هدف از طراحی یک آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروش می باشد و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این امر خواهد داشت، این تبلیغات میتواند توسط پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی وبسایت خود شما مورد استفاده قرار گیرد. (شیپور شیراز)
در این مقاله در سایت تبشی شرایط و قوانین مربوط به نوشتن متن آگهی تبلیغاتی برای افزایش بازدهی آن را به شما معرفی خواهیم کرد.
وقتی می خواهید متن آگهی را بنویسید، مکان آرامی را انتخاب کنید مثل زمانی که در یک کافه با دوستتان نشستهاید و در حال صحبت کردنید. و دوستتان به شما میگوید: « از چایی که در محل کارش استفاده میشود راضی نیست و از شما می خواهد پیشنهاد بهتر به او کنید »
یک عنوان مناسب انتخاب کنید
عنوان یک آگهی تدریس خصوصی مهمترین رکن آن است. سعی کنید عنوانی که برای آگهی خود انتخاب میکنید جذاب، واضح و مشخص باشد. یعنی به گونه ای باشد که با خواندن عنوان آگهی مخاطب سریعا متوجه زمینه تدریس شما بشود.
رزومه برگ برنده شما در آگهی
اگر رزومه ای در تدریس دارید حتما در آگهی تدریس خصوصی خود وارد کنید. حتی اگر فکر میکنید رزومه چندان چشمگیری نیست بازهم وارد کنید. با نوشتن رزومه دانش آموزان بهتر میتوانند به شما اعتماد کنند و شما را به عنوان معلم خصوصی انتخاب نمایند. (شیپور شیراز)
مشخص کردن شهر و استان
برای ثبت آگهی تدریس خصوصی در اینترنت اگر تدریس آنلاین ندارید حتما شهر یا شهرستان خود را مشخص نمایید تا از تماسهای شهرهای دیگر جلوگیری کنید.
از کلمات کلیدی غافل نشوید
کلمات کلیدی مهمترین عنصر سئو برای موتورهای جستجو هستند. این کلمات هستند که مخاطبان هدف شما را به سوی شما جذب میکنند. انتخاب درست کلمات کلیدی گام مهمی در نوشتن آگهی تدریس خصوصی در اینترنت است.
اگر نسبت به این مورد بی اهمیت باشید حتما از رقبای خود عقب میمانید. با یک جست و جوی ساده در گوگل میتوانید کلمات کلیدی مناسب آگهی خود را بیابید.
عکس مناسب انتخاب کنید
برای آگهی تدریس خصوصی خود عکس مناسب و جذابی انتخاب کنید. اگر امکان قراردادن عکس خود را دارید یکی از بهترین عکسهای خود را انتخاب کنید. البته عکس انتخابی باید ساده باشد و نباید در آن آرایش یا مدل موی خاص و متفاوتی داشته باشید. (شیپور شیراز)
توضیحات هرچه بیشتر بهتر
از طولانی شدن آگهی تدریس خصوصی خود نترسید.هر چه متن آگهی شما طولانیتر و توضیحات بیشتری داشته باشد تاثیر بهتری هم از نظر گوگل و هم از نظر کاربران دارد.
هر توضیحی در مورد خودتان و تدریستان که فکر میکنید تاثیر مثبتی میتواند داشته باشد را بنویسید.برای مثال حتی معدل دیپلم و دانشگاه
نکته مهم اینکه به هیچ وجه متن آگهی تدریس خصوصی خود را از جایی کپی نکنید. چون از نظر جست و جوی گوگل این کار امتیاز منفی برای شما خواهد داشت.
همه راههای ارتباطی خود را ثبت کنید
در ثبت اطلاعات تماس خود در آگهی تدریس خصوصی فقط به شماره موبایل اکتفا نکنید. هر راه ارتباطی دیگری که دارید مثل ایمیل، وبلاگ و همه شبکههای اجتماعی خود را نیز وارد کنید. این کار احتمال ارتباط گرفتن کابران با شما را بیشتر خواهد کرد. (شیپور شیراز)
هر روز به آگهی خود سربزنید
هرچه بیشتر آگهی شما مورد بازدید قرار گیرید بیشتر در نتایج جست و جوی کابران نمایش داده میشود. پس یکی از بازدید کنندگان همیشگی خودتان باشید!.
هر زمان که وقت داشتید و به اینترنت نیز دسترسی داشتید حتما آگهی تدریس خصوصی خود را بازدید کنید. البته این بازدید نباید خیلی کوتاه باشد چون تاثیر مثبت آن از بین میرود.
9 نکته مهم در نگارش متن آگهی
1- نباید حاشیه بروید بهتر است همان اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنید.
2- بهتر است در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشید. سعی کنید حرفهایتان را با دلیل و مدرک بیان کنید البته با شیوهای دوستانه که خواننده را ترغیب به خواندن کل متن آگهی کنید نه اینکه باعث شود برای خواندن وقت نگذارد و در همان ابتدا از خواندن آگهی صرفه نظر کند.
اگر شما در همان ابتدای متن انگیزهی لازم برای خواندن را برای مخاطب ایجاد کنید حتی اگر متن تبلیغاتی طولانی هم باشد ، خواننده ترغیب می شود برای آگاه شدن از تمامی اطلاعات تمام آگهی را بخواند . (شیپور شیراز)
3- همیشه در آگهی ها باید گفته هایتان را با دلایل و شواهد واقعی اثبات کنید، برای مثال استفاده از نظرات مشتریان قبلی می تواند تاثیر بسزایی در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی شما داشته باشد که این کار حس اعتماد را در خواننده به وجود میآورد.
استفاده از نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری را در پی خواهد داشت زیرا افراد به استناد نظرات آنها اکتفا می کنند و به سمت آن محصول می روند.
4- یکی دیگر از راه های جذب مشتری از طریق آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یک نوع خدمت است. این نوع تبلیغ ها حدود 75 درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جهت اطلاع رسانی هستند تاثیر دارند و مدت زمان طولاتیتری در ذهن خواننده باقی می ماند.
5- متن آگهی تبلیغاتی را ساده و روان بنویسید و چندبار آن را بازخوانی کنید تا اینکه مطمئن شوید هیچ ایراد دستور زبانی ندارد. برای اینکه حواس خواننده پرت نشود باید به زبان عامهی مردم نزدیک باشد در این صورت بر روی موضوع تمرکز بیشتری خواهند داشت.
ادامه
6- تعریف ها و توضیحات بیهوده و اضافی ممنوع! هرگاه دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات بیش از حد داده می شود باید شک کنید که در همان موضوع ضعف دارد.
7- از به کاربردن کلمات ثقیل خودداری کنید، این موضوع که برخی اعتقاد دارند کلمات باید دهان پر کن باشد بسیار اشتباه است و نتیجه مثبتی به همراه ندارد، (شیپور شیراز)
زیرا امکان دارد این کلمات برای خوانندگان نامفهوم باشد و این مسئله نیز وجود دارد که شاید کلمهای را نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد.
ساده نویسی هنری است که باید با استفاده از آن متنهای کوتاه ، روشن و قابل درک را خلق کرد.
8- هیچ گاه به تصور اینکه در یک رقابت نگارشی شرکت می کنید و به دنبال جایزه هستید ، متنی را برای آگهی خود ننویسید.
9- این موضوع را همواره به یاد داشته باشید که با نوشتن متن آگهی تبلیغاتی شما نباید برای خواننده سرگرمی ایجاد کنید بلکه هدف شما باید معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات برای جذب هر چه بیشتر خواننده باشد.