روش های موثر در تبلیغات اینترنتی

روش های موثر در تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی دارای اشکال مختلفی هستند. بهره گیری از آن ها در مکان های مناسب نتایج مطلوبی را حاصل می کند. استفاده از انواع تبلیغات آنلاین برای برند ها ضروری است. حفظ و ارتقای موقعیت برند در گرو حضور در اینترنت می باشد. (دیوار شیراز)

بهترین راه برای ورود برندها در عرصه جهانی بدون شک به کارگیری انواع تبلیغات اینترنتی می باشد. دلیل این امر نیز مزیت های این سبک از بازاریابی می باشد.

از انواع آن ها می توان به تبلیغات بومی، تبلیغات نمایشی (بنری)، تبلیغات شبکه های اجتماعی، تبلیغات موبایل، ایمیل مارکتینگ، ریمارکتینگ، ویدئو مارکتینگ و غیره اشاره کرد.

برای تعیین استراتژی تبلیغاتی میبایست به درک نسبی از انواع تبلیغات آنلاین رسید. تنها اینگونه است که می توان استراتژی های تبلیغاتی پیاده سازی کرد تا خط مشی بازاریابی سازمان مشخص گردد.

در ادامه با تبشی همراه باشید تا به بررسی همه جانبهء انواع تبلیغات اینترنتی بپردازیم.

چند روش موثر تبلیغات اینترنتی

چند روش موثر تبلیغات اینترنتی به صورت مختصر و مفید شرح داده می شود. تبشی در مطالبی جداگانه به بررسی جزء جزء و همه جانبهء مطالب پرداخته است.

در اینجا سعی شده تا دسته بندی صحیحی برای انواع تبلیغات آنلاین ارائه شود. 9 روش موثر تبلیغات اینترنتی گزینش متداول ترین و محبوب ترین روش های این سبک می باشند. (دیوار شیراز)

تبلیغات بومی یا همسان

تبلیغات بومی یا همسان (native advertising) از انواع تبلیغات اینترنتی می باشند. این سبک ازمنظر نام، مفهوم سنتی و قدیمی را تداعی می کند. این در صورتی است که در سبکی کاملا آنلاین و هوشمندانه از انواع تبلیغات آنلاین می باشد.

تبلیغات بومی یا همسان جزء زیرمجموعه ی دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) محسوب می شود. نوعی بازاریابی که اطلاعات مفید، جذاب و هدفدار برای مخاطبان شما ارائه می کند، به گونه ای که تبلیغ به شکل محتوای خود سایت یا غیر تبلیغی به نظر بیاید.

ابزارهای مختلفی در تبلیغات native وجود دارد اما ساده‌ترین آن ایجاد وبلاگ است. تبلیغات بومی یا همسان نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند بلکه مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی نمایند. فراتر از آن اغلب برای مخاطبان ارزشمند محسوب می شود.

بازاریابی موتور جستجو

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های مورد استفاده برای تبلیغات اینترنتی، بازاریابی موتور جستجو((search engine marketing(SEM) است، که به عنوان تبلیغات در گوگل هم از آن یاد می‌شود و البته گوگل سهم عمده بازار تبلیغات در موتورهای جستجو را از آن خود کرده است. (دیوار شیراز)

در واقع این غول عرصه تکنولوژی روشی را معرفی کرده که شما با استفاده از گوگلادورز(Google AdWords) تبلیغات اسپانسری انجام می‌دهید. این سرویس موقعیتوبسایت شما را از طریق تبلیغات پولی بهبود می‌بخشد.

زمانی که تبلیغات شما در نتایج مرتبط به جستجوی کاربران نمایش داده می‌شود، آن‌ها شما را راحت‌تر پیدا خواهند کرد؛ بنابراین، کاربران بیشتری از وبسایت شما بازدید می‌کنند.

هزینه‌ی این شیوه از تبلیغات مانند تبلیغات کلیکی با پرداخت برای هر کلیک(pay per click (PPC محاسبه می‌شود؛روش‌های دیگری هم وجود دارند اما این روش رایج‌تر می‌باشد.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید در جزیره کیش هتلی را برای ماه آینده رزرو کنید و در اینترنت جستجو می‌کنید: “بهترینهتل‌ها در جزیره کیش”. مشاهده می‌کنید که در بالای صفحه‌ی جستجوی گوگل، تبلیغات ادورز(Google AdWords) قرار دارند و در مواردپایین‌تر، نتایج ارگانیک و طبیعی ظاهر می‌شوند.

هدف از تبلیغات در موتورهای جستجو افزایش ترافیکوب سایت است. با این نوع تبلیغات،کاربرانی که به دنبال تولیداتی همچون تولیدات شما هستند، شما را به راحتی پیدا می‌کنند. تبلیغات در موتورهای جستجو، یکی از ساده‌ترین و کارا ترین تکنیک‌های  تبلیغات است.

تبلیغات بنری

تبلیغ بنر نوعی تبلیغات در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور ، تبلیغ ارائه می شود . این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم جاسازی تبلیغات در یک صفحه وب است . (دیوار شیراز)

در نظر گرفته شده است تا با پیوند دادن به وب سایت تبلیغ کننده ، ترافیک را به یک وب سایت جلب کنید . در بسیاری موارد ، بنرها توسط یک سرور تبلیغاتی مرکزی تحویل داده می شوند .

تبلیغات نمایشی (بنری) از رایج ترین انواع تبلیغات آنلاین محسوب می شوند. وبسایت های بی شماری در این زمینه فعالیت می کنند.

با بهره مندی از این سبک می توانید در سطوح مختلف تبلیغات نمایشی (بنری) را اجرا کنید. به نسبت تعداد بازدید و نرخ کلیک قیمت هر تبلیغ و میزان ارزش آن مشخص می شود.

برای آنالیز میزان بازدهی این سبک بررسی تعداد بازخورد ها از این منبع متداول است. از منظر ما این سبک از انواع تبلیغات اینترنتی بر خلاف محبوبیت رایج، آن چندان برای کاربران خوشایند نیست.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

نفوذ شبکه‌های اجتماعی در اقشار مختلف جامعه روی استراتژی دیجیتالمارکتینگ((Digital Marketing شما اثرگذار خواهد بود

زیرا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به لطف امکان نزدیکی و صمیمیت با مخاطبان، باعث افزایش آگاهی برند و محبوبیت آن می‌شود و یکی از روش‌های پرطرفدار در تبلیغات اینترنتی می‌باشد. (دیوار شیراز)

در واقع، اکثر شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارند که تبلیغاتی خوب واثرگذار در پلتفرم آن‌ها اجرا کنید، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به روش تولید محتوای اختصاصی و به اشتراک گذاری محتوا در صفحات پرمخاطبباشد.

پرکاربردترین آن‌ها فیسبوک،تلگرام، توئیتر،لینکدین،اینستاگرام و آپارات هستند. علاوه بر این،شبکه‌های اجتماعی این اجازه را به شما می‌دهند که مخاطبین هدف خود را انتخاب کنید.

در ادامه، با ارائه پیام‌های تبلیغاتی مناسب برای این جامعه هدف، در راستای ارتقاء محصول به مخاطبین بیشتری دست پیدا کنید.

ماهانه حدود 2.5 میلیارد کاربر فعال در فیس‌بوک، 1 میلیارد در اینستاگرام و 330 میلیون کاربر در توییتر در سراسر جهان فعالیت می‌کند.کاربران برای اهداف مختلفی مانند گپ زدن با دوستان، ارتباط با افراد در سراسر جهان و اهداف تجاری در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.

تبلیغات تلفن همراه

تبلیغات تلفن همراه به عنوان عضوی از مجموعهء انواع تبلیغات اینترنتی در میدان حضور دارد. نکتهء حائز اهمیت این است که تمام کمپین ‌های تبلیغات آنلاین میبابست با پلتفرم موبایل تطبیق داده شود.

استفاده طراح های خلاقانه ریسپانسیو به افزایش کارایی تبلیغات تلفن همراه منتهی می شود. نکته ای که بر اهمیت این سبک می افزاید پیشی گرفتن تعداد کاربران موبایل از رایانه ها می باشد. (دیوار شیراز)

توجه به این قابلیت نه تنها حکم بازاریابی را دارد بلکه با توجه به الگوریتم Mobile-First به بهبود سئو سایت کمک خواهد کرد.

creative proposals - روش های موثر در تبلیغات اینترنتی

دیوار شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز