مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

این روزها بسیاری از کاربران ایرانی برای دنبال کردن اخبار روز، ارتباط برقرار کردن با دوستان خود و حتی خرید آنلاین از فروشگاه‌های مختلف از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین، واتساپ و تلگرام استفاده می‌کنند. (استخدام شیراز)

از این رو شبکه های اجتماعی می‌تواند یک محیط خوب و فرصتی ارزشمند برای برندسازی و گسترش کسب و کار باشد که با تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌توان به این هدف رسید.

البته همانطور که می‌دانید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی شما ملزم به پرداخت پول هستید و از آنجا که تبلیغات در رسانه های اجتماعی مختلف، فوت و فن خاص خودش را دارد،

پیشنهاد مجموعه راز به شما این است که برای جلوگیری از صرف هزینه بسیار زیاد و گرفتن یک بازخورد خوب از تبلیغات کسب و کار از خدمات شرکت‌های مختلف تبلیغاتی مانند راز استفاده کنید تا با تدوین یک راهبرد صحیح و همه جانبه به هدف خودتان برسید.

با سایت تبشی در این مطلب همراه باشید و لذت ببرید.

حال بگذارید به سراغ یکی از آمارهای جهانی برویم تا تاثیر شگفت انگیز تبلیغات در شبکه های اجتماعی را بهتر درک کنید:

در سال 2015، شرکت رسانه اجتماعی اگزمینر(Social Examiner) در صنعت بازاریابی شبکه های اجتماعی روی 3700 بازاریاب از سراسر جهان مطالعاتی انجام داد (استخدام شیراز)

که نتیجه این مطالعات حاکی از آن بود 96% از بازاریاب‌ها در حال حاضر از روش بازیابی نوین( بازاریابی شبکه های اجتماعی) استفاده می‌کنند. در این میان 92% از افراد بازگو کرده‌اند

که برای رشد کسب­و­کار به عنصر بازاریابی رسانه های اجتماعی نیاز است و جالب است بدانید این آمار به طور مستمر در این سال‌ها رو به افزایش است.

در نتیجه، طبق این آمار به این نتیجه می‌رسیم که تدوین یک راهبرد برای  خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی اهمیت به سزایی در رشد کسب و کار و گسترش آن دارد.

البته فراموش نکنید که دنیای تکنولوژی بسیار بزرگ و پیشرو است و سلیقه کاربران و مشتریان در دنیای مجازی به سرعت در حال تغییر است.

در نتیجه برای بقای برند تجاری و کسب و کار خود در محیط شبکه های اجتماعی و شناسایی مشتریان و نگه داشتن آن‌ها باید شرکت و سازمان توانایی بخصوصی داشته و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را با استراتژی حرفه‌ای پیش برد.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

طبق آماری که وب‌سایت Hootsuite از تاثیر و میزان استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی در سال 2020 گزارش داده است:

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی روی 97% از کاربران دیجیتالی تاثیر گذاشته است؛ چرا که همین 97 درصد جز مشتریان اینترنتی کسب و کارها به شمار می‌روند.
  • 84% از کاربران تنها کسانی بوده‌اند که از اینترنت برای دسترسی به شبکه های اجتماعی استفاده کرده‌اند. (استخدام شیراز)
  • 50% از جمعیت جهانی از شبکه ها استفاده می‌کنند یعنی حدود 3.8 بیلیون نفر در جهان که افزایش 9.2 درصدی نسبت به سال 2019 داشته است.

جالب است بدانید که بیشتری درصد افرادی که در حال حاضر از شبکه ها استفاده می‌کنند( یعنی 84% افراد) متعلق به قاره آمریکا و آسیا هستند.

حال بگذارید کمی جزئی‌تر به این آمار و ارقام نگاه بی‌اندازیم؛ یعنی به سراغ میانگین ساعاتی برویم که افراد در طول شبانه روز درگیر شبکه های اجتماعی هستند.

طبق آمار جهانی گزارش شده در سال 2020 که توسط وب‌سایت Hootsuite گزارش شده است:
  • به طور میانگین افراد 2 ساعت و 24 دقیقه از وقت روزانه خود را در شبکه ها می‌گذرانند.( یعنی 1 ساعت از هر 3 ساعتی که در اینترنت هستند صرف گشت و گذار می‌شود)
  • طبق میانگین جهانی، افراد بین سن 16 تا 24 سال، حدود 3 ساعت از روز خود را صرف شبکه ها می‌کنند.
  • طبق آماری که شرکت جهانی GlobalWebIndex روی بازه سنی 22 سال تا 46 سال انجام داده است، این افراد نیز میانگین 3 ساعت و یا گاهی کمتر در شبکه ها وقت می گذرانند.

به طور کلی از هر 4 کاربری که از اینترنت استفاده می‌کند،یک نفر دقیقا به سراغ همان وب‌سایت اپلیکیشنی می‌رود که واقعا با آن کار دارد و ساعت محدودی با آن سرگرم است. این یعنی عموم افراد بدون محدودیت زمانی در اینترنت و شبکه های اجتماعی وقت می گذرانند. (استخدام شیراز)

حال که سرگرم آمار و ارقام شده‌اید، بهتر مزیت و تاثیر شبکه های اجتماعی روی زندگی مردم را درک می‌کنید و این درست همان چیزی است که ما می‌خواهیم به شما بگوییم.

اینکه رفتار دیجیتالی انسان امروز اثبات شده است در نتیجه برای رونق دادن به کسب و کار خود و پیدا کردن مخاطب هدف باید گامی برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی برداشت.

از مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تبدیل شدن به کسب و کار اجتماعی:

حضور پر رنگ و قوی در شبکه های اجتماعی کمک می‌کند تا همیشه در معرض دید کاربران قرار بگیرید و احساس نیاز را در آن‌ها ایجاد کنید و تبدیل به یک کسب و کار اجتماعی شوید.

ایجاد روابط پایدار:

حضور مستمر این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تعاملی صمیمی با کاربران پیدا کنید و این روابط دوستانه منجر به ایجاد مشتری وفادار می‌شود.

فراگیر شدن کسب و کار:

قابلیت‌های مختلف مثل اشتراک گذاری کمک می‌کند تا محصولات و خدمات شما فراگیر شود و در مدت بسیار کوتاه برند شما فراگیر شود. (استخدام شیراز)

کاهش هزینه‌ها:

تبلیغات در شبکه های اجتماعی هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات‌های آفلاین دارد. از طرفی تمام کاربران به نوبه خودشان یک بیلبورد تبلیغاتی رایگان برای برند و محصولات شما هستند؛

چرا که سرعت انتقال اطلاعات در شبکه اجتماعی بسیار سریع شکل می‌گیرد و شما می‌توانید در ظرف مدت زمان کوتاهی، با هزینه بسیار کم به کمک یک استراتژی شبکه های اجتماعی اصولی کسب و کار خود را گسترش دهید.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی عبارتند از:

تبلیغات و بازاریابی محتوا شبکه های اجتماعی مزایای بسیاری دارد که به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دیده شدن توسط طیف گسترده‌ای از مخاطبان
  • امکان هدفگذاری دقیق‌تر مخاطبین با توجه به سلیقه و سبک زندگی آن‌ها
  • تأثیرگذاری زیاد شبکه های اجتماعی بر خرید مشتریان
  • همسویی با اقدامات مربوط به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
  • سهولت دسترسی به مخاطبانی که از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند (استخدام شیراز)
introducing history2 1 - مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

استخدام شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز