در این بخش در زمینه نحوه نوشتن متن تبلیغات برای آگهی موثر و موفق توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید آگهی موثر، پربازده و موفقی داشته باشید، متن تبلیغات و یا آگهی های شما باید خوب و موثر نوشته شود. (شیپور شیراز)
با سایت تبشی در این مقاله همراه باشید و لذت ببرید.
تکرار کلمات کلیدی در متن تبلیغات:
همانطور که در مقالات قبلی هم کم و بیش به این مطلب اشاره شده است، در متن آگهی و تبلیغات خودتان باید از مهمترین کلمات کلیدی ای که مد نظرتان است به صورت ماهرانه ای استفاده کنید.
بسیاری از کاربران در انتهای متن اصلی تبلیغ خودشان کلمات کلیدی را به تعداد بسیار زیاد تکرار می کنند. البته منظور ما این نیست. فرض کنید شما در زمینه ثبت شرکت و رتبه بندی فعالیت دارید.
کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا عبارتهای کلیدی و یا کلمات کلیدی مد نظرتان را انتخاب نمائید.
مثلا در زمینه ثبت شرکت و رتبه بندی عبارتهای کلیدی می تواند به صورت ثبت شرکت، رتبه بندی شرکتها، خرید شرکت پیمانکاری، رتبه 5 پیمانکاری، ارتقای رتبه، تاسیس شرکت، رتبه اماده ساجات و یا موارد مشابه اینها باشد.
حال باید در متن آگهی و تبلیغات خودتان به صورت طبیعی از این عبارتهای استفاده کنید و آگهی خودتان را بنویسید. متن آگهی را به گونه ای بنویسید که برای کاربر به راحتی قابل خواندن باشد و طبیعی جلوه کند.
از طرفی نیم نگاهی هم به موتورهای جستجوی اینترنتی و از جمله گوگل داشته باشید. به این معنی که از کلمات و عبارتهای کلیدی در متن تبلیغ استفاده کنید. به این ترتیب هم کاربران متن شما را می پسندند و هم تبلیغ شما در نتایج جستجوی گوگل در موقعیت خوبی قرار خواهد گرفت. (شیپور شیراز)
استفاده از عنوان آگهی در متن تبلیغات:
در بخشهای دیگر همین سایت تبشی به صورت مفصل در زمینه اهمبت عنوان تبلیغات و اگهی توضیح داده شده است. بارها و بارها گفته شده است که اولا در عنوان آگهی هم از کلمات کلیدی و مهمترین کلمات کلیدی خودتان استفاده کنید و ثانیا عنوان تبلیغات را برای کاربران جذاب بنویسید.
به نحوی که از بین آگهی های مشابه تبلیغ شما برای روی آگهی شما کلیک شود. از طرفی در متن آگهی و خصوصا در پاراگراف اول متن تبلیغات خودتان هم از عبارتهای کلیدی ای که در عنوان آگهی استفاده کرده اید بهره ببرید.
حتی یکی دو جا در قالب یک جمله مناسب می توانید دقیقا عنوان آگهی را تکرار نمائید. به این ترتیب تبلیغ شما برای موتورهای جستجو و گوگل بهینه تر خواهد شد. در عنوان آگهی چون تعداد کاراکترهای کمتری می توانید استفاده نمائید،
مهمترین کلمات کلیدی را قرار دهید. عنوان آگهی دروازه ورود به آگهی و تبلیغات شما است و برای افزایش بازدهی تبلیغات خودتان بهترین استفاده را از آن ببرید.
در پاراگراف آخر متن آگهی و در سایر بخشهای آن هم از عبارتهای کلیدی ای که در عنوان آگهی استفاده کرده اید دوباره استفاده نمائید. البته همه این موارد باید به صورت طبیعی اتفاق بیافتد و برای کاربر آزار دهنده نباشد.
خیلی سفت و محکم درگیر این قواعد نباشید. متن خوب و روانی بنویسید و در عین حال استفاده از عبارتهای کلیدی مهم در متن آگهی را هم فراموش نکنید. (شیپور شیراز)
بهینه بودن متن آگهی و تبلیغات برای گوگل:
اگر مواردی که در بالا ذکر شد را در نظر بگیرید متن آگهی و تبلیغات شما تا حد زیادی از نظر گوگل هم بهینه خواهد بود. همانطور که می دانید در حال حاضر قرار گرفتن آگهی و تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل و در صفحات اول گوگل بسیار مهم است.
اگر شما در زمینه کاری خودتان در صفحه اول گوگل قرار داشته باشید، سیل مشتریان و افراد متقاضی کالا و خدمات شما به سمت شما هدایت خواهند شد.
بنابراین اگر سایت یا وبلاگی دراید باید تلاش کنید اصول سئو را برای آن پیاده کنید و اگر آگهی و تبلیغی هم ثبت می کنید باید سعی کنید برای گوگل بهینه باشد.
برای درج آگهی و تبلیغات رایگان در سودایران در بالای همین صفحه بر روی عبارت ثبت آگهی رایگان کلیک نمائید. اگر از عبارتهای کلیدی مورد نظزتان در متن آگهی استفاده نمائید، تبلیغ شما تا حد زیادی از نظر گوگل بهینه است.
البته همانطور که گفته شد اگر کلمات کلیدی را به صورت نامتعارف انباشت کنید و بارها و بارها تکرار نمائید و این کار را به صورت غیر طبیعی و فقط به قصد بهینه کردن متن تبلیغ برای تبلیغ و بدون در نظر گرفتن کاربران انجام دهید،
خود گوگل همین را تشخیص داده و رتبه مناسبی به آگهی شما نخواهد داد. بنابراین به صورت طبیعی از عبارتهای کلیدی در متن آگهی استفاده کنید. در ضمن، متن آگهی و تبلیغات شما هم نباید خیلی کوتاه باشد. (شیپور شیراز)
توصیه می شود متن آگهی بیشتر از 250 یا 300 کلمه باشد. هر چه متن کاملتری بنویسید، از نظر گوگل هم اعتبار بیشتری خواهد داشت. مطلب دیگر اینکه اگر متن تبلیغ را خودتان نوشته باشید و از جای دیگری کپی نکرده باشید هم اعتبار آن از نظر گوگل بالاتر خواهد بود.
کامل و قانع کننده بودن متن تبلیغ:
این مورد برای کاربران بسیار مهم است هر چند در نهایت روی نتایج گوگل هم تاثیر مبتی خواهد گذاشت. اگر بخواهید متن تبلیغات کامل و قانع کننده بنویسید، باید متن نسبتا طولانی ای برای آگهی خودتان بنویسید که از نظر گوگل هم خوب است.
همانطور که گفته شد، شما باید بین کاربر و موتورهای جستجو باید کاربر و مشتریان خودتان را در اولویت قرار دهید ولی در کنار آن اصول سئو و بهینه سازی برای گوگل را هم رعایت کنید. پس مشتری مهم تر است.
در نهایت کاربران متن آگهی شما را خواهند خواند و آنها هستند که باید متقاعد شوند که با شما برای خرید کالا و خدمات تماس بگیرند. بنابراین تبلیغات شما را افراد و انسانها خواهند خواند و نه ربات و ماشین.
باید متن تبلیغات خودتان را خوب و قانع کننده بنویسید. مزایایی که کالا و خدمات شما برای مشتریان می تواند داشته باشد را در متن آگهی ذکر کنید. بنویسید که خدمات شما به نسبت سایر خدمات مشابه چه ویژگیهای برجسته ای دارد و یا محصولات شما چرا برای مشتریان مفیدتر است.
با دلیل و منطق برتری محصولات و خدمات خودتان را نشان دهید. هر چه بهتر و منطقی تر توضیح دهید مشتریان بیشتری جذب خواهیذ کرد.
در متن آگهی و تبلیغات خودتان، بیشتر از آنچه از سازمان، شرکت و موسسه و یا کسب و کار خودتان تعریف کنید، بر روی مزایا و فوایدی که کالا و خدمات شما برای مشتریان دارد متمرکز شوید.