مزایا استفاده از اینترنت

مزایا استفاده از اینترنت

استفاده از اینترنت مزایای زیادی از جمله دستیابی به اطلاعات به همراه دارد. به‌علاوه، اینترنت به مردم این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و به‌سرعت ارتباط برقرار کنند. (آگهی شیراز)

یافتن منابع موردنیاز در کم‌ترین زمان، مزیتی عمده برای محققان و دانشجویان به‌حساب می‌آید. برای مثال، اینترنت به محققان این امکان را می‌دهد تا با جامعه ی جهانی ارتباط برقرار کنند، که درنتیجه منبع بزرگتری به‌جهت جامعه‌ی آماری برای مطالعاتشان در‌دسترس خواهد بود.

به‌علاوه، قابلیت استفاده از اینترنت برای مطالعات طولانی، محققان را قادر می‌سازد که داده‌ها و اطلاعاتشان را با‌سرعت زیادی گردآوری کنند و صرف‌نظر از موقعیت مکانی و جغرافیایی افراد و موضوعات مورد‌مطالعه‌شان به اطلاعات موردنیازشان دسترسی پیدا کنند.

جدا از اهداف آکادمیک و تحقیقاتی، برقراری ارتباط از طریق چت و شبکه‌های اجتماعی به افراد کمک کرده‌است که به‌آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بطور پیوسته از هم خبردار باشند.

بر خلاف نامه که یک یا چندین روز طول می‌کشد تا به مقصد برسد، اینترنت این قابلیت را ایجاد کرده‌است که بلافاصله پیام‌ها بین افراد رد‌و‌بدل شود. همین‌طور امکان برقراری ارتباط ویدئویی که از طریق اینترنت امکان‌پذیر شده‌است نیز در زمینه‌ی حفظ روابط خانوادگی بسیار کمک کرده‌است.

از نظر شغلی و حرفه‌ای نیز جایگزین بسیاری از سفرهای کاری شده‌است و با برقراری ویدئو کنفرانس باعث صرفه‌جویی‌های زیادی در هزینه و زمان شده‌است.

با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.

منابع اطلاعاتی فراوان

یکی دیگر از فواید اینترنت منابع اطلاعاتی فراوان است. اینترنت گنجینه‌ای از اطلاعات است و در باره‌ هر چیزی به شما دانش و اطلاعات می دهد. (آگهی شیراز)

موتورهای جستجو دست رسی به اطلاعات مختلف را برای ما اسان کرده است. نمونه اش سایت هایی مثل گوگل که درباره هر موضوعی در جهان به شما اطلاعات می دهد.

شما می توانید از اینترنت برای انجام پژوهش و جمع آوری منابع جهت انجام تکالیف درسی، ارائه مطالب در محل کار و…. اطلاعات جمع کنید. یا مثلا میتوانید روشهای گیاهی برای درمان بیماری ها را از اینترنت پیدا کنید.

آموزش خستگی ناپذیر

آموزش اشپزی ، انواع هنر، درس ، انواع سرگرمی و … همه در اینترنت وجود دارد. در اینترنت آموزش های خیلی مفیدی وجود دارد که بصورت رایگان یا با هزینه کم در اختیار شما قرار می گیرد.

کیفیت و اعتبار محتوای هر وب ‌سایت معمولاً اثبات کننده‌ اعتبار، ایمنی، امنیت و قابل اعتماد بودن آن آموزش است.

نشریه ، رادیو و تلویزیون اینترنتی بسیار جذاب تر و دلربا تر می باشند

مطالب و محتوای اینترنت  هرلحظه دراختیار كاربراست وبه كرات می توان یك مطلب را از یك رادیو اینترنتی شنید وازیك تلویزیون دید درحالی كه این امكان در رادیو وتلویزیون سنتی وجود ندارد.

مطالب نشریه الكترونیكی (اینترنتی) به هرشكلی وهررنگی قابل ارائه است ومحدودیتی وجود ندارد. نشریه اینترنتی برخلاف نشریه سنتی می تواند هرلحظه مطالبی بیشتر ازلحظه قبل داشته باشد واین موجب جذابیت آن خواهدشد (آگهی شیراز)

به همین جهت یك كاربر در روز چندمرتبه به یك نشریه اینترنتی مراجعه می كند. ولی نشریه كاغذی پس ازیك مرتبه مطالعه دیگر قابل استفاده نیست.

4-كاربر نشریه و رادیو وتلویزیون اینترنتی  حق انتخاب اخبار و اطلاعات را دارد

كاربررادیو و تلویزیون سنتی گاهی ممكن است ساعتها وقت صرف كند تا رادیو یا تلویزیون مطلب مورد نظر و مورد علاقه او را پخش كند ودرنتیجه مجبور است بسیاری از مطالب را كه علاقه ای به دیدن و شنیدن آنها ندارد ببیند وبشنود تابه مطلب موردنظر برسد.

اما كاربر اینترنت ( یا به تعبیر دیگر رادیو و تلویزیون اینترنتی) چون همیشه ودرهمه وقت همه مطالب منتشر شده را در روی سایت دارد هركدام راكه خواست بافشار دادن یك دكمه كامپیوتر انتخاب می كند

ودرنتیجه كاربر اینترنت برخلاف كاربر رادیو وتلویزیون ناخواسته  هدایت نمی شود وآزاد تر است. دیگران برنامه به اونمی دهند اوخود برنامه را انتخاب می كند و برمی گزیند.

خدمات آنلاین و تجارت الکترونیک

شما با کمک اینترنت میتوانید به خدمات آنلاین و تجارت الکترونیک بپردازید. قبض ها و پرداخت های اینترنتی انجام دهید ، به سراغ خرید یا فروش اینترنتی بروید ، (آگهی شیراز)

خودتان فروشگاه های اینترنتی درست کنید ، بلیط سینما و قطار رزرو کنید و …. . همه این کارها در کمترین زمان بدون اینکه از منزل یا محل کار بیرون بروید انجام خواهد شد.

سرگرمی برای همه

یکی دیگر از مزایای اینترنت سرگرمی است. جستجوی آخرین اخبار و اطلاعات درباره‌ افراد مشهور و گشت و گذار در وب‌ سایت‌ها ، عکس بازیگران و افراد معروف ، عکس و آموزش کارهای هنری ،

انواع چیستان و جدول ، بازی های مختلف پولی و رایگان و … همگی در اینترنت وجود دارد و می تواند شما را سرگرم کند.

كاربر رادیو و تلویزیون و  نشریه اینترنتی (الكترونیكی)  از تنوع بیشتری برخوردار می باشد

تقریبا می دانیم  15تا20 هزار كانال ماهواره قابل پخش در فضای ایران وجود دارد. اما چند وب سایت و وبلاگ در ایران قابل دسترسی می باشد ؟

شاید بیش از صدها میلیون وبلاگ و وب سایت وجود دارد كه به صورت چندرسانه ای (مولتی مدیا) در اختیار كاربران اینترنت هم در ایران و هم در سراسر دنیا در دسترس قرار می گیرد .

1396021614300375110747744 - مزایا استفاده از اینترنت

آگهی شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز