مزایا استفاده از اینترنت برای کودکان

مزایا استفاده از اینترنت برای کودکان

اینترنت برای کودکان امروزه یکی از بخش‌های عادی زندگی آن‌ها است به عبارتی می‌توان گفت که در عصر حاضر، زندگی بدون اینترنت برای همه انسان‌ها، از کودک تا بزرگسال دشوارمی‌باشد. (دیوار شیراز)

بسیاری از بازی‌های مورد علاقه کودکان، به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت انجام می‌شوند. والدین باید درباره مضرات و فواید استفاده اینترنت برای کودکان آگاه باشند و استفاده ازآن را به درستی به آن‌ها آموزش دهند.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

مزایای استفاده کودکان از اینترنت:

دسترسی آسان و رایگان به اطلاعات

بسیاری از کودکان و نوجوانان با استفاده از تبلت و موبایل و همچنین اتصال به اینترنت بی‌سیم وای فای قادر خواهند بود به حجم زیادی از اطلاعات جدید موجود در فضای مجازی دسترسی پیدا کنند که این امر می‌تواند آن‌ها را از پرداخت پول برای خرید کتاب، فایل و سایر اطلاعات موردنیازشان بی نیاز کند.

پیشرفت تحصیلی و گرفتن ایده‌های جدید

یکی دیگر از مزایای استفاده کودکان و نوجوانان از اینترنت، امکان پیشرفت تحصیلی و ارتقای سطح علمی آن‌ها هنگام دسترسی به فایل‌های مدرسه، آموزشگاه و انجام تکالیف درسی آنهاست. (دیوار شیراز)

یادگیری استفاده از رایانه و محصولات الکترونیکی

استفاده روزانه و مداوم از موبایل و تبلت می‌تواند کودکان را برای یادگیری نرم‌افزارهای پیشرفته رایانه‌ای که قرار است در آینده از آن‌ها بهره‌مند شوند، آماده سازد.

سرگرمی مناسب

یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از پدر و مادرها برای استفاده فرزندانشان از اینترنت عنوان می‌کنند، امکان سرگرم کردن آن‌هاست چراکه آن‌ها بر این باورند استفاده از اینترنت توسط فرزندانشان، موجب خواهد شد اذیت و آزارهای آن‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بالا رفتن سطح زبان انگلیسی

در بعضی موارد برای استفاده از اینترنت نیازمند دانستن اطلاعاتی از زبان انگلیسی می‌شویم. کودکان با استفاده مکرر از اینترنت و گوشی‌های هوشمند سطح زبان انگلیسی خود را ارتقا داده و زبان جدیدی را یاد می‌گیرند.

اینترنت

اینترنت یک پدیده دو کاربردی است که همزمان می‌تواند برای کودکان مفید و در عین حال بسیار مضر باشد؛ مفید از آن رو که اینترنت دارای سایت‌های متعدد آموزشی است و در زمینه آموزشی می‌تواند نقش مؤثری برای کودکان ایفا کند (دیوار شیراز)

و علاوه بر این اینترنت و در کل استفاده از فناوری رایانه‌ای، امروزه پایه و مبنای ورود به مدرسه و دانشگاه و در سنین بالاتر بازار کار قرار گرفته است.

از سویی دیگر بازی‌های اینترنتی نیز با رعایت پاره‌ای از موارد از جمله پرهیز از پیگیری بازی‌های خشونت بار کامپیوتری و اینترنتی توسط کودکان و نظارت والدین بر انجام این بازی‌ها می‌تواند در تقویت هوش کودکان مؤثر واقع شود.

اینترنت

اینترنتیکی از رسانه هایی است که ارتباط افراد را بسیار آسان تر کرده است و انبوهی از اطلاعات را به سادگی در دسترس افراد در همه جای دنیا قرار می دهد ولی همیشه تکنولوژی به همراه مزایایی که دارد معایبی نیز دارد و باعث می شود در استفاده از آن تکنولوژی احتیاط به خرج بدهیم .

اینترنت نیز از این قانون مستثنا نیست و با وجود مزایایی که دارد و کارها را برای ما راحت می کند ولی استفاده زیاد از آن باعث مشکلات زیادی مثل اعتیاد به اینترنت می شود . در میزان استفاده کودکان از اینترنت نیز باید جانب احتیاط را در نظر گرفت و به عواقب آن دقت کرد .

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اینترنت و فضای مجازی برای کودکان مزایا و معایبی دارد؛ مزایایی نظیر کمک به پیشرفت تحصیلی، بهبود سطح زبان انگلیسی و معایبی نظیر به خطر انداختن سلامت جسمانی، آشنایی با محتویات غیر اخلاقی. (دیوار شیراز)

اینترنت برای کودکان

اینترنت و فضای مجازی، مثل یک شهر بزرگ توریستی می‌باشد که در کنار زیبایی ها مکان های پرخطر و زشت نیز وجود دارد. این شهر بزرگ، در عین خوبی‌هایش، بدی‌هایی هم دارد که لازم است آن‌ها را بدانیم و مراقب خود و کودکمان باشیم.

همان قدر که بازی های جذاب، اطلاعات مفید، داستان های زیبا و سایت های پرمحتوا در اینترنت وجود دارد، بازی های مخرب، اطلاعات نامناسب و سایت های بی‌محتوا نیز وجود دارند.

کودکان هنگام بازی و استفاده از سایت های کودکانه، ممکن است به دام سایت های مخرب و بازی های نامناسب بیافتند که قطعا خطراتی را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

مهارت جدیدی که همین حالا باید برای تربیت کردن بچه های خود یاد بگیرید:

دستورالعمل ها و مهارت‌های لازم برای پدر و مادر خوبی بودن همیشه ثابت است و قرن ها تغییر نکرده است، اما حالا یک مورد به آن اضافه شده است. یاد دادن درباره کامپیوترها به فرزندان ، شما را قادر می سازد تا آن ها را از خطر محافظت کنید.

فراموش نکنید خانه تنها مکانی نیست که بچه های شما در آن به اینترنت دسترسی دارند . چگونگی برخورد شما با فرزندانتان به اندازه داشتن مهارت های کامپیوتری مهم است.مهم نیست که فرزندانتان با اینترنت چه ارتباطی برقرار می کنند ، بلکه مهم چگونگی رابطه شما با آن هاست. (دیوار شیراز)

شما باید در این رابطه فعال باشید و رابطه تان بر اساس اعتماد باشد و باید حدود موارد قابل قبول و غیر قابل قبول را برایشان مشخص کنید. باید رک و راست درباره این موضوع با فرزندانتان صحبت کنید.

امکان این که تمام مدت فرزندانتان را زیر نظر داشته باشید ، وجود ندارد. اما می توانید با نصب نرم افزاری روی مونیتورهایشان آن ها را هنگام استفاده از اینترنت کنترل کنید.

با این وجود این موضوع کاملاً کارآمد نیست و واقعیت این است که امروزه برخی از بچه ها می توانند راه هایی را برای فرار از این موانع پیدا کنند.

78074 - مزایا استفاده از اینترنت برای کودکان

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز