با توجه به بازاریابان بزرگ دنیا مانند ست گودین و استیو جابز، به وجود مهارت هایی در آن ها پی خواهید برد که شاید در نگاه اول هیچ ارتباطی به بازاریابی ندارد . این مهارت ها عبارتند از مهارت سخنوری و ارائه بازخورد و … . (نیازمندی های شیراز)
این افراد با تمرکز بر روی تامین نیازهای مشتریان خود به موفقیت بزرگی در حرفه خود دست یافته اند .
در این قسمت از سایت تبشی به ارائه چند مورد از مهارت هایی که به شما در بهبود و پیشرفت فعالیت بازاریابی کمک می کند، خواهیم پرداخت.
این مهارت ها بازاریابی فروش را بالا می برد
1. تقویت تفکر عموم نسبت به خود
یک بازاریاب موفق می داند که موفقیت او در حرفه اش تا حد زیادی به طرز فکر مشتریان نسبت به او بستگی دارد و بنابراین دائما در تلاش برای تثبیت مهارت ها و توانایی های خود در ذهن مشتریان است .
مشارکت در رسانه های اجتماعی و صحبت در رابطه با رویداد ها، تاثیر زیادی در تقویت افکار عمومی خواهد داشت .
2. HTML
این مهارت که مرتبط با دانش اینترنتی است ، برای هر فردی که در حوزه دیجیتال فعالیت دارد ، ضروری است . لازم نیست که در آن متخصص باشید اما باید دانش اندکی در این زمینه برای حرفه بازاریابی کسب کنید .
مطالعات نشان داده که برخوردار بودن از مهارت HTML، تا 20% در پیشرفت مشاغل بازاریابی تاثیر گذار است . (نیازمندی های شیراز)
3. پیش بینی و رسیدگی به موارد
داشتن استراتژی و تکنیک در حرفه بازاریابی این امکان را به شما می دهد تا مشتری بیشتری جذب کنید. قبل از مراجعه مشتری ، درصدد افزایش شاخص های اعتماد او برایید .
برای مثال حمل و نقل کالا را رایگان کنید و یا برای آن تخفیف مناسبی در نظر بگیرید که این موارد به تسریع پیشرفت شما در این حرفه کمک فراوانی خواهد کرد .
4. متقاعد کردن مشتری
بسیاری از مردم معمولا به دلیل ترس از خرید برخی اجناس ، از خرید آن ها به طور کل صرف نظر می کنند . در چنین مواقعی یک بازاریاب باهوش ، درصدد متقاعد کردن مشتری برای خرید اجناس خود برخواهد آمد .
متقاعد کردن مشتری با صحبت کردن درباره کیفیت اجناس و ویژگی های منحصر به فرد آن حاصل میشود.
5. CRO
CRO به معنی بهینه سازی نرخ تبدیل میباشد. این مهارت در حرفه بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. تها هدف تبلیغات، فروش است و یک بازاریاب، با به کار بردن نکات و ترفند های CRO میتواند این فرایند را تسریع کند. (نیازمندی های شیراز)
درک این اصول کاملا آسان است و به شما این امکان را میدهد تا با اتخاذ بهترین روش، به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهید.
6. عملکرد مناسب در شرایط دشوار
یکی دیگر از مهارت های ارزشمند در حرفه بازاریابی ، داشتن عملکرد مناسب در شرایط دشوار است . این که یک بازاریاب در مواجهه با کمبود ها بتواند به نیازهای مشتری جامه عمل بپوشاند و بهترین ارائه را داشته باشد ، او را از سایر افراد در این حرفه متمایز خواهد کرد .
7. قیمت گذاری
یک بازاریاب کاربلد باید بتواند تاثیر هزینه های تولید ، کیفیت ، انتظارات مشتری ، موقعیت بازار و رقابت بر روی محصول را به خوبی درک کند . بهینه سازی و نظارت بر قیمت می تواند به شما و مشتریانتان کمک کند تا به سود حداکثری برسید .
8. آزمایش کردن
انجام آزمایش بر روی گزینه و عملکرد مورد نظر برای رسیدن به هدف مشخص بسیار مهم است . هرگز بدون انجام آزمایش اقدام به انجام فعالیتی نکنید.
9. معیار ها
معیار های مختلفی در انجام پروژه های بازاریابی وجود دارند ؛ مثل تعداد مشترکین ، بازدید صفحه ، بارگیری ها ، گزینه مورد نظر و فروش و موارد دیگر.
برخی از این معیار ها نسبت به سایرین از اهمیت بیشتری برخوردارند و وظیفه شما این است که بر روی خواسته مشتری و محصول فعلی خود تمرکز کنید . (نیازمندی های شیراز)
10. فشرده سازی
شما به عنوان یک بازاریاب باید بتوانید یک مفهوم پیچیده و بزرگ را به صورت یک ایده کوتاه و ساده دراورید . پس از صحبت کردن با مشتری و تفکر درباره خاسته او نتیجه می گیرید که مشتری خاستار انجام چه کاری است .
11. تثبیت موقعیت
شما باید به عنوان یک بازاریاب محصول ، بازار آن و مشتری را مورد مطالعه قرار داده و در نهایت مزایای آن را تبلیغ کنید . بهترین راه برای انجام این کار فرستادن پیام به کانال های مربوطه است .
12. تلفن همراه
عصر امروز، عصر استفاده از تلفن همراه به منظور انجام فعالیت های مختلف مانند جستجو آنلاین و مطالعه محتوا است . یک بازاریاب کارآمد در مهارت های مرتبط با تلفن همراه تخصص دارد .
13. سازماندهی کردن
به عنوان یک بازاریاب، باید بتوانید اصطلاحات کوچک را با اقدامات بزرگ نشان دهید . این امر با داشتن یک تیم بازاریابی بزرگ و استفاده از استراتژی های بازاریابی قابل انجام خواهد بود . (نیازمندی های شیراز)
14. تجسم داده ها
ما معمولا محتوای بصری را بهتر و سریع تر از متن ، پردازش و درک می کنیم . طبق برخی مطالعات ، ارائه اطلاعات به صورت نمودار یا یادداشت برداری و اسلاید باعث می شود درک و اشتراک گذاری آسان تر شده و فعالیت بازاریابی پویا تر شود .
15. استفاده از فناوری های جدید
نه تنها بیشتر بازاریابی ها در دنیای مدرن به صورت دیجیتالی انجام می شود، بلکه بیشتر ابزار ها، خدمات و سیستم عامل های مورد استفاده برای آن نیز وجود دارد .
به عنوان یک بازاریاب دیجیتالی ، نیازمند بهره گیری از مهارت های طراحی گرافیکی، CMS، سیستم عامل های تحلیلی ، برنامه های زمان بندی و پیام رسانی ، رسانه های اجتماعی ، اتوماسیون بازاریابی و بسیاری از ابزار های موجود و در حال ظهور دیجیتالی خواهید بود .
16. شناخت کافی از طراحی
نیازی نیست که به عنوان یک بازاریاب در زمینه طراحی تخصص داشته باشید . کافیست بتوانید طراحی خوب و بد را از یکدیگر تشخیص داده و سلیقه مشتری را شناسایی کنید و از وب سایت ها، فیلم های تبلیغاتی، اینفوگرافیک ها و محتواهای مطابق با سلیقه مشتری استفاده کنید . (نیازمندی های شیراز)
17. داشتن نوآوری
اگر بتوانید با ارائه خدمات جدید از رقبای خود پیشی بگیرید و به نیاز های مشتریان خود به خوبی پاسخ دهید ، می توان گفت که شما یک بازاریاب نو آور و موفق هستید .
18. صبور بودن
به عنوان یک بازاریاب باید صبر و شکیبایی خود در جذب مشتری را افزایش داده و از عجول بودن در این زمینه خودداری کنید . پشتکار داشته باشید و به راحتی از حرکت نایستید .
19. انگیزه دادن به دیگران
حتی در صورتی که یک بازاریاب توانا و با اشتیاق باشید ، گاهی ممکن است اعضای دیگر تیم شغلیتان به اندازه شما شور و انگیزه نداشته باشند . در این شرایط باید بتوانید به آن ها انگیزه داده و روحیه آن ها را تقویت کنید .
20. شجاعت
بازاریابی کار سختی است ؛ به خصوص اگر می خواهید در حرفه خود عالی باشید .