مهارت های یک مدیر بازاریابی موفق

مهارت های یک مدیر بازاریابی موفق

مدیر بازاریابی همیشه با چالش‌های بزرگی رو در روست. از مشخص نبودن دقیق مسئولیت‌هایش (همه چیز را از او توقع دارند) بگیرید تا سختی‌هایی که می‌کشد برای این که به اعضای برخی از تیم‌های شرکت بفهماند که: «وقتی من مدیر بازاریابی هستم، تو باید به حرفم گوش کنی!» (تبلیغات شیراز)

اما امروز می‌خواهیم در سایت تبشی ببینیم که چطور یک مدیر بازاریابی می‌تواند در جمع بهترین‌های عرصه خودش باشد.

با توجه به بازاریابان بزرگ دنیا مانند ست گودین و استیو جابز، به وجود مهارت هایی در آن ها پی خواهید برد که شاید در نگاه اول هیچ ارتباطی به بازاریابی ندارد .

این مهارت ها عبارتند از مهارت سخنوری و ارائه بازخورد و … . این افراد با تمرکز بر روی تامین نیازهای مشتریان خود به موفقیت بزرگی در حرفه خود دست یافته اند

کسب چند مهارت لازم برای مدیران بازاریابی، می‌تواند کمک زیادی به شما کند. پس از یاد گرفتن فروش شروع می‌کنیم:

فروش کردن را یاد بگیرید

شما به عنوان یک مدیر بازاریابی (Marketing Manager) باید توانایی فروش و قانع کردن خریداران را داشته باشید. باید پا به پای کارمندان‌تان به چاره اندیشی و تلاش برای فروش مشغول شوید. فقط در این صورت است که می‌توانید به داد شرکت‌تان برسید.

اگر حس می‌کنید که استعداد و توانایی کافی در فروش را ندارید:
  1. درباره آن مطالعه کنید (کتاب‌های خوبی در این زمینه نوشته شده است).
  2. از ویدیوها، پادکست‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی فروش استفاده کنید.
  3. به طور مستقیم تجربه کسب کنید (پس از گذشت مدت زمان کوتاهی روش کار دستتان خواهد آمد). (تبلیغات شیراز)
  4. این مقاله می‌تواند راهنمای خوبی برای شروع یادگیری‌تان باشد: «۱۰ قانون طلایی برای فروش-بخش اول».

سرعت عمل داشته باشید

مدیر بازاریابی موفق حاضر است هر کاری انجام دهد تا پروژه‌هایی را که به او واگذار شده، به موقع به سرانجام برساند. چنین مدیرانی قوانین و توجیهات خودشان را کنار می‌گذارند و باتمام قوایشان، برای آماده‌سازی به موقع کارهایشان تلاش می‌کنند.

چنین مدیرانی، خستگی خود و همکارانشان را به عذرخواهی‌کردن و سرافکندگی شرکت ترجیح می‌دهند!

مدیر بازاریابی بداخلاق و بی رمق نباشید..!!

کمتر کسی را می‌شناسیم که به کارکردن در یک محیط خشک و بی روح، علاقه‌ای داشته باشد!
مدیر بازاریابی باید احساس و انرژی خود را به دیگران منتقل کند. فقط در این صورت است که از یک شرکت می‌توان انتظار موفقیت‌های بزرگ داشته باشیم.

هم به مشتری فکر کنید و هم به سرمایه گذار

گاهی به عنوان مدیر یک مجموعه، شما با فشارهای بسیاری از طرف کارفرمایان و سرمایه گذاران روبه رو هستید، آن‌ها همواره از شما آمار مثبت و موفقی را از فروش‌تان می‌خواهند. (تبلیغات شیراز)

در سمتی دیگر، مشتریان نیز از شما و شرکت‌تان تحقق وعده‌هایی را که بهشان قول داده‌اید، می‌خواهند!
در این بین، مدیر مارکتینگ موفق کسی‌ست که بتواند هر دو طرف را راضی نگه دارد و به هر دو کفه ترازو به یک اندازه اهمیت دهد.

ملاک‌تان کیفیت کارش باشد نه حس شما به او!

ممکن است شما با افرادی سروکله بزنید که از لحاظ شخصیتی علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشید، اما آن‌ها برای شما و شرکت‌تان کارآمد باشند. یک مدیر موفق بازاریابی همواره افراد را براساس کاربردهایی که می‌توانند داشته باشند می‌بیند.

گاهی اوقات روابط فردی و اجتماعی مناسب می‌تواند گره‌های کور بزرگی را در کارهایتان باز کند. همواره ارتباط عمومی خوبی داشته باشید، حتی باکسانی که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید!

واقعا دل‌سوز مشتری باشید

بهترین روش برای موفقیت در بازاریابی این است که واقعا دل بسوزانید! سعی کنید زندگی دیگران را بامحصولتان، طرحتان یا خدمات‌تان آسان‌تر کنید و درضمن سعی کنید این نیت خود را به واضح ترین و ساده ترین راه ممکن بیان کنید!

اگر کیفیت زندگی مشتریان را در اولویت قرار دهید، مطمئن باشید رشد فروش نیز به دنبال آن خواهد آمد. (تبلیغات شیراز)

«باید» مشتری را وفادار کنید

یک مدیر مارکتینگ موفق طوری مشتری را می‌بیند که دیگران نمی‌بینند. او سعی‌می‌کند مشتریان و مخاطبانش را در هرمرحله‌ای از خرید که باشند، پیرو و وفادار به خود نگه دارد. مشتریان دائمی و وفادار در واقع ثمره مدیریت موفق شماست.

معتاد آمار و اطلاعات نشوید!

بازاریابی نوین به شدت بر اطلاعات خام و مستندات بازار تکیه دارد. درعین حال، مدیر موفق بازاریابی کسی‌ست که با اینکه بر این مستندات تکیه می‌کند و محوریت بیشتر فعالیت‌هایش را بر مبنای این اطلاعات می‌گذارد، اما معتاد آمار و اطلاعات بازار نیست!

اطلاعات شاید نقشه راه باشند، اما خود نقشه، هرگز موفقیت محسوب نمی‌شود. شما باید کار کنید و ببینید نقشه طراحی شده چگونه عمل می‌کند.

به قول کریس توماس، محقق بازاریابی:

“شانس موفقیت یک شرکت که اطلاعاتش ۳۰۰ صفحه PowerPoint است، کمتر از شانس زنده ماندن یک دانه برف، در آتش می‌باشد!”

همیشه به نیاز مشتری نزدیک‌تر شوید

واقعا برای مشتریان، محصول شما مهم نیست! آنها هیچ اهمیتی نمی‌دهند که شرکت شما از چند نسل قبل شروع به کار کرده است. (تبلیغات شیراز)

تنها نکته قابل فهم برای خریدار، خود او و نیازهایش است! همواره سعی کنید ارتباط خوبی با مشتریان‌تان داشته باشید تا بتوانید تولید خود را به نیاز آن‌ها نزدیک و نزدیک‌تر کنید.

مدیران بازاریابی نیاز به مهارت‌های تحلیلی دارند

تجربه نشان می‌دهد بازاریابان بسیار موفق توان تحلیلگری بالا دارند. آنها ارزش تعداد زیادی از داده‌های مختلف و در دسترس را به خوبی می‌دانند و با علاقه‌مندی فراوان رفتارهای مصرف‌کنندگان و مشتریان را از طریق تحلیل این اطلاعات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

از آن مهم‌تر اینکه اثربخشی راه‌حل‌های بازاریابی با تغییر رفتار مصرف مشتریان قابل بررسی و تحلیل است. بهترین مدیران بازاریابی به خوبی می‌دانند که با استفاده تحلیل داده‌ها و اطلاعات موجود چه روش‌ها و اقداماتی برای بازاریابی اثربخش تعریف کنند.

مدیران بازاریابی باید مهارت‌های فنی خود را به روز کنند

قطار توسعه و پیشرفت تکنولوژی هرگز متوقف نمی‌شود و بازاریابی نیز به‌طور مستقیم در معرض تاثیرپذیری از آن است. بنابراین یکی از مهم‌ترین موضوعات برای مدیران بازاریابی آن است که نسبت به تغییرات تکنولوژی آگاهی داشته باشند و همیشه به روز باشند، (تبلیغات شیراز)

راه‌های متنوع تعامل و ارتباط با مشتری را شناسایی کنند و برای ارائه خدمات و اطلاعات به مشتریان مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند.

Untitled 1 - مهارت های یک مدیر بازاریابی موفق

تبلیغات شیراز

نیازمندی های شیراز

نیازمندی های شیراز

نیازمندی های شیراز

استخدام شیراز

استخدام شیراز

استخدام شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

دیوار شیراز

آگهی شیراز 

آگهی شیراز

آگهی شیراز