موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت

موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت

حتما به دنبال موثرترین تبلیغ تا اینجا آمدید! در ذهنتان سوالهای فراوانی در خصوص موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت هست. می خواهید بدانید بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی کدامند و باید کدام را انتخاب کنید؟ باید از همین اول بگویم که بهترین روش یا موثرترین روش وجود ندارد! (دیوار شیراز)

این افسانه است! برای هر برند و کسب و کاری با توجه به موضوع فعالیتش بهترین روش فرق می کند. اینکه شما باید چه روشی را انتخاب کنید بر می گردد به فاکتورهایی همچون گذشته تبلیغاتی، حال، و اهدافی که در آینده به دنبال آن هستید.

حرکت رقیبان و طرز تفکر مشتریان بالقوه نیز در انتخاب رسانه و روش تبلیغاتی موثر است. در این مطلب در تبشی ما قصد داریم تمامی این موارد را بررسی کنیم.

انواع روش های تبلیغات آنلاین چیست؟

روش های تبلیغات آنلاین بسیار گسترده می باشد که موجب افزایش بازدید کنندگان یک سایت، فروش و معرفی بیشتر محصول و خدمات ، افزایش مشتری و در نهایت توسعه دادن به کسب و کارهای مختلف می شود.

بنر تبلیغاتی

بنر تبلیغاتی ، صفحات گرافیکی در سایزهای مختلف هستند که در سایت های دیگر برای جذب مشتری قرار داده می شود. این بنرها باید دارای متن و عکس های جذابی باشند تا مخاطب را ترغیب به کلیک بر روی بنر و بازدید از سایت شما کند (دیوار شیراز)

در واقع یکی از روش های مفید و موثر تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری در فضای مجازی است.

تبلیغات در موتورهای جستجو (تبلیغات گوگل)

چرا اولین روش را تبلیغات در گوگل است؟ باید بدانید که بیش از ۶۰ درصد ترافیک اینترنت جهان روی سایت گوگل است. بنابراین ۶۰ درصد مشتریان شما در گوگل هستند!

پس اگر بتوانید در این موتور جستجو خود را معرفی کنید می توانید در کمترین زمان ممکن به مشتریان بالقوه ی بازار خود دست پیدا کنید.

متاسفانه در این سالها به دلیل افزایش قیمت بیش از حد دلار این روش تبلیغاتی برای اکثر بیزینس ها ناکارآمد است. چرا؟

در تبلیغات گوگلی شما باید اعتبار اکانت خود را افزایش دهید. مثلا فرض کنید ۱۰۰ دلار. گوگل به ازای هر کلیک از اعتبار شما کم می کند. اگر نرخ متوسط هزینه ی هر کلیک را ۷۵ سنت در نظر بگیریم نزدیک به ۱۲۰ ورودی را با این مبلغ می توانید جذب کنید.

در نظر بگیرید در حال حاضر که دلار قیمتی بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان را دارد هزینه شارژ ۱۰۰ دلار معادل ۲ میلیون تومان خواهد بود و این برای ۱۲۰ ورودی اصلا قیمت مناسبی نیست. (دیوار شیراز)

بنابراین خیلی از کسب و کارهای ایرانی به جای انجام تبلیغات در گوگل به سراغ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) رفتند.

تبلیغات ویدیویی

 در این روش یک ویدیو تبلیغاتی از آگهی دهنده در سایت قرار می گیرد. معمولا این نوع تبلیغات در ابتدای ویدیوهای پر بازدید قرار می گیرد و مخاطبین به هنگام دیدن این ویدیو ها به محصول و خدمات شما،

بسته به جذابیت های بصری و محتوایی علاقه نشان خواهند داد. سایت هایی مثل آپارات و نماشا از این دسته تبلیغات استفاده می کنند.

بازاریابی محتوا

محتوا می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد در واقع بازاریابی محتوا مجموعه ای از محتوا هستند که می توانند متن، تصویر ، ویدیو و … باشند ، فرقی ندارد شما یک سایت فروشگاهی، شرکتی ، آموزشی و … داشته باشید

در نهایت برای جذب مخاطب باید محتوایی اصولی و جذاب داشته باشند . این نکته را در نظر بگیرید که مهمترین بخش یک سایت محتوا آن است که هر چه مفید و بهتر باشد موجب ماندگاری مخاطبین و جذب کاربران بیشتر به سایت شما می شود. (دیوار شیراز)

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو)

سئو باعث می شود شما با عبارات کلیدی که مخاطبان سرچ می کنند در صدر نتایج جستجو دیده شوید. با توجه به بالا رفتن قیمت های تبلیغات در گوگل بهینه سازی سایت یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی به شمار می رود.

تفاوت سئو با تبلیغات در گوگل این است که شما در تبلیغات گوگلی بعد از واریز بلافاصله در صفحه اول نمایش داده می شوید اما در سئو بسته به رقابت عبارات کلیدی بین ۶ تا ۱۸ ماه طول می کشد که به صفحه اول نتایج جستجو برسید.

آمارها نشان می دهد موتورهای جستجوی دیگر مثل یاهو و بینگ روی هم فقط ۷ درصد از ترافیک اینترنت را برای خود دارند و با توجه به عدم شناخت اکثر کاربران اینترنتی ایرانی به این دو سایت پیش بینی می شود که سئو در ایران فقط بر روی گوگل از اهمیت بالایی برخودار باشد.

لینک باکس

 کادری است که داخل یک سایت قرار می گیرد و آدرس تعدادی وبسایت دیگر در آن قرار می گیرد. لینک باکس در واقع نوعی معرفی و ارجاع به سایت های دیگر است. این مدل تبلیغات اگر در سایت های پر بازدید یا به صورت لینک های تبادلی قرار داده شوند تاثیر بالایی خواهند داشت. (دیوار شیراز)

بازاریابی آنلاین از طریق شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید امروزه بسیاری افراد گوشی هوشمند دارند و عضو شبکه های اجتماعی متعددی چون فیسبوک، تلگرام ، اینستاگرام و … هستند .

اگر شما یک فروشگاه دارید یا خدماتی را ارائه می دهید می توانید با داشتن یک کانال در تلگرام یا یک پیج اینستاگرام به معرفی خدمات و محصولات خود بپردازید .

این شبکه های اجتماعی می توانند بسیار مفید واقع شوند و یک کسب و کار را به سرعت توسعه و گسترش دهند.

تبلیغات ویدیویی (ویدیو مارکتینگ)

طبق پیش بینی های صورت گرفته تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ شرکتهایی که روی سئوی محصولاتشلان کار می کنند به سئوی ویدیو می پردازند و اکثر تبلیغات و پروموشن های خود را به سمت ویدیو مارکتینگ خواهند برد.

از کجا معلوم شاید در آینده نزدیک گوگل تب ویدیو رو جلوتر از تب نمایش محتوای متنی نشان دهد! این اخبار و پیش بینی ها نشان از اهمیت تبلیغات ویدیویی دارد. (دیوار شیراز)

یکی از محبوبترین موتورهای جستجو و اشتراک گذاری ویدیو در جهان یوتیوب است که البته به دلیل فیلتر بودن ما ایرانیان نمی توانیم از آن بهره مند شویم.

البته برای کسب و کارهایی که مخاطبین هدفشان ایرانیان خارج از کشور هستند و یا مخاطبین بین المللی دارند هنوز یوتیوب یکی از بهترین گزینه ها برای فعالیت است.

LisaAlisa ill creativity - موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینترنت

دیوار شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

آگهی شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز

شیپور شیراز