانشجویان به اطلاعات دانشگاه ها، موسسات آموزشی آژانس‌های دولتی و سایر منابع جهانی دسترسی دارند.

وجود فهرست های کتابخانه ای در وب، دانشجویان را قادر می سازد که از همان موسسه کوچک و دور افتاده محل تحصیل خود به مجموعه‌های ارزشمند معتبرترین دانشگاه های دنیا دسترسی داشته باشند.

دانشجویان با استفاده دقیق از این رسانه می توانند به منابعی دسترسی داشته باشند که در نبود اینترنت، امکان فراهم شدن آن بعید است .

اینترنت کتابخانه ای دائمی و همیشه«باز» است. در هر ساعت از شبانه روز، در همه روزهای هفته و حتی در روزهای تعطیل، در اینترنت به روی همه باز است. (آگهی شیراز)

ارتباط سریع‌ تر

یکی از مزایای اینترنت ارتباط سریع تر است. با کمک اینترنت به جای اینکه بخواهیم متنی را با نامه ارسال کنیم میتوانیم با ایمیل ، تلگرام یا هر چیزی دیگری در عرض چند ثانیه ارسال کنیم. اینترنت بهترین ابزار ارتباطی است که بشر تاکنون ابداع کرده است.

شما باامکاناتی هم چون ویدئو کنفرانس، چت و خدمات پیام ‌رسان میتوانید خیلی سریع با دورترین نقطه جهان هم ارتباط داشته باشید و این بسیار عالیست.

lvjxc6xwxwzaqclygk7s 850x480 750x430 1 - مزایای استفاده از اینترنت

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز